کد خبر: ۴۳۴۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
مسوولان سازمان دامپزشکی معتقدند در مورد واردات دام زنده قرنطینه‌ها به خوبی انجام می‌شود ولی به اعتقاد من نواقصی در این حوزه وجود دارد / همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی و سازمان دامپزشکی می‌تواند منجر به ایجاد قرنطینه‌های مناسب شود / مساله استخدام نیروی انسانی برای سازمان دامپزشکی باید جدی گرفته شود...

حکیم مهر - رییس مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی تصریح کرد: بودجه کافی برای قرنطینه همه مبادی به شکل صحیح و با تمام نیرو و حداکثر توان وجود ندارد.

دکتر محمد لطفی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ساختار قرنطینه‌های دامپزشکی اظهار کرد: در کشور دارای دو نوع قرنطینه هستیم؛ به این صورت که یکی مربوط به واردات دام زنده و دام‌هایی است که به صورت رسمی و با مجوز وارد می‌شوند و باید از قرنطینه‌های سازمان دامپزشکی عبور کنند تا ملاحظه‌های قرنطینه‌ای در مورد آن‌ها لحاظ شود.

این دامپزشک با اشاره به این‌که مسوولان سازمان دامپزشکی معتقدند در مورد واردات دام زنده قرنطینه‌ها به خوبی انجام می‌شود، گفت: به اعتقاد من نواقصی در این حوزه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد دام‌هایی که به صورت قاچاق از مرزهای شرقی وارد کشور می‌شود و مسوولان سازمان دامپزشکی هم به حجم قابل توجه آن‌ها اذعان دارند، قرنطینه و نظارت بهداشتی اعمال نمی‌شود.

لطفی‌زاده ضمن اعلام مخالفت با واردات دام زنده، گفت: در صورت نیاز، دام‌های زنده باید در مرز ذبح شده و گوشت آن‌ها وارد کشور شود.

وی با بیان این‌که واردات دام زنده خطرات بسیاری برای کشور دارد و به مصلحت نیست، ‌گفت: آن بخشی از قرنطینه که مربوط به فرآورده‌های خام دامی است، در کشور مبدا و هم در ایران کنترل می‌شود.

لطفی‌زاده ادامه داد: در مناطق مرزی قرنطینه باید همراه پلیس باشد اما در برخی موارد به دلیل تغییر پایگاه نیروی انتظامی محل قرنطینه باید تغییر می‌کرده اما منحل شده یا تدابیر لازم برای احیاء آن اندیشیده نشده است.

وی گفت: همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی و سازمان دامپزشکی می‌تواند منجر به ایجاد قرنطینه‌های مناسب شود.

رییس مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی درباره جایگاه اداری سازمان دامپزشکی و همچنین اقتدار آن در حوزه قوانین، تصریح کرد: قانون سازمان دامپزشکی کشور قدمت زیادی دارد و اگرچه به تناسب مسائلی که امروز با آن روبرو هستیم و حتی بیماری‌هایی جدیدی که ایجاد می‌شود، ممکن است نیاز به تقویت قانون داشته باشیم اما با همین قوانین موجود هم با بسیاری از بیماری‌ها مقابله کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ‌سازمان دامپزشکی دو محدودیت مهم برای اعمال قرنطینه‌ دارد که هر دو باید سرعت رفع شود اول این‌که مساله استخدام نیروی انسانی برای سازمان دامپزشکی باید جدی گرفته شود.

وی افزود: دیگری اینکه 60 درصد بیماری‌های عفونی انسان منشاء دامی دارند و اگر قرار است با این بیماری‌ها مقابله و برای آن‌ها تمهیدات پیشگیرانه اندیشیده شود، باید اعتبار لازم از سبد سلامت و بودجه‌ای که برای سلامت کشور تخصیص داده و به سازمان دامپزشکی واگذار شود اما متاسفانه بخش عمده بودجه سلامت به سمت وزارت بهداشت سراریز می‌شود و از آنجا که سازمان دامپزشکی زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی است نمی‌تواند از این بودجه به خوبی استفاده کند این درحالی است که بسیاری از کارها در حوزه پیگیری و مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان به عهده سازمان دامپزشکی است بنابراین لازم است که به کمبود بودجه و محدودیت‌ها توجه شود.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشك بيكار
|
-
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۴
0
0
استخدام افراد جديد پيشكششون، همونايي رو كه از تيرماه ............ جواب امتحاناشون رو بدند بعد، عجيبه آموزش و پرورش با اونهمه حساسيت امتحاني به آن وسعت را در چندين و چند رشته برگزار كرد، گزينش كرد و الان هم 3 ماه هست كه استفاده مي كند از اون نيروها تو كلاسها، دامپزشكي براي استخدام فقط 300 نفر ، فعلا منتظر گذاشته مردم رو؟؟اين هفته هم كه قولش رو داده بودند كه نتايج رو مي گويند انشا الله تعطيل ميشه و مي مونه واسه بعدها. بعد هم مي خواهند از اين همه تاخير و تعلل حرف و حديثي پيش نيايد.عجيبه اين سازمان دامپزشكي و عجيبتر ما ها كه اميدوار به همين سازمانيم.؟
دکتر دامپزشک
|
-
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
0
0
باسلام من دکتر دامپزشک دولتی یکی از شبکه ها میباشم که در مدت 2سال حدود 5 نفر کاردان در شبکه ما بازنشست شده اند و دریغ از استخدام کاردان تکنسین حتی به صورت طرح یا سرباز. در شهرستان ما حدود 500000 گوسفند و 90000 گاو و گاومیش وجود دارد به غیر از عشایر /حال 2 واکسیناتور پیر بیمار مانده که تا سال 91 انها و بخش بهداشتمان هم بازنشست میگردندیا کاملا واکسیناسیون را بدهید به بخش خصوصی یا حداقل فکر شهرستانهای بی نیرو باشید و کاردان استخدام کنید
سیمک
|
-
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
0
0
با نظرات دامپزشک بیکار کاملا موافقم
مطالب جناب دکتر لطفی زاده هم واقعا تمام کننده این بحث بود
الزایمر
|
-
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
0
0
با سلام
بابا توروخدا سریع جواب این آزمون رو اعلام کنید که ما بد گرفتارش هستیم.
رشيدي
|
-
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
0
0
بابا جون مجوز 3000 نيرو را دكتر نورورزي گرفته بود ولي عده اي در ......... رفتند هواش كردند خدا از ايشان نگذرد
بيكار
|
-
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
0
0
با اين وضعيت امتحان گرفتن و نحوه استخدام لاك پشتي ، همان بهتر كه جذب جديد صورت نگيرد چون براي 300 نفر حدود يك سال طول كشيده و هنوز هم مشخص نيست اگر 3000 نفر يا بيشتر بود كه بايد 10 الي 15 سال منتظر بمونيم.يعني يك نفر تو اين سازمان و وزارت خانه نيست كه دليل اين همه تاخير رو بپرسه از مسئولان سازمان؟
سیمک
|
-
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
0
0
انشاالله جناب دکتر دستور بخوانند و پاسخ دهند
47نفر ازاسامی شرکت کنندگان بعد از اعلام تمامی اسامی قبول شدگان با هماهنگی های انجام شده به عنوان قبولی مجدد اعلام شد
حال از شما یک پرسش دارم اگر آن امتحان صدو اندی سوال عمومی و تخصصی نتوانست صلاحیت ایشان را تایید کند ، یک مصاحبه 4-5دقیقه ای چگونه توان اینکار را خواهد داشت ؟
انشاالله بعضی از اسامی را که به عنوان نفر ششم یا سوم شهرستانها اعلام کرده اند را در میان قبولی های نهایی نبینیم چون آنوقت بلاشک حرف و حدیث در این خصوص بسیار است89/9/20
hakimbashy
|
-
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
0
salam bar dr lotfy zadeh
marde noon be nerkhe noon rooz khor
chetory mardak
khooby
..........................
khejalat ham khoob chizye
aberooye har chy dampezeshko bordy
ye doone anti sitet daram rah minbdazam
tasvire tamame matalebe sitete ke nagheze hamdige hastand
ghashang neshoon mide nerkhe roozy
bi sobat
مهدی
|
-
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
0
0
سلام خسته نباشید شوهر بنده دامپزشکی خونده من متاسفم برای مدیران و مسئولان دامپزشکی که باید بریم التماس کنم به یک مرغدار بی سواد واقعا متاسفیم که از همکاران خودتان نمی توانید دفاع کنید و برای آنها ارزش قائل نیستید
موفق باشید آقای دکتر حکیم مهر هم من دارم افسردگی می گیرم و هم همسرم این شماره منه 09350692339خواهشن یک کاری برای ما انجام بدید شما رو بخدا شمارو به سی جز قران
التماس دعا
نظر شما
ادامه