کد خبر: ۴۳۶۰۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
هشدار مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی:
«دکتر علیرضا اکبرشاهی» هشدار داد: اگر به هر دلیلی همچون تحریم‌ها و یا عدم تخصیص ارز، برنامه واکسیناسیون طیور به طر کامل اجرا نشود، برای موج سال ۹۷-۹۸ تلفات سنگینی خواهیم داشت ...


حکیم مهر: مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور، گفت: اگر به دلایلی همچون تحریم‌ها واردات واکسن آنفلوآنزای پرندگان تحقق پیدا نکند، برای سال 98 تلفات سنگینی خواهیم داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «دکتر علیرضا اکبرشاهی»، از وجود 48 کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از ابتدای سال جاری تاکنون در کشور خبر داد.

وی بخش عمده این درگیری را در فروردین و اردیبهشت ماه اعلام کرد و گفت: میزان شیوع این بیماری انفجاری نبوده و تنها 48 کانون تا به امروز شناسایی شده است.

وی بیشترین درگیری را مربوط به اصفهان دانست و افزود: استان‌هایی مانند البرز، آذربایجان غربی، لرستان، تهران و یزد نیز به صورت محدود با این بیماری درگیر بوده‌اند.

اکبرشاهی میزان تلفات این بیماری را یک میلیون و 145 هزار قطعه پرنده عنوان کرد و اظهار کرد که حجم عمده این تلفات مربوط به ادامه موج سال گذشته بوده است.

وی در خصوص تزریق واکسن برای جلوگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: در حال حاضر چندین سال است که طرح واکسیناسون پرندگان برای جلوگیری از شیوع آنفلوانزا در کشورهایی مختلف از جمله آمریکا و کشورهای اطراف در حال اجرا است که تا به الان اثربخشی خوبی از خود نشان داده است.

وی در مورد فعالیت پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور از جمله تزریق واکسن برای پیشگیری گفت: طبق برنامه از تیرماه سال جاری تزریق واکسن آغاز شده است. تا به الان ۱۰ میلیون دز واکسن آنفلوآنزای پرندگان به طور رسمی وارد کشور شده که این میزان برای 3 میلیون و 700 هراز قطعه پرنده است که باید برای پرندگان طی دو نوبت و برخی پرندگان طی سه نوبت تزریق شود.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور افرود: طبق برنامه هدف‌گذاری شده، باید تا اواسط شهریورماه سال جاری 80 درصد از جمعیت هدف در 12 استان پرتراکم پوشش داده شود. اگر این هدف با موفقیت اجرا شود، برای سال 97-98 انفجار و طغیان آنفلوآنزای پرندگان را نخواهیم داشت و یا خیلی بسیار کمتر خواهد بود.

اکبرشاهی با بیان اینکه مجور واردات 160 تا 170 میلیون دز واکسن گرفته شده است، عنوان کرد: در حال حاضر 10 میلیون دز وارد و 10 میلیون دز دیگر در گمرک است که ظرف یک الی دو روز آینده ترخیص خواهد شد؛ همچنین 30 میلیون دز دیگر نیز ظرف هفته آینده وارد کشور خواهد شد.

وی با توجه به اقدامات سازمان دامپزشکی کشور ابراز امیدواری کرد و گفت: در حال حاضر سازمان دامپزشکی کشور مجوز واردات واکسن‌ها را صادر کرده است، بحث بعدی مربوط به واردات واکسن‌ها توسط بخش خصوصی می‌شود؛ با توجه به تحریم‌ها و مشکلات تخصیص ارز، امیدوارم هرچه سریعتر واکسن‌ها به کشور وارد شود.

این مقام مسئول هشدار داد: اگر به دلایلی همچون تحریم‌ها و یا عدم تخصیص ارز، این امر تحقق پیدا نکند و پرندگان به موقع واکسیناسیون نشوند، برای موج سال 97-98 تلفات سنگینی خواهیم داشت.



 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
خوبه خدا تحریم ها را از غیب برای شما فرستاد تا تمام تقصیرهای ناشی از مدیریت غلط رو به گردن نبود واکسن بندازید. آخه اینکه ویروس تو کشور بومی شده و وارد خاک و آب و محیط شده اونم بر اثر سالها مدیریت غلط چه ربطی به واکسن داره. شما مخاطبتون رو مردم عادی فرض کردین یا هم صنفهای خودتون؟
دکتر xy
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
بجای اینکارا امنیت زیستی فارمها و کشتارگاهها و پست قرنطینه رو تقویت کنید . به طور جدی از مسول فنی حمایت کنید. بجای اینکه دکتر دامپزشک فارم ۸۰۰ تومن بگیره و ماهی یکبار هم سر نزنه به فارم ، هم کارفرما رو مجبور کنید حقوق کافی بده و هم دامپزشک رو مجبور کنید توی فارم بمونه . من شرکت مرتبط باطیوری رو میشناسم که با ۱۳ تا دامپزشک قرارداد بسته . چه جوجه کشی چه فارم چه کارخونه دان و ... ولی در عمل ۳ _۴ تا هم فعال نیستن توی محل کارشون بخاطر حقوق پایین . کارشون فقط مهر و امضا زدنه نه نظارت کردن . خودتون رو زدین به اون راه انگار از هیچی خبر ندارید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
نظر من هم همینه
چون انتخابات۹۸ تو راهه و سازمان از تدابیر ارزشمند فعلی محروم میشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
تبریک میگم.بهترین راه فرار زیر بار مسولیت را پیدا کردید.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
0
0
به سلامتی دییییگه باید جشن بومی شدن آنفولانزای فوق حاد رو بگیریم . H9N2 رو که داشتیم الان فوق حاد رو هم داریم دیگه . همیشه جز ۱۰ کشور اول هستیم و میتونیم h5n8 و n5n6 رو به کشورهای منطقه صادر کنیم البته با این همه نیروی تحصیل کرده ولی بیکاری که داریم و نمیتونیم سازماندهیشون کنیم ۰
ناشناس
|
India
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
0
0
من موندم چرا سازمان از نبوغ کارشناسان خود استفاده نمی کنه!!
باور کنید نیروهایی دارید که ادعا دارند موبایل را اختراع کرده اند.از اینها بهره مند شوید خب
سه سوت با عملیات روانی انفلوانزا را میندازند توی گونی و میدن دست بچه های سازمان اطلاعات و خلاص دیگه
نظر شما
ادامه