کد خبر: ۴۳۷۹۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور و «دکتر سید اصغر برائی‌نژاد» مدیرکل دامپزشکی استان تهران از یک مرکز ثابت عرضه و کشتار بهداشتی دام در تهران بازدید کردند ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه بیماری هایی مثل تب مالت و تب کریمه کنگو در دام علایمی ندارند، از مردم خواست برای حفظ سلامت خود و بهداشت جامعه، از ذبح دام در منازل و معابر عمومی خودداری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در حاشیه بازدید از یک مرکز ثابت عرضه و کشتار دام در تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه های متولی اقدامات لازم را برای تأمین دام و نظارت بهداشتی در عید قربان انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه دام زنده به اندازه کافی از مراکز عشایری و روستایی به مراکز شهری منتقل شده است، گفت: بر اساس گزارش هایی که به ما رسیده، مردم از ساعت ۴ صبح در جایگاه هایی که برای این منظور تدارک دیده شده، حضور دارند و خدمت رسانی به آنان همچنان در حال انجام است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در عید قربان بیش از ۴۰۰ هزار رأس دام زنده تحت نظارت این سازمان ذبح می شود، خاطرنشان کرد: سه هزار و ۹۰۰ نفر در طرح ویژه تشدید نظارت های بهداشتی عید قربان فعالیت می کنند که ۵۰۰ نفر روحانی و ۲۳۰۰ نفر دامپزشک و کارشناس بهداشتی هستند.

رفیعی پور با بیان اینکه بیش از ۱۸۰۰ جایگاه موقت و ثابت برای این منظور در سراسر کشور در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بیمای هایی مثل تب کریمه کنگو و تب مالت در دام هیچ علایمی ندارند و به راحتی می توانند مردم را گرفتار کنند، به همین جهت تقاضای ما از شهروندان این است که از کشتار دام های خود در منازل و معابر عمومی بپرهیزند.

وی یادآور شد: در مراکز عرضه بهداشتی دام پس از انجام عمل ذبح اگر مردم اجازه دهند، لاشه دام هایشان به مدت ۲۴ ساعت در سردخانه کشتارگاه نگهداری و سپس به آنها تحویل داده می شود؛ اگر هم مایل نباشند گوشت لاشه به آنان داده و توصیه می شود قبل از مصرف آن را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال منازل خود نگهداری کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: در حدود ۴۰۰ هزار دامی که ذبح می شوند، بیش از ۷ میلیون عضو غیرخوراکی و حرام وجود دارد که این اعضاء باید توسط سازمان دامپزشکی دفن و یا بسته بندی و صادر شود، در غیر این صورت باعث آلودگی محیط زیست خواهد شد.

رفیعی پور تأکید کرد: اگر مردم دام ها را خارج از کشتارگاه ذبح کنند، اعضای غیرخوراکی را در محیط رها می کنند که باعث ایجاد آلودگی و بیماری می شود؛ ضمن اینکه بیش از دو تا سه میلیون کله پاچه، کبد، کلیه و غیره در این دام ها وجود دارد که باید از لحاظ سلامت توسط کارشناسان دامپزشکی بررسی شود.

وی با بیان اینکه گاهی این اعضاء آلوده هستند و مردم عادی نمی توانند این آلودگی را تشخیص دهند، اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۲۱ هزار عضو خوراکی دام های ذبح شده معدوم شد.

مردم از ذبح دام در منازل و معابر عمومی اکیدا خودداری کنند

در ادامه این بازدید «دکتر سید اصغر برائی نژاد» مدیرکل دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه این اداره کل با همکاری شهرداری ۱۰۴ مرکز عرضه بهداشتی دام را در استان تهران در نظر گرفته است، گفت: این مراکز طی روز گذشته و امروز اقدام به عرضه دام و اعمال نظارت های بهداشتی کرده اند.

به گفته وی بالغ بر ۳۵۰ دامپزشک و کارشناس بهداشتی در این مراکز خدمت رسانی می کنند.

وی از مردم خواست از ذبح دام در منازل و معابر عمومی و همچنین تحویل آن از مراکز غیرمجاز جدا خودداری نماید.

این مقام مسئول درباره قیمت دام زنده در مراکز عرضه بهداشتی نیز افزود: این قیمت در ستاد تنظیم بازار استان و همچنین ستاد تنظیم بازار کشور براساس بررسی های به عمل آمده و با هماهنگی اتحادیه های مربوطه تعیین شده و دامپزشکی نقشی در مشخص کردن قیمت نداشته است.

برائی نژاد با بیان اینکه ۱۰۴ جایگاه ثابت و موقت عرضه و ذبح بهداشتی دام در روز عید قربان در استان تهران و شهرستان های آن فعال خواهند بود، گفت: ۲۵ جایگاه در شهر تهران و ۵۸ جایگاه در شهرستان های استان فعال خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه ۳۴۹ دامپزشک و کارشناس بهداشتی در طرح نظارت بهداشتی عید قربان فعال خواهند بود، افزود: ۸۵ ناظر شرعی نیز در این طرح حضور دارند.

این مقام مسئول از مردم خواست به منظور کاهش مخاطرات بهداشتی و حفظ سلامت جامعه، از کشتار دام در منازل یا معابر عمومی خودداری کرده و به اماکن در نظر گرفته شده برای این منظور مراجعه کنند.

به گزارش مهر، هر کیلوگرم دام زنده در مراکز عرضه بهداشتی با تصویب مسئولان مربوطه ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می شود که این مسئله موجب اعتراض شهروندان شده، همچنین تعزیرات با عرضه کنندگان دام به نرخ پائین تر از قیمت مصوب برخورد می کرد.

 
مردم از ذبح دام در منازل و معابر عمومی اکیدا خودداری کنند مردم از ذبح دام در منازل و معابر عمومی اکیدا خودداری کنند
تصاویر از: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر محمد لطفی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
0
0
به نام خدا. یکبار لباس کار پوشیدن و به شکل همکاران درآمدن اینقدر سخت است. کجای طب سراغ دارید با کت و شلوار دستکش و ماسک بپوشند و بین دامها رفت و آمد کنند؟ کاش مسئولین محترم احترام بیشتری برای حرفه خود قائل بودند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
0
0
از آنجایی که دوستان مسئول هیچ تجربه و آشنایی به محل پرورش و عرضه دام ندارند و کلا با دام نا مانوس هستند فقط از پشت میزهای خود در حال کنترل بیماری های دام میباشند بوی نامطبوع آزارشان میدهد که ماسک زدند و دستکش پوشیدن چون میدونن هیچ کنترلی روی بیماری های دام نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
0
0
جناب دکتر لطفی زاده عزیز!
به نکته خوبی اشاره فرمودید ...................
............... این آقایون از پوشیدن لباس همکارشون هم خجالت میکشند با اینکه همه برزیل رفتند و بازرسی را دیدند اصولش چطوریه و با چه فرمی طرف را وارد سالن کشتار می کنند!
.....................
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
0
0
این طرح چند نفر مسوول حضور غیاب دارد؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
0
0
اینها چه در داخل و‌چه در برزیل دنبال گوشت هستند تا بازرسی گوشت،اینها به کنار اونی که عینک دودی زده واقعا خوشتیپه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
خیانت را به ما دامپزشکان مسئولین اداره دامپزشکی می کنند در بحث حقوق فقط حرف می زنند و می زنند در بحث مجوز میگند هرچی قانون بگه البته برای خودشان قانونی نداند قانون برای ماست تعرفه های چندرغازی که یک هزارم تعرفه های پزشکان هم نیست
بیکاری.عدم رعایت قانون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
متاسفانه سازمان دامپزشکی شده کارگری مفت تمام اعیاد ومناسبتها ما کشیک هستیم ولی دریغ از یک ریال مزایا اقایان می آیند وچند عکس می گیرند ومی روند و ما کارکنان دامپزشکی حق اعتراض هم نداریم
نظر شما
ادامه