کد خبر: ۴۳۷۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
بیانیه سازمان نظام دامپزشکی درباره یوزپلنگ سمنان:
سازمان نظام دامپزشکی درخصوص موضوع یوزپلنگ آسیب دیده در سمنان بیانیه ای منتشر کرد ...
 

حکیم مهر: سازمان نظام دامپزشکی درخصوص موضوع یوزپلنگ آسیب دیده در سمنان بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

بحث‌های تخصصی دامپزشکی را فقط در جایگاه خود دنبال کنید

اهمیت و جایـگاه ارزشمند حرفه دامپزشکـی باعث شده است رویدادهـا و تحولات مرتبط با این حرفـه از بازتاب گسترده‌ای در جامعه برخوردار باشد. به همین دلیل است که هر وقت و در هر جا که صحبت از حیات وحش و صیانت از حیوانات متنـوع موجود در آن مـی‌شود، نگاه‌هـا و توجه‌هـا به سـوی دامپزشـکان و شاغـلان در حوزه دامپزشکـی معطـوف مـی‌شود.

در این میان، حیوانات کمیاب همچون یوزپلنگ و پلنگ آسیایـی علاوه بر مطرح بودن به عنوان ذخایر ژنتیکی و مفاخر ملّی، از اهمیت بین‌المللـی برخوردارند، به همین لحاظ کاملاً بدیهـی است که مصدومیت یک توله یوزپلنگ در کنار جاده به یک سوژه مهم تبدیل و خبرهـای مربوط به سرنوشت این حیوان کمیاب با حساسیت خاصـی از سوی افکار عمومـی دنبال شود.

این حساسیت‌هـای افکار عمومـی باعث شده است دامپزشکان و تمامی 37 هزار عضو سازمان نظام دامپزشکی و همچنین نهادهـای مرتبط با درمان حیوانات احساس مسئوولیت مضاعفـی را در قبال سرنوشت توله یوزپلنگ مصدوم بر دوش خود احساس کنند. لذا جا دارد از تمامـی دامپزشکان و شاغلان حرفه دامپزشکـی که در طول هفته‌هـای اخیر تمامـی تلاش خود را برای نجات جان یوزپلنگ مصدوم بکار گرفته‌اند، تشکر و قدردانـی ‌شود.

معهذا از آنجا که فرآیند درمان اینگونه حیوانات نکات فنی و حرفه‌ای خاص و بعضاً کاملاً تخصصـی را در بر مـی‌گیرد، توقع مـی‌رود همکاران عزیز و کلیه دامپزشکان و نهادهـای محترم مرتبط با موضوع فوق بحث و تبادل نظرهـای علمـی و تخصصـی مرتبط با درمان توله پوزپلنگ مصدوم را در جایگاه ویژه خود و در قالب هم‌اندیشـی‌های علمـی دنبال نموده و از کشانده شدن دامنه‌ی بحث‌هـای تخصصـی به خارج از حریم‌ها و کرسی‌های علمی و تحقیقاتی پرهیز نمایند.

سازمان نظام دامپزشکی که همواره صیانت از شئونات حرفه‌ای و ضوابط و مقررات و قوانین مرتبط با دامپزشکی را به عنوان یکی از ارکان فعالیت‌های خود در مد نظر داشته است، جهت رعایت منزلت و جایگاه ارزشمند حرفه دامپزشکی موضوع فوق را به کمیته تخصصی حیات وحش و حفاظت از محیط زیست این سازمان جهت بررسی‌های علمی و تخصصی ارجاع داده است و انتظار می‌رود دامپزشکان و متخصصین محترم هرگونه نقطه نظرات علمی و تخصصی خود را جهت ارزیابی و اعلام نظر تخصصی به کمیته ارسال نماید.

 
سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همكار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
0
0
روزانه هزاران عمل ريز و درشت در كشور توسط پزشكان انجام مي شود كه مسلما آن دسته إز افرادي كه با علم جراحي آشنايي دارند ميدانند هريك إز اين جراحي ها ممكن است عوارض ناخواسته اي داشته باشد.
جديدا در بين همكاران مد شده بخصوص در حوزه حيات وحش مرتب به تخريب همديگر كه أين موضوع اصلا شايسته نيست
کلینسین حیوانات خانگی - کرج
|
United States of America
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
با عرض سلام

جای بسیار سپاس دارد که سازمان محترم نظام دامپزشکی با تذکر بجا و به هنگام ، به موضوع ورود کرد .

اما اساتید ، همکاران و دانشجویان محترم دامپزشکی لطفا هوشیار باشیــــم که اختلاف افکنی بین همکاران از طریق شایعه و دروغ پراکنی ، ماحصل دستهای پشت پرده ای است که به دلایل مختلف و در سایر بخش ها (نظیر ماده 19 آیین نامه ی بهداشتی ) از سیستم نظارت دامپزشکی آسیب دیده اند و منافعشان که چیزی جز طمع و سودجویی نبوده ، به خطر افتاده و اکنون از این طریق قصد تخریب بخش های مختلف صنف را دارند.

افرادی نظیر (آقای جاهل مخالف سرسخت آیین نامه نظارت بهداشتی) و دیگران که در تهران ، مازندران ، نیشابور ، اصفهان
و ... که با نامه ها و مصاحبه های مختلف (که البته از روی نـــــــــادانی و جهل بوده ) دشمنی خود را با سیستم نظارت دامپزشکی برملا کردند. که البته و خوشبختانه با ورود به موقع همکاران و تکذیب هرآنچه که به ناروا نسبت داده شده بود ،
به خودشان برگشت .

اما قطعا افرادی که در ذیل مصاحبه های منتشر شده دکتر فتاحیان ، دکتر ملازم ، دکتر معماریان و ... در همین سایت ، اقدام به تخریب تلاش ها و زحمت های عزیزان (در رابطه با یوز مصدوم) نمودند ، قطع به یقین هیچ ارتباطی با دامپزشکی نــــــــــداشته و کوچکترین فهم و شعوری نسبت به خدمات ارزشمند دامپزشکان در رده های مختلف (تشخیصی ، پیشگیری ، درمانی، نظارتی و ...) نــــــــــــدارند و صرفا با پراکنش عقده های قدیمی، قصد تخریب داشتند .

آرزوی موفقیت و سربلندی برای همکاران عزیزم در همه ی بخش ها و رده های دامپزشکی کشور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
رطب خورده
منع رطب کی کند
نظر شما
ادامه