کد خبر: ۴۳۵۷۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
چهره ماندگار دامپزشکی کشور:
«دکتر حسن تاج‌بخش» گفت: اگر تخصص یکی از معاونت‌های وزارت جهاد کشاورزی دامپزشکی باشد، درک بهتری از چالش‌ها و مشکلات موسسه رازی و سازمان دامپزشکی کشور خواهد داشت ...
 

حکیم مهر: عضو پیوسته فرهنگستان علوم و چهره ماندگار دامپزشکی گفت: اگر تخصص یکی از معاونت های وزارت جهاد کشاورزی دامپزشکی باشد، درک بهتری از  چالش ها و مشکلات موسسه رازی و سازمان دامپزشکی کشور خواهد داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر حسن تاج بخش» با اشاره به سابقه دیرینه این مجموعه در حوزه سلامت کشور گفت: موسسه رازی از سال های خیلی دور تا کنون به جامعه ایرانی خدمات شایان توجه ای عرضه کرده و همواره در خدمت کشور عزیزمان بوده است.

وی یکی از دلایل موفقیت این مجموعه را وجود بزرگانی که با دلسوزی و از سر عشق در این مجموعه خدمت می کردند، دانست و اظهار کرد: همه دانشمندان و محققان بزرگی که عمرشان را در موسسه رازی گذراندند عاشق کار و حرفه خود بودند و به پشتوانه همین عشق نام موسسه رازی پرآوازه و ماندگار شد.

دکتر تاج بخش با بیان اینکه موسسه رازی زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است و اگر تخصص یکی از معاونت های این وزارتخانه دامپزشکی باشد درک بهتری از  چالش های این موسسه خواهد داشت، تصریح کرد: در گذشته این مسئله رعایت می شد و نه تنها این مجموعه که سازمان دامپزشکی نیز با مشکلات کمتری مواجه بود.

این استاد ممتاز دانشگاه تهران در ادامه به تعامل بین موسسه رازی و دانشگاه اشاره و تاکید کرد: همکاری این مجموعه ها به طور حتم موجب رشد و پیشرفت کشور می شود اما باید توجه کنیم هر کدام رسالت مشخصی دارند و با عمل به وظایف خود خواهند توانست جایگاه خود را حفظ کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: متاسفانه چند بار سخنی ناروا مبنی بر خصوصی سازی موسسه رازی مطرح شد حال آنکه اموری که با بهداشت اساسی و پایه ای کشور سروکار دارد را باید با دیدی جامع تر نگریست و با تعقل تصمیم گیری کرد.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم کشور تصریح کرد: وجود موسسه رازی با تامین عمده واکسن های مورد نیاز پزشکی و دامپزشکی، ما را از وابستگی به کشورهای دیگر بی نیاز کرده و امروز که در شرایط تحریم به سر می بریم اهمیت و ضرورت حفظ این مجموعه بیش از پیش نمایان می شود.

گفتنی است؛ 90 درصد واکسن های پزشکی، 90 درصد واکسن های دامی و حدود 30 درصد واکسن های طیور کشورمان در موسسه رازی تولید می شود. علاوه بر این، سرم های درمانی ضد مار گزیدگی و عقرب زدگی تولید شده در این مجموعه تامین کننده 100 درصد نیاز کشور است.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
استاد عزیز شما در دانشگاه تهران به ما باکتری و ایمنی درس میدادید و من هردو با نمره الف پاس کردم اما میدانید الان شاگردان مشغول چه کاریست بله استاد عزبز در اسنپ دنده ماشبن عوض میکند...یادمه همیشه از مولانا عزیز شعر میخواندید..لطفا یک مرثیه در وصف دامپزشکان بیکار بخوانید ...رشته ای که به نابودی کشیده شد و بالاترین تعداد بیکاران و البته دانشکده ها دارد
سایر رده ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
دکتر تاجبخش عزیز . آخر چرا موسسه رازی باید زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی باشه؟ الان که همه چیز فرق کرده و تکنولوژی پیشرفت کرده و تفکیک رشته ها صورت گرفته و وزارت بهداشت ما رشته های خودش رو از وزارت علوم جدا کرده چرا باید رشته های گروه دامپزشکی توی وزارت علوم قرار بگیره؟ واقعا منافع چه اشخاصی ایجاب میکنه که نون خودشون رو تو خون مردم بزنن و بخورن. قرار نگرفتن دامپزشکی و موسسات واکسن سازی زیر نظر وزارت بهداشت خیانت به مردم و ضربه عمدی به سلامت جامعه و فارغ التحصیلان این رشته هاست. این رشته داره نابود میشه و پیشکسوتهای این رشته یا سکوت کردن و یا دارن با منزوی کردن این رشته همکاری میکنن. اگر در کشورهای پیشرفته موسسات واکسن سازی و یا دامپزشکی هنوز جزیی از وزارت کشاورزی اونهاست اولا در این کشورها استقلال دامپزشکی حفظ میشه و معمولا وزارت جهاد کشاورزی بوسیله یک دامپزشک اداره میشه نه مثل کشور ما که وزارت جهاد کشاورزی بوسیله یک مهندس عمران اداره میشه و ثانیا وزارت بهداشت در این کشورها نیومده رشته هاش رو از وزارت علوم جدا کنه، کاری که در کشور ما سالهاست صورت گرفته. پس در کشور ما سیستم کلا فرق میکنه و ما نمیتونیم خودمون رو با این قبیل کشورها مقایسه کنیم.
دکتر حسین زاده
|
United States of America
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
معاونت امور دام اختراع دوران جدید در وزارت جهاد و بعد جهادکشاورزی است بدون در نظر گرفتن سطح علمی و عملی هر رشته یعنی دامپزشکی و مهندسی دامپروری !!
علت آن هم مدیریت رفاقتی در جهاد و بر اساس توان لابی گری است که به دلایلی واضح از عهده مهندسین عزیز بهتر از دکترهای محترم بر می آید !! و این شد که دامپروری از نظارت دامپزشکی خارج شد و معاونت دام با مدیریت مهندسین دامپروری عزیز بوجود آمد . و پشت سر آن ، همه این معضلات که اکنون میبینیم با سرعت هرچه تمام یک به یک بوجود آمد .
یعنی مدیریت واحد امور دام و دامپروری و دامپزشکی ، تحت نظارت و مدیریت منطقی سازمان دامپزشکی و دامپروری کل کشور در وزارت کشاورزی با ریاست دامپزشکان مدیر و مدبری همچون دکتر ارشدی و حتی دکتر صفاریان تبدیل به بلبشویی از مدیریتها و معاونتهای متنوع با مدیریتهای رفاقتی ، با کمترین کارایی و هماهنگی با هم که نتیجه اش طغیان غیر قابل مهار بیماریهایی شد که هرگز تاریخ دامپزشکی ایران به خود ندیده بود و البته قهقرای صنعت دامپروری نیز هر چند با بهانه خشکسالی ولی در واقع حاصل همین تنوع مدیریتها و معاونتها در وزارت جهاد کشاورزی است و بس .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
متاسفانه ایشان به دلیل دستی از دور بر آتش داشتن و سالها بازنشسته شدن درک کامل و صحیحی از مشکلات و بدبختی های دامپزشکان بخش های دولتی و خصوصی ندارند .....................
نظر شما
ادامه