کد خبر: ۴۳۴۵۹


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: انتقال حیوانات برای درمان به سایر باغ وحش‌ها منطقی نبوده و بهتر است که تیم پزشکی برای درمان آنها به باغ وحش محل نگهداری حیوان بیمار بروند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی ابراهیمی» در واکنش به انتشار اخبار متعدد درباره سوء مدیریت مسئولان باغ وحش وکیل آباد مشهد در نگهداری گونه های وحشی به ویژه پلنگ و ببر، گفت: آنچه مسلم است جابجایی حیوانات مختلف بین باغ‌ وحش‌ها بدون در نظر گرفتن موارد مربوط به قرنطینه اقدام صحیح و درستی نیست، چرا که ممکن است میکروب‌ها و ویروس‌هایی که در هر باغ وحش وجود دارد روی حیواناتی که در سایر باغ وحش‌ها نگهداری می‌شوند، اثر نامطلوبی داشته باشد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته علی‌القاعده حتی جابجایی بین حیوانات اهلی هم اقدام جالبی نیست تا چه برسد به انتقال وحوش که در کشور از اهمیت بیشتری هم برخوردار است، بنابراین انتقال حیوانات برای درمان به سایر باغ وحش‌ها هم منطقی نبوده و بهتر است که تیم پزشکی برای درمان آنها به باغ وحش محل زندگی حیوان بیمار برود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: بی‌تردید برخی گونه‌های حیوانی موجود در کشور بسیار نادر هستند، چه بسا که تعدادی از آنها آخرین ذخایر ژنتیکی کشور هستند، بنابراین این موضوع می‌طلبد که مسئولان دقت بیشتری در حفظ و حراست از آنها داشته باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بنده اطلاع ندارم که در رابطه با انتقال این پلنگ سازمان حفاظت محیط زیست دقت لازم را داشته است یا خیر، اما به محض اینکه اطلاعات کاملتری در این مورد به دست آورم، قطعا از این سازمان سوال می‌کنم که انتقال این حیوانات بر اساس چه ضوابطی صورت گرفته است.



نظر شما
ادامه