کد خبر: ۴۳۸۲۲


بر اساس توافق صورت گرفته میان مسئولین و صیادان مقرر شد بر روی کلیه شناورهای صید فانوس ماهی (کشتی‌های چینی در اجاره ایران) یک نفر به عنوان ناظر مقیم در این شناور حضور یابد و بر روند صید نظارت کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، جمعی از صیادان و مسئولین اتحادیه صیادی جنوب کشور (جاسک) با مسئولین سازمان شیلات در جلسه‌ای با حضور امام جمعه شهرستان و مسئولین محلی درباره وضعیت حضور کشتی های چینی فانوس ماهی (اجاره شده توسط ایران) در آب‌های ایران توافق کردند.

متن صورت جلسه این توافق که توسط سازمان شیلات تنظیم شده به شرح زیر است.

براساس نقطه نظرات صیادان شهرستان جاسک و امام جمعه محترم جاسک مناقبیان و رادمهر فرماندار جاسک، تندرو رئیس اتحادیه صیادن استان هرمزگان، میرزایی،رحیمی، خوش، پیشکسوت منطقه جاس حاج عبدالله شریفی، یکتاپور مدیر کل شیلات استان هرمزگان، حیدری‌نژاد معاون شیلات جاسک، نقطه‌نظرات زیرا را در حضور معاون سازمان شیلات ایران شاپورکاکوکلی تایید می‌نماییم:

۱- شناور چینی وجود ندارد و آنچه هست شناور فانوس ماهی است، به صورت مالکیت تمام یا کرایه از خارج از کشور می‌باشند و در اختیار صیادان ایرانی (شرکت‌های صیادی ثبت شده در سازمان بنادر) قرار دارند.

۲- کمیته‌ای متشکل از نمایندگان شرق، غرب و مرکز جاسک به همراه اتحادیه صیادان استان، تحت نظر نماینده ، فرماندار، امام جمعه محترم شهرستان جاسک، رئیس شیلات شهرستان جاسک با مدیریت و فرمانداری جاسک، دبیری شیلات شهرستان جاسک تشکیل و بر عملکرد صید شناورهای فانوس ماهی می‌آیند.

۳- مقرر گردید بر روی کلیه شناورهای فانوس ماهی یک نفر به عنوان ناظر مقیم شناور با حقوق پرداختی از سوی مالک کشتی و یا انتخاب کمیته اشاره شده در بند ۲ مستقر گردد.

۴- تعداد ۳۰۰ فروند قایق رشته قلاب و ۲۰ فروند لنج برای شهرستان جاسک تخصص یافت.

۵- مجوز رای مورد نظر تحت نظر شهرستان جاس و استاندار محترم استان تعییل تکلیف گردید.

بنابراین گزارش، کاکولی معاون سازمان شیلات ایران پیش از این گفته بود که این کشتی‌های صید فانوس ماهی چینی با وجود چینی بودن در اجاره ایران هستند که برخی از آنها به دلیل مشکلات بیمه ای با نیروی کار چینی در اختیار ایران قرار می‌گیرد.



نظر شما
ادامه