کد خبر: ۴۳۶۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه گفت: ۴۰ هزار قطعه مرغ گوشتی بر اثر شیوع نوعی ویروس در یکی از مرغداری‌های بخش مرکزی این شهرستان تلف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر فاتحی نیا» تلفات این تعداد مرغ را ناشی از سرایت ویروس پرندگان دانست و اظهار داشت : پس از دریافت گزارش در اسرع وقت گروه واکنش سریع شبکه دامپزشکی در محل حضور یافت .

وی افزود: اعضای گروه دامپزشکی نسبت به نمونه برداری از مرغ‌های تلف شده اقدام کردند و پس از بررسی‌های آزمایشگاهی، مشخص شد از این بابت نگرانی در خصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان وجود ندارد.

این مسئول ادامه داد: این گروه از بیماری‌ها می‌تواند خسارت جبران ناپذیری را برای مرغداری‌ها ایجاد کند که برای پیشگیری از بیماری‌ها، واحدهای پرورش طیور ملزم به رعایت الگوی ایمن سازی پیشنهادی اداره کل دامپزشکی استان یزد هستند.

فاتحی نیا خاطرنشان کرد: توصیه های لازم به مدیریت واحد تولیدی برای دفن بهداشتی لاشه مرغ های تلف شده ارایه شد و دفن بهداشتی طیور تلف شده با نظارت کارشناسان شبکه دامپزشکی صورت گرفت، که این کار موجب پیشگیری از اشاعه بیماری به واحدهای همجوار شد.

رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه از مردم و مرغداران خواست با رعایت برنامه واکسیناسیون گله‌های پرورشی طیور خود، در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی در واحدهای صنعتی و طیور بومی در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند .

هم اکنون ۶۳ واحد مرغداری این شهرستان سالانه ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار قطعه طیور پروش داده می شود و ابرکوه یکی از قطب‌های مهم پرورش مرغ گوشتی استان یزد است .

۳۵ درصد اشتغال مردم ابرکوه وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و هفت هزار و ۵۰۰ خانوار از این طریق امرار معاش می‌کنند.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
از یک سایت تخصصی بعیده
نوعی ویروس!!!!!
نظر شما
ادامه