کد خبر: ۴۳۴۶۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
با حضور خبرنگاران رسانه‌های جمعی صورت گرفت:
این مرکز به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز بسته‌بندی کشور ۱۰۰۰ نفر شاغل و کارمند دارد که زیر نظر سازمان دامپزشکی کشور فعال و در سه شیفت حدود ۱۰۰ تن محصول تولید می‌کند ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: اگر ما به دنبال خروج از وابستگی و تک محصولی نفت هستیم، بهترین جایی که می توان در آن سرمایه‌گذاری کرد بخش کشاورزی و تولید دام، طیور و صنایع وابسته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور از بزرگترین مجتمع پروتئینی کشور بازدید کرد.

بنابراین گزارش خبرنگاران طی بازدید از بزرگ‌ترین مجتمع بسته‌بندی پروتئین کشور از روند کار این مجتمع بسته‌بندی انواع گوشت و مرغ مطلع شدند.

پس از این بازدید، مراسمی به مناسبت روز خبرنگار با حضور خبرنگاران و مسؤولان در سالن اجتماعات این مجتمع با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و سرود ملی کشورمان آغاز و سپس «هادی حدادزاده» مدیرعامل این مجتمع ضمن خیرمقدم به حضار و تبریک پیشاپیش روز خبرنگار، اظهار داشت: این شرکت در سال 89 با هدف ارتقا سطح کیفی و بالا بردن استاندارد مواد پروتئینی آغاز به کارکرد.

وی گفت: این مرکز به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز بسته‌بندی کشور یک هزار نفر شاغل و کارمند دارد که زیر نظر سازمان دامپزشکی کشور فعال و در سه شیفت حدود 100 تن محصول تولید می‌کند.

حداد زاده افزود: این مرکز سهم پنجاه‌درصدی تولیدات پروتئینی کشور را دارد و 30 درصد بازار محصولات پروتئینی استان و کشور را تأمین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آوا پروتئین ادامه داد: 25 دکتر دامپزشک به‌صورت دائمی در خطوط مختلف تولید نظارت بر کار ورود بار و بسته‌بندی اجناس را بر عهده دارند.

وی بابیان اینکه این شرکت بزرگ‌ترین مباشر دولت در طرح تقسیم بازار است، اظهار کرد: روزانه 120 تن گوشت گرم به مجتمع وارد و مازاد آن منجمد و در سردخانه‌های با گنجایش بالای این مرکز برای عرضه در بازار دپو می‌شود.

در ادامه «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک پیشاپیش روز خبرنگار، اظهار داشت: امروز وارد مرحله جدیدی از تولید و تأمین غذای هم‌وطنان شدیم که سرمایه‌گذار هزاران میلیارد تومان برای تأمین محصول سالم برای استفاده هم‌وطنان کرده است.

وی گفت: تجهیزات، امکانات ویژه، نیروهای متخصص در حوزه تولید، فنی و تخصصی، سیستم‌های مختلف و نظارتی انجام‌شده و امروز در این مجتمع مشاهده می‌کنیم یک محصول از هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشور با نظارت‌های بهداشتی کشور مبدأ واردشده است.

رفیعی پور افزود: پس از ورود محصول با چارچوب و ضوابط دامپزشکی تحویل و با کامیون‌های یخچال دار وارد کشور می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: محصول به این‌گونه وارد این مجموعه‌ می‌شود و سه شیفته با نظارت
۲۵ نفر دکتر دامپزشک تلاش می‌شود تا یک کیلو گوشت بسته‌بندی در اختیار مردم عزیزمان قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: با این روند مردم از سلامت، کیفیت و بهداشتی این محصول اطمینان حاصل می‌کنند.

رفیعی پور تصریح کرد: امروز با این شرایط تولید و در این برهه حساس کنونی که تحریم‌ها بر کشور اعمال‌شده در شرایط سختی که برخی احساس می‌کنند امروز وارد تحریم شدیم اما باید اعلام کنیم ما چهل سال است که تحریم هستیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: با مجموعه‌هایی مانند این مرکز و کارها اقداماتی که در حوزه غذایی مردم انجام می‌دهند طی
۴۰ سال گذشته بر کمبودها و مشکلات تحریم غلبه کردیم.

وی اذعان داشت: حال در روزهای اخیر بابیان کلماتی از طرف رئیس‌جمهور آمریکا احساس می‌کنیم وارد فضای جدیدتری شدیم و شاید این به ما القا شود که تحریم شدیم اما عملاً ما
۴۰ سال است که تحریم هستیم.


رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: این تلاش‌ها باعث شده طی
۴۰ سال گذشته که تحریم‌های بر کشورمان به‌صورت ناروا اعمال‌شده مردم ازنظر غذا که یک عضو مهم برای حیات مردم است با مشکلی مواجه نشود.

وی افزود: اگر طی این سال‌ها با مشکلاتی مانند تأمین غذا مواجه نشدیم دلیل آن همت، تلاش، مردانگی و فعالیت شبانه‌روزی مجموعه‌های تولیدی، کارگری، سرمایه‌گذاری و نظارت‌های دامپزشکی است.

رفیعی پور ادامه داد: همان‌گونه که در هر دستگاه یک سخنگو وجود دارد، خبرنگاران نیز سخنگوی 81 میلیون نفر از مردم کشورمان هستند و باید به مردم اطلاع‌رسانی و با ارزیابی حوزه دامپزشکی، غذا، تولید، شرایط تحریم و... موارد را به‌صورت شفاف به مردم اعلام کنید.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: باید در حوزه تولید به‌خصوص غذا باید به نقطه خودکفایی برسیم.

وی اضافه کرد: اگر ما به دنبال خروج از وابستگی و تک‌محصولی نفت هستیم بهترین جایی که می‌توان به آن رجوع و سرمایه‌گذاری کرد بخش کشاورزی و تولید دام، طیور، کرم ابریشم، عسل، آبزیان، صنایع وابسته، صنایع پایین‌دستی و بالادستی است.

رفیعی پور تصریح کرد: اگر در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری شود به قطع و یقین ما در آینده و باافتخار اعلام خواهیم کرد که درب چاه‌های نفتی که به آن وابسته هستیم بسته و به درآمد تولیداتمان وابسته شده‌ایم.

وی بیان داشت: تولید پایدار، همیشگی و موفق در حوزه کشاورزی و دامی است، حوزه‌ای که نسل‌های گذشته، ما و آیندگان به آن وابسته هستند و در آن سرمایه‌گذاری کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اذعان داشت: مطمئناً بزرگ‌ترین پیروزی دشمنان ما ورود به حوزه غذایی است و ما که باید بدانیم این مسؤولیت بسیار سنگینی است که بر دوش داریم و با تلاش بیشتر می‌توانیم ثواب بیشتری را برای خود ذخیره کنیم.

 
 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
از آقای حدادزاده و ریاست محترم سازمان می پرسم با چه نوع سیستم ترابری محصولات شرکت آوا پروتئین فاصله 1200 کیلومتری را طی و به فروشگاههای کوروش به تاریخ روز تولید تحویل داده می شود؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
امیدوارم ۲۵ دامپزشک استقلال مالی داشته باشن !
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
حکیم مهر عزیز. لطفا کمی در خبر نویسی دقت کنید. تازه در پاراگراف هفتم میفهمیم که اسم این مجتمع چیست؟
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
درودبرتو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
در مورد حقوق 25 نفر کسی اطلاع دارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
تبلیعات با هزینه دامپزشکی؟!!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
0
0
جناب رییس کمی از این بازدیدها .... عبور کرده به نابسامانی ها و سردرگمی های سازمان برسید قرار بود شما تحول ایجاد کنید در سازمان دامپزشکی ........ کمی روی ضرورتها و دستورالعمل ها احتمام داشته باشید لطفا”....................
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
0
چرا درباره صاحبان اصلی هیچ جا اطلاعاتی وجود ندارد؟
نظر شما
ادامه