کد خبر: ۴۳۵۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر



مدیرکل دامپزشکی استان قم در جمع دامداران و دهیاران بخش کهک گفت: نگهداری دام در شهر غیرمجاز و در روستا منع قانونی ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، صبح امروز مدیرکل دامپزشکی استان قم با حضور در دفتر بخشدار بخش کهک با وی دیدار و گفتگو کرد و در جلسه‌ای که با حضور دهیاران و دامداران این بخش تشکیل شد، حضور یافت.

در ابتدای جلسه، بخشدار کهک ضمن خوش‌آمدگویی به مدیرکل دامپزشکی و هیئت همراه توضیحاتی درخصوص بخش کهک و واحدهای فعال دامداری و مرغداری و تراکم بالای این واحدها و وجود منطقه گردشگری در این بخش ارائه کرد.

در ادامه، دامداران به طرح سولات خود در زمینه‌های مختلف ازجمله تسهیلات، عدم وجود کشتارگاه، متمرکز نمودن دامداری‌ها بصورت مجتمع کوچ دام‌ها و مکان‌های نگهداری دام و بیماری‌های دام‌ها پرداختند.

سپس «دکتر رفیعی» مدیرکل دامپزشکی استان به تک تک سولات و مشکلات دامداران پاسخ لازم را ارائه و اظهار داشت: رعایت اصل پیشگیری همچون انجام واکسیناسیون به موقع، رعایت اصول قرنطینه‌ای، گزارش به موقع وقوع بیماری دام‌ها به دامپزشکی، انجام سمپاشی و ضدعفونی دام و دامداری ازجمله مسائلی است که در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری جلوگیری می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم بیان کرد: وجود دام در شهرها غیرمجاز می‌باشد اما در روستا تعریف شده و منع قانونی ندارد لکن باید نکات بهداشتی و مکان مناسب باشد.
 
رفیعی خاطر نشان کرد، دام‌هایی را که کوچ داده شده‌اند یا باید در مقصد واکسینه و یا مبدا واکسینه شوند و بعد کوچ صورت گیرد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
0
0
سگ هم دام محسوب میشه؟؟؟
پس چرا خیلی ها تو خونه و ماشین و... سگ دارند؟؟؟
نظر شما
ادامه