کد خبر: ۴۳۵۴۰
 

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌های گذشته میزان زیادی ماهی طی ایام حج از ایران به عربستان صادر می‌شد که این صادرات در چند سال اخیر از کشور صورت نمی‌گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر حسینعلی سلطانی» در آیین تجلیل از خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، با اشاره به وجود دو میلیون و 500 هزار دام سبک، 75 هزار دام سنگین و 9 هزار رأس دام تک سمی در استان، گفت: این تعداد رأس سالانه دو تا سه بار به‌منظور پیشگیری از بیماری‌های مختلف واکسیناسیون می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سالانه حدود 200 هزار لاشه گوسفند و 11 هزار لاشه گاو در کشتارگاه‌های استان بازرسی می‌شوند، افزود: هفت میلیون و 313 هزار واحد عرضه مواد خام دامی تحت پوشش نظارت‌های بازرسان دامپزشکی هستند.

وی با بیان اینکه در جهان یک هزار و 709 عامل بیماری‌زا شناسایی شده است، اضافه کرد: از این تعداد 832 مورد بین انسان و حیوان مشترک و 156 مورد نوظهور هستند.

سلطانی ادامه داد: در سال گذشته از چهارمحال و بختیاری 6 هزار و 963 تن خوراک آبزیان به عراق، تاجیکستان، و ترکیه و 70 تن ماهی منجمد به کشور عراق صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت همچنین 151 تن مرغ تازه و 546 تن شیرخشک به امارات و عراق و 79 رأس دام زنده به افغانستان صادر شد.

وی افزود: در چهار ماهه نخست سال‌جاری نیز از چهارمحال و بختیاری چهار هزار و 968 تن خوراک آبزیان به تاجیکستان، لبنان، عراق و ترکیه و 108 تن خوراک دام و 367 تن شیر خشک به عراق صادر شده است.

سلطانی از ممنوعیت صادرات دام زنده از کشور خبر داد و اضافه کرد: در سال‌های گذشته میزان زیادی ماهی طی ایام حج از ایران به عربستان صادر می‌شد که این صادرات در چند سال اخیر از کشور صورت نمی‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وزن استاندارد مرغ موجود در بازار باید حداکثر دو کیلوگرم باشد، ادامه داد: در برخی اوقات به دلیل نوسانات قیمت مرغ بیشتر از 42 روز در مراغداری نگه‌داری می‌شود و به وزن بالاتر می‌رسد.

وی با اشاره به نوسات قیمت مرغ در بازار طی چند روز گذشته، گفت: عرضه طیور در بازار و میزان کشتار مرغ طی چند روز گذشته در استان تغییر محسوسی نداشته است.

 
 
نظر شما
ادامه