کد خبر: ۴۳۶۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر



سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از کشف، ضبط و امحاء یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی ناسالم در جریان بازرسی اکیپ‌های دامپزشکی از شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، «دکتر صیاد غلامی» در این ارتباط افزود: اکیپ‌های دامپزشکی از انجام کشتار غیرمجاز در

منزل شخصی در یکی از مناطق شهر کرمانشاه خبر دار شدند و در جریان ورود به این منزل یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم گوشت کشتار غیرمجاز کشف و ضبط شد.

او اظهار داشت: فرد متخلف خارج از چرخه مجاز کشتارگاه، دام‌ها را به صورت غیر بهداشتی در منزل شخصی ذبح و لاشه‌ها را جهت فروش به مغازه خود انتقال می‌داد.

دکتر غلامی خاطرنشان کرد: در همان روز از مغازه این فرد نیز بازرسی به عمل آمد که به مقدار ۱۵۰ کیلوگرم نیز گوشت ناسالم کشف و ضبط شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در ادامه گفت: با حکم قضایی مغازه این فرد متخلف پلمپ شد.

دکتر غلامی اظهار داشت که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۰ واحد صنفی عرضه مواد خام دامی و رستوران به دلیل تخلف بهداشتی با حکم مقام قضایی در شهرستان کرمانشاه تعطیل شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: هرگونه عرضه گوشت خارج از چرخه کشتار مشمول برخورد‌های سخت دامپزشکی و تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.

وی یادآوری کرد: گوشت‌هایی که خارج از شبکه بهداشتی و مجاز کشتارگاه عرضه می‌شود ممکن است بهای پایین تری داشته باشد، اما تهدید جدی برای سلامت مردم محسوب می‌شود، زیرا دامپزشکی امکان هیچ گونه نظارت بهداشتی و شرعی بر این گوشت‌ها را ندارد.

وی اضافه کرد: یکی از راه‌های ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خرید و مصرف گوشت کشتار غیر مجاز است.

او گفت: مردم باید توجه کنند گوشت قرمز حتما مهر دامپزشکی داشته باشد و گوشت مرغ نیز در بسته بندی با تاریخ مصرف مشخص عرضه شود.

او مقابله با بیماری‌های استراتژیک دامی و نظارت بر بهداشت عمومی را از وظایف اصلی دامپزشکی برشمرد و عنوان کرد: در بخش نظارت بر بهداشت عمومی که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است هیچ گونه مماشاتی نداریم و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهیم کرد.

دکتر غلامی با بیان اینکه دامپزشکی نیز در تمام ساعات شبانه روز تلاش می‌کند امنیت غذایی را برای مردم تامین کند، تصریح کرد: شهروندان هم می‌توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت را با تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با دامپزشکی در میان بگذارند.





انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
India
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
عکسها نشان می دهد وضعیت گوشتها از گوشتهای رستورانهای لاکچری شمال تهران بهتر است
نظر شما
ادامه