کد خبر: ۴۳۶۲۲
 

قائم مقام رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در حوزه تجاری سازی و فناوری از اختصاص 300 میلیون تومان وام به شرکت های دانش بنیان دارای ایده و طرح کاربردی و اقتصادی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر غلامرضا شکری» در خصوص فعالیت های مرکز رشد "رازی" گفت: این مرکز در سال 93 با پذیرش شرکت های حوزه دانش بنیان مرتبط به واکسن، دارو و فرآورده های بیولوژیک کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: از مجموع 20 شرکت پذیرفته شده در مرکز رشد رازی، 11 شرکت فعالیت خود را شروع کرده و تعدادی از این شرکت ها در شعب موسسه رازی مستقر شده اند.

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه رازی وی با بیان اینکه مرکز رشد رازی به دنبال فعال شدن مجموعه های فناور و شرکت های دانش بنیان در حوزه واکسن و دارو، براساس رسالت خود از این شرکت ها حمایت می کند، یادآور شد: این حمایت ها شامل اختصاص محل فعالیت و امکانات اولیه، انجام مشاوره های حقوقی، تجاری سازی، بازاریابی، بازارسازی و برگزاری کارگاه های آموزشی است.

دکتر شکری در خصوص همکاری با شرکت های دانش بنیان در این مجموعه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قراردادهای انتقال فناوری و یا تکمیل و توسعه فناوری در کشور، موضوعاتی است که در 10، 12 سال اخیر مطرح شده و موسسه رازی نیز تجربه ای در این زمینه نداشت، نظر مثبت مجموعه مدیران در سال های اخیر منجر به عقد این قراردادها و همکاری با شرکت های فناور شد.

قائم مقام رئیس موسسه رازی در حوزه تجاری سازی و فناوری هچنین از اختصاص 300 میلیون تومان وام به شرکت های دانش بنیانی که طرح های کاربردی و اقتصادی ارائه دهند، خبر داد و گفت: این وام بر اساس مصوبه هیئت امنای موسسه به این شرکت ها تعلق می گیرد و بازپرداخت آن پس از اثبات کاربردی بودن و سودآوری طرح خواهد بود.

دکتر شکری حمایت موسسه رازی از شرکت های دانش بنیان نوپا را قدمی در شکوفایی و بالندگی این مجموعه ها دانست و اظهار کرد: بزرگترین پشتیبانی و حمایت موسسه رازی از این شرکت ها، در قالب ارائه مشاوره هایی است که در طول نزدیک به یک قرن تجربه به دست آورده و به حتم قرارگیری نام این مجموعه ها در کنار برند "رازی" افتخاری بزرگی برای این شرکت ها است.

 
 
نظر شما
ادامه