کد خبر: ۴۳۵۹۶
 

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: شرکت‌های خدماتی برای ذبح دام برای نخستین بار در کشور در استان قزوین تاسیس می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر حمید زینالی» پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در
سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان قزوین برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد (ع) اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن روز عید قربان اکیپ‌هایی تشکیل شده است تا بر ذبح دام‌ها نظارت کنند و سلامت دام‌ها و به تبع آن سلامت مردم تامین شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ابراز کرد: برخی از بیماری‌ها از دام ذبح شده مشخص نمی‌شود و باید دام زنده باشد تا بیماری مشخص شود به همین دلیل نظارت ما قبل از ذبح دام در استان قزوین شروع شده است.

این مسوول اظهار کرد: با ورود تکنولوژی موبایل و سایر تجهیزات از آنها برای آگاهی مردم استفاده کردیم و تعداد خدمات دهی برای قبل از ذبح دام شرعی در استان قزوین آغاز شد.

زینالی گفت: هر ساله نظارت قبل از ذبح دام شروع شده و امسال نیز در دستور کار اداره کل دامپزشکی است تا دام سالم ذبح شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین بیان کرد: در سال جاری برای نخستین بار در کشور تاسیس شرکت‌های خدماتی برای ذبح دام را در استان و شهرستان‌ها انجام دادند. این شرکت‌ها دام را تهیه و ذبح می‌کنند و به خود فرد و یا به مراکز خدمات رسان ارایه می‌شود.

زینالی اظهار کرد: سه کشتار فعال، ۱۸ اکیپ سیار و ۱۲ اکیپ ثابت نظارتی بر ذبح شرعی در مراسم عید قربان دایر می‌شود، اکیپ‌های بازرسی و ناظران نیز نظارت‌های لازم را انجام خواهند داد همچنین دو میدان عرضه دام نیز فعال می‌شود و کمک می‌کنند تا سلامت دام برای ذبح تایید شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین روز خبرنگار را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: خبرنگاران با اطلاع‌رسانی مناسب، شفاف و دقیق می‌توانند آحاد جامعه را نسبت به مسایل مختلف آگاه کنند.

وی ابراز کرد: پیشرفت هر کشوری و حفظ منافع مردم و رفع مشکلات آحاد جامعه با تلاش‌های خبرنگاران میسر می‌شود و این مطلب بیانگر نقش بی‌نظیر رسانه‌ها در عرصه آگاه‌سازی و بیداری ملت است.

 
 
نظر شما
ادامه