کد خبر: ۴۳۶۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر



«حجت اسلام و المسلمین کلانتری» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور در سفر خود با استان آذربایجان غربی در دومین جلسه شورای هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی حضور پیدا کرد

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی، دومین جلسه شورای هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان با حضور حجت اسلام و المسلمین کلانتری، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر کامیار داهیم» مدیر کل دامپزشکی استان، حجت اسلام و المسلمین ولی زاده، نماینده ولی فقیه اداره کل، معاونین و مسئولین ستادی و شهرستانی در سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان آذربازیجان غربی برگزار گردید.

در این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، دکتر کامیار داهیم، مدیر کل دامپزشکی استان ضمن خوشامدگویی و خیر مقدم گزارشی کاملی از وضعیت استان در خصوص جمعیت دامی و اقدامات انجام شده در رابطه با نظارت‌های شرعی و بهداشتی در کشتارگاه‌های دام و طیور استان ارائه نمود.

دکتر داهیم نقش ناظرین شرعی جهت نظارت برحلیت و طهارت مواد گوشتی تولیدی رابسیار مهم عنوان کرد و گفت: ناظرین بر ذبح شرعی در کنار ناظرین بهداشتی در کلیه کشتارگاه‌های دام و طیور استان مستقر هستند و بر ذبح شرعی نظارت می‌کنند.

در بخش دیگری از این جلسه حجت اسلام والمسلمین ولی زاده مسئول دفتر نماینگی ولی فقیه دامپزشکی استان با ارائه گزارش از فعالیت‌های ناظرین شرعی افزود: در این استان ۳۴ ناظر شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز فرآوری و عمل آوری بر حلیت و طهارت مواد گوشتی نظارت دارند.

وی با اشاره به نظارت شرعی بر مواد پروتئینی در مبادی ورودی گمرکات و نشانه گذاری لاشه‌های گوشت دام با پلمپ‌های ویژه امنیتی یکی از کارهای ابتکاری این استان دانست و افزود نصب این پلمپ‌ها علاوه بر نوع و جنس دام جهت خرید و انتخاب مصرف کنندگان، باعث افزایش اعتماد عمومی و ابراز رضایت ویژه شهروندان نسبت به گوشت‌های خریداری شده و همچنین کاهش کشتارهای غیر مجاز و افزایش توجه کشتار در کشتارگاه‌های دام شده است.

وی همچنین از آمادگی ۳۵ ناظر ذبح شرعی برای انجام نظارت‌های شرعی بر کشتار دام‌های قربانی شهروندان در روز عید قربان خبر داد.

ولی زاده با اشاره به برگزاری دوره‌های متعدد برای ذابحین شرعی گفت: در راستای ساماندهی ذابحین شرعی انجمن صنفی ذابحین شرعی از سال ۹۳ تشکیل یافته است و طبق اساسنامه در جهت امورات ذابحین فعالیت می‌کند. و در حال حاضر ۱۰۱ نفر ذابح شرعی با تشکیل این انجمن ساماندهی شده‌اند.

لازم بذکر است در این جلسه به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی از ۸ نفر از همکاران آزاده شاغل و بازنشسته با اهداء لوح تقدیر، تجلیل بعمل آمد.



انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
0
0
خوشبحالشون.
ای کاش بجای دامپزشکی میرفتم حوزه.
هیچ حرف بد یا اهانتی نکردم. لطفا پخش کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
خوش بحالشون ایکاش من هم میرفتم طلبه میشدم بجای اینکه دامپزشک بشم.چون طلبه بشی کل مطالب دامپزشکی رو هم یه جا یاد میگیری .مهمتر اینکه تو حوزه دامپزشکی مشغول به کار میشی.مهمتر اینکه حقوقتو در شان و منزلت یه طلبه میدن ونه یه دامپزشک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
مهمتر اینکه از زمان تحصیل در حوزه شهریه درس خوندن هم بهت میدن و زندگیت میچرخه نه اینکه در دامپزشکی طرف متخصص بیکاره و در دوران تحصیل تخصص زن و بچش از گرسنگی ولش کنن برن.
نظر شما
ادامه