کد خبر: ۴۳۷۱۱



اطلاعیه بهداشتی دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص عید سعید قربان از طریق تریبون نماز جمعه سراسر استان خراسان جنوبی دیروز قرائت شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، با توجه به نزدیک شدن به عید سعید قربان و انجام سنت حسنه ذبح دام قربانی و لزوم رعایت مسایل بهداشتی برای حفظ سلامت شهروندان، هفته گذشته مکاتبه‌ای با ستاد برگزاری اقامه نماز جمعه استان در این خصوص انجام شد که با همکاری این ستاد، اطلاعیه بهداشتی دامپزشکی در این زمینه در بین خطبه‌های نماز جمعه برای نمازگزاران سراسر استان قرائت شد.

در این اطلاعیه آمده بود:

احتراما ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان به اطلاع خیرین و شهروندان محترم می رساند با توجه به اینکه ذبح دام قربانی در معابر و اماكن مسكوني سبب گسترش بيماري‌هاي مشترك بين انسان و دام بویژه بیماری‌های تب کریمه کنگو و تب مالت مي‌شود، خواهشمند است دام نذری خود را تحت نظارت کارشناسان بهداشتی و شرعی دامپزشکی در کشتارگاه دام ذبح نمائید.

ضمنا برای جلوگیری از بیماری کشنده تب کریمه کنگو ،گوشت تازه دام نذری را قبل از مصرف 24 تا 48 ساعت در دمای یخچال ( صفر تا 4 درجه سانتی‌گراد) نگهداری نمائید.

خیرین محترم می توانند جهت بهره مندي از خدمات بهداشتي و شرعی دامپزشكي در عيد قربان در مركز استان با تلفن 32233821 و در شهرستان‌ها با تلفن‌هاي شبكه‌هاي دامپزشكي تماس حاصل فرماييد.


نظر شما
ادامه