کد خبر: ۴۳۵۱۹
 

بسیاری از زوجین در سال های اولیه زندگی مشترکشان، برای ایجاد تنوع سگ، گربه، ماهی و یا انواع دیگر حیوانات خانگی را به سرپرستی قبول میکنند و عاشقانه از آنها مراقبت می کنند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از مشروح، اما درست بعد از شنیدن خبر بارداری، هر یک از اعضای خانواده زوجین یک راه حل برای رهایی از شر حیوان خانگی بیچاره می اندیشند . بسیاری آگهی واگذاری حیوان را در فضای مجازی پخش می کنند، بعضی ها به فکر فروش حیوان هستند و البته هستند کسانی که بی رحمانه حیوان بیچاره را کنار خیابان رها می کنند  .اما آیا واقعا نیاز است که زوجین با این حیواناتی که از تمام جنبه ها وابسته به خود کرده اند را این گونه رها کنند؟

در ادامه اطلاعاتی درباره تاثیر حضور حیوانات خانگی بر نوزادان را خواهید خواند.

نکته اول

از آنجایی که نگهداری از سگ و گربه  در خانواده های اروپایی و آمریکایی بخشی از فرهنگ مردمان است، تحقیقات بسیاری درباره تاثیر حضور خیوانات در کنار نوزادان صورت گرفته است.

همگی این تحقیقات نشان میدهد که نوزادانی که در کنار یک سگ یا گربه رشد می کنند، سیستم ایمنی قوی تری برای مبارزه با طیف وسیعی از میکروب ها را دارد. همچنین این نوزادان  در برابر بروز حملات و ابتلا به آسم، سیستم تنفسی قوی تری دارند .

نکته دیگر این که این کودکان با سیستم گوارشی قوی تر، توانایی بیشتری در دفع سموم و میکروب ها دارند.

نکته دوم

برای تکمیل تحقیقات تقویت عملکرد روده باید بگوییم که عملکرد روده در سه سال اول تولد به گونه است که روده در این سه سال پایه ای از میکروبیوم را ایجاد می کند که اگر این پایه ریزی به درستی انجام شود، تاثیر مثبتی بر طول عمر سلامت روزده در بزرگسالی می گذارد. حضور سگ یا گربه کمک شایانی به این روند خواهد کرد.

نکته سوم

تحقیقات بسیاری نشان می دهد که رابطه مثبت و مستقیمی بین حضور سگ و گربه  در خانه و رشد توانایی های کودک وجود دارد.

حور این حیوانات خانگی در خانه، فضایی برای ایجاد ارتباط نوزاد با نوع جدیدی از موجود زنده (موجودی غیرانسان) فراهم می کند که باعث رشد عمیق تر توانایی های اجتماعی فرزند می شود.

نکته چهارم

در ادامه نکته قیل باید گفت که حضور یک حیوان خانگی مثل سگ یا گربه باعث پیشرفت توانایی کودک در دوست یابی می شود. درواقع حضور سگ یا گربه تمرینی است برای کودک تا توانایی دوست یابی خود را محک بزند.

منبع: famifi

 
 
نظر شما
ادامه