کد خبر: ۴۳۵۵۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی ‌پور» افزود: ۷۰ درصد هزینه‌های تولید فرآورده‌های خام دامی مربوط به هزینه خوراک دام است که با صنعتی شدن این بخش می‌توان ضریب تبدیل را بالا برد ...

ٰ


حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: صنعتی نبودن خوراک دام، طیور و آبزیان می‌تواند بحث مقاومت آنتی‌بیوتیکی و باقیمانده آنتی‌بیوتیکی ایجاد کند که برای سلامت جامعه مخاطره‌آمیز است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر علیرضا رفیعی ‌پور» در همایش بین‌المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان در مجتمع نمایشگاهی گفت ‌و گو اظهار کرد: کمک به ایجاد زنجیره‌های تولید شامل اطلاعاتی است که باید در مکان‌هایی مانند این همایش و نمایشگاه اطلاعات آن مبادله شود و مدیران و کارشناسان حوزه دراین فضا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: این نمایشگاه به دنبال کمک به افزایش امنیت غذایی در کشور است که از طریق شکل‌گیری صنعتی تولیدات خوراک دام، طیور و آبزیان محقق می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: در حوزه جهانی چند سالی است که موضوع مقاومت آنتی‌بیوتیک‌ها به عنوان یک مشکل توجه می‌شود؛ در شکل غیرهدفمند (تولید خوراک دام، طیور و آبزیان) امکان ردیابی آنتی‌بیوتیک‌ها وجود ندارد و همچنین ممکن است مقاومت آنتی‌بیوتیکی و باقیمانده آنتی‌بیوتیکی ایجاد شود که می‌تواند برای سلامت جامعه مخاطره‌آمیز باشد.

وی تصریح کرد: حاکمیت به دنبال سیاستگذاری‌هایی است که تولیدات این بخش به سمت صنعتی شدن حرکت کند که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به این امر کمک می‌کند تا در آینده مخاطرات بهداشتی ایجاد نشود.

رفیع‌پور با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور عملیات ردیابی خود را از مزرعه تا سفره مردم در دستور کار خود دارد گفت: تحقق این امر با اتوماسیون و صنعتی شدن به دست می‌آید.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: پروانه بهداشتی و بهره‌برداری که به تولیدکنندگان داده می‌شود به این معنی است که مصرف کننده نهایی متوجه می‌شود محصولی که مصرف می‌کند از مزرعه تا انتهای سیکل مصرف تحت کنترل است.

در تولیدات صنعتی محصولات تراریخته رهگیری می‌شود

وی یادآور شد: محصولات تراریخته را نیز حتی از طریق صنعتی شدن می‌توان رهگیری کرد؛ در تولیدات صنعتی این رهگیری امکان کنترل دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: ۷۰ درصد هزینه‌های تولید فرآورده‌های خام دامی مربوط به هزینه خوراک دام، طیور و آبزیان است که با صنعتی شدن این بخش می‌توان ضریب تبدیل را بالا برد و هزینه‌های تولید فعالین بخش دام، طیور و آبزیان را کاهش داد.

بنابراین گزارش، بخش اعظم ماده اولیه (ذرت و سویا) خوراک دام، طیور و آبزیان از خارج از کشور وارد می‌شود.


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
همه چیز توسط آقای دکتر رفیعی پور کامل بیان شده است بجز نحوه نظارت که آیا خودشان نظارت خواهند کرد؟ مسوول فنی با شرایط فعلی و‌ماهی پانصد تومن حقوق؟ خود حاکمیت؟
اگر کاری را می خواهیم درست انجام دهیم بهتر است فونداسیون آن محکم باشد و همان نحوه تضمین کیفیت محصول است
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
با تشکر و سپاس از جناب آقای دکتر رفیعی پور دلسوز و بدور از حاشیه..... با عنایت به بالا رفتن هزینه های ایاب و ذهاب منجمله اجاره منزل ،آب ،برق،گاز ،هزینه های جاری زندگی و ................ (همکارانی که بنوعی درگیر افراد بیمار در خانواده می باشند )و......خواهشمندیم نسبت به پیگیری حق تسری همکاران جهت اعمال در احکام مثل سایر ادارات .... اقدام موثر و جاودانه و ماندگار داشته باشند.التماس دعا و آرزوی توفیقات روز افزون برای جنابعالی و سایر همکاران و دوستان محترم و زحمتکش ....
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
وضعیت معیشتی تعداد کثیری از همکاران رضایت بخش نیست .با توجه به اینکه در صف اول بیماریهای مشترک قرار دارند جهادی و معنوی زحمت میکشن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
مگه مرغی هم باقی مونده که شما دنبال باقیمانده آنتی بیوتیک داخلش میگردین
دکتر فرزان سلیمانی
|
Canada
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
0
0
جناب آقای دکتر رفیعی پور.
با سلام و احترام. گفتنی است صنعت مکمل سازی و خوراک صنعتی دام و طیور وابزیان در کشور ما قطعا میبایستی از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد، بنابراین همکاران گرامی که به عنوان مسئول فنی در این صنعت بکار گمارده میشوند، الزاما باید دانش مکفی و وسیع را در این حیطه دارا باشند، و نقش خود را با حضور در ای نوع صنایع نمایشی نپندارند باید آنچنان در وظایف خود آگاهی و خلاق باشند تا بدرخشند، و الا شما که متضمن مالی نیستید. تنها واژ ه دکتر بودن را یدک کشیدن کافی نیست. سپاسگزار ام.
نظر شما
ادامه