کد خبر: ۴۳۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با حمایت از تولید داخلی دوکیت تشخیصی بیماری های دامی برای نخستین بار در کشور گفت: معتقدم فعالیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مراکز دانش بنیان پاسخگوی نیاز کشور به واکسن، فرآورده های بیولوژیک و کیت های تشخیصی است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در خصوص بومی سازی تولید کیت های تشخیص بیماری های دامی یون و بروسلوز برای نخستین بار در کشور با همکاری موسسه رازی و بخش خصوصی، گفت: به طور قطع کشور ما باید به دانش بومی و دانشمندان خود متکی باشد تا در حوزه تشخیصی بتواند به موفقیت دست یابد.

وی با بیان اینکه برای تشخیص به موقع و سریع بیماری ها در کشور به حجم زیادی واکسن، مواد بیولوژیک و کیت های تشخیصی نیازمندیم، تاکید کرد: معتقدم فعالیت مراکز دانش بنیان و موسسات تحقیقاتی- تولیدی مانند موسسه رازی می تواند پاسخگوی نیاز کشور باشد.

دکتر رفیعی پور مزیت استفاده از کیت های داخلی را، امکان کیفیت سنجی و اثربخشی آنها از طریق انجام آزمایش های لازم دانست و یادآور شد: این امر در مورد کیت های وارداتی چندان صدق نمی کند زیرا ممکن است اثربخشی این کیت ها با آنچه در شناسنامه آنها آمده تفاوتی های داشته باشد و ناچار باشیم با حداقل ها کار تشخیص را انجام دهیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: کیت های داخلی به راحتی در مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی ارزیابی می شوند و سازمان از تولید این کیت ها حمایت می کند.

وی در مورد واردات گسترده واکسن های طیور نیز با اشاره به سابقه 60 ساله صنعت طیور در کشور توضیح داد: در این مدت تولید واکسن های طیور در کشورمان از حدود 5 تا 10 درصد به حدود 65 درصد رسیده و اگر مراکز تحقیقاتی- پژوهشی مانند موسسه رازی و شرکت های واکسن ساز بتوانند 100 درصد نیاز کشور را تامین کنند، به طور قطع حمایت می شوند.

دکتر رفیعی پور اضافه کرد: به ویژه آنکه در شرایط تحریم هرجا کمبودی باشد با همکاری موسسه رازی، سازمان دامپزشکی و واردکنندگان واکسن یا کیت های تشخیصی، در خصوص میزان دقیق واردات تصمیم گیری خواهد شد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
بومی سازی یعنی چی؟آقای دکتر رفیعی عزیز لطفا بیشتر در جریان چگونگی تولید و ادعا های ذکر شده قرار بگیرید.لطفا در صورت امکان دستور دهید پروسه ثبت و بومی سازی این ادعا ها قرار بگیرید.کیت سازی های واقعی در جاهای دیگر این مملکت هستند که تلاش می شه نفسشان بالا نیاد.کیت یون به روش الایزا سال ها بدلیل حساسیت پایین منسوخ شده است لطفا سری به سایت بزرگترین تولید کننده کیت های تشخیصی مانند IDEXX بزنید که اعلان کرده کیت الایزای تشخیص بیماری یون قابل اعتماد و اظمینان نیست .لطفا کمی تامل
نظر شما
ادامه