کد خبر: ۴۳۶۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر



معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بر تشدید مبارزه با قاچاق دام زنده در شهرهای مرزی استان به ویژه بانه تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «حسین فیروزی» در جلسه تنظیم بازار استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، با اشاره به ممنوعیت صادرات دام زنده به خارج از کشور، گفت: مبارزه با قاچاق دام زنده با توجه به جاذبه‌ای که در این راستا در آن طرف مرزهای استان ما وجود دارد، تشدید خواهد شد چرا که اولویت تامین نیاز داخلی است.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی و مرزبانی در راستای جلوگیری از قاچاق دام زنده تمام تلاش خود را کرده و می کنند و تمامی مبادی رسمی و غیررسمی برای ممانعت از این اقدام کنترل می‌شوند.

وی اظهار داشت: خروج دام زنده از مرزهای استان را تکذیب نمی‌کنیم ولی مقدار زیاد آن را هم تایید نمی‌کنیم.

معاون سلامت دامپزشکی کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه صادرات دام زنده از ۲۷ خردادماه امسال ممنوع شده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۷۰ راس دام سبک در قالب پنج مجوز و سه هزار و ۹۵۵ راس دام سنگین در قالب ۲۷۱ فقره مجوز وارد استان شده است.

«دکتر ناصر مخدوم» بیان کرد: ۳۱ هزار و ۴۹۵ راس دام سبک در قالب ۵۶۳ فقره مجوز و ۸۴۹ راس دام سنگین در قالب ۴۹ فقره مجوز نیز از استان خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه قبل از ممنوعیت خروج دام سنگین ۴۲ فقره مجوز صادرات شامل ۲ هزار و ۸۸۰ راس گوساله پرواری از استان کردستان به خارج صادر شده بود، بیان کرد: دام مازاد با مجوز دامپزشکی بین استان‌های مختلف قابل انتقال است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ محموله دام زنده دیگر استان‌های کشور به کردستان را که بیشتر هدف صادرات و قاچاق آنها بود، توسط این اداره کل عودت داده شد.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
جناب معاون اقتصادی استانداری کردستان لطفا بجای این حرفا بیاید تکلیف اون 90میلیون دلار ارز دولتی که استانداری کردستان بابت واردات و خرید خوراک دام و طیور گرفتند جواب پس بدن نه اینکه ....................! جناب بهمن مرادنیا جوابی تا حالا ندادند..!
کیوان نوری
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
متأسفانه این معضل قاچاق دام از آنجا حائز اهمیت است که مخازن ژنتیکی و دامهای مولد را از کشور خارج می کنند.
با خروج گوسفند ماده و دام مولد ، در آینده ای نزدیک شاهد خالی شدن روستاهای استانهای غربی از جمعیت دامی و متعاقب آن بیکاری و مهاجرت به شهرها خواهیم بود.
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
دکتر نوری
دامی که واقعا ارزش ژنتیکی داشته باشه و مولد باشه داخل واحد صنعتیه و قاچاق نمیشه.و‌نظارت کامل اداره بر روی واحد ها کامله.اما دام هایی که فقط برای تعدادی افراد سودجو درامد زایی دارند ان هم از ارزش چندانی برخوردار نیست قاچاق میشه
نظر شما
ادامه