کد خبر: ۴۳۴۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر



مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور از برگزاری اولین جلسه آموزش اعضای این کمیته ممیزی برای 12 استان پر خطر با هدف ارتقای امنیت زیستی و مهار بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا اکبرشاهی» با بیان اینکه روز گذشته اولین جلسه آموزش اعضای این کمیته ممیزی برای استان‌های آذربایجان شرقی، تهران، البرز، قم، اصفهان، مرکزی، فارس، گیلان، مازندران و گلستان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه تبیین و شفاف‌سازی موضوع امنیت زیستی در قالب 10 بند بود تا نمایندگان این 12 استان این 10 بند را در ابتدا آموزش دیده و سپس موارد آموخته شده را به صورت آبشاری به سایر اعضا کمیته مستقر در استان‌های خود آموزش دهند.

وی با تاکید بر این مساله که می‌بایست فرایند ممیزی واحدهایی که باید فعالیت داشته باشند به صورت یکسان در کشور انجام و از کارهای متفرقه جلوگیری شود، عنوان کرد یکی از مباحث ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان موضوع ارتقا امنیت زیستی واحدها است. بر همین اساس نیز مصوب شد کمیته‌های ممیزی با همکاری ادارات کل دامپزشکی استان‌ها، اتحادیه و معاونت بهبود تولیدات دامی استان‌ها تشکیل شود.

به گفته مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور هدف از ایجاد این کمیته این است تا واحدهایی که متقاضی فعالیت هستند قبل از ورود به عرصه به طور کامل بر اساس دستورالعمل تبیین شده از نظر ساختار امنیت زیستی مورد رصد و پایش قرار گیرد تا اگر شرایط به طور کامل مساعد بود در آن شرایط به آن‌ها اجازه فعالیت داده شود.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
سلام
بسیار جالبه
سازمان درمان رو قبول نداره نه پیشگیری
حتما که استانهایی که درگیر نشدند بهتر عمل کردن
و شاید امسال درگیر شوند و تجربه کارشناسان سازمان بیشتر بشه
مناطق مرزی هم که اصلا اهمیت ندارند
اصلا ایلام و کرمانشاه و کردستان و اذربایجان غربی و اردبیل مهم نیستند
امیدوارم مفق باشید
دفتر طیور سازمان بی برنامه ترین وضعیت ممکن رو داره و یک شبکه دامپزشکی عملکرد بهتری از ایشان دارد
قبل از شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان فکری به حال این دفتر بشه
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
آقای دکتر اکبرشاهی
با بروکراسی ایجاد شده در ماههای اخیر بیش از سی درصد واحدها جوجه ریزی غیر مجاز انجام دادند.
برنامه تسهیل برای مرغداران تعریف کنید .
طوری رفتار کنید که باور کنند شما طرفدار آنها هستید نه مثل حالا
نظر شما
ادامه