کد خبر: ۴۳۶۸۵
 

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی  سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هیچ کمبودی در رابطه با نگهداری و درمان یوز آسیب دیده نخاعی در پارک پردیسان نداشتیم و این حیوان به صورت شبانه روزی تحت مراقبت بود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «حمید ظهرابی»  در رابطه با مرگ  یوز آسیب دیده نخاعی  اظهار کرد: یوزپلنگی که در سمنان آسیب نخاعی دیده بود، تحت مراقبت های ویژه پزشکی بود و برای حفاظت از این یوز تمام اقدامات از جمله جراحی توسط متخصصان حیات وحش انجام شد.

وی افزود: متاسفانه با توجه به اقدامات مفید بر روی این گونه، این حیوان تلف شد و بعد از کالبد شکافی علت مرگ حیوان روشن خواهد شد.

ظهرابی گفت: بر اساس تصمیم چندین  دامپزشک متخصص  که جلساتی با آن ها داشتیم، مقرر شد که این یوز جراحی شود. بعد از جراحی تمام امکانات برای نگهداری یوز فراهم شده بود و کار مراقبت از این یوز توسط چندین دامپزشک مستقر در  پارک پردیسان  صورت می گرفت.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: حیوان از همان روز اول آسیب دیدگی در رابطه با دفع ادرار و مدفوع مشکل داشت، اما دامپزشکان برای مراقبت از این حیوان تمام تلاش خود را انجام دادند.

وی افزود: مدیر کل حیات وحش سازمان محیط زیست  که خود دامپزشک هستند به طور مرتب در کنار  یوزپلنگ  بودند و این حیوان کاملاً تحت نظارت وی بود.

ظهرابی گفت: امیدوارم برخی موضوعات مطرح شده در روزهای اخیر باعث نشود که زحمات همکاران ما را زیر سؤال نرود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: همانطور که گفتم، هیچ کمبودی در رابطه با نگهداری و درمان یوز در پارک پردیسان نداشتیم و این حیوان به صورت شبانه روزی  تحت مراقبت  بود و لحظه ای از او غافل نبودیم. حتی بعد از قطع شدن تنفس این گونه جانوری، دامپزشکان بلافاصله اطلاع پیدا کردند .

 
 
خبرهای مرتبط
نظر شما
ادامه