کد خبر: ۴۳۸۳۶
 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان دلیجان گفت: یک هزار و 625 کیلوگرم خمیر مرغ تاریخ گذشته و غیر بهداشتی با حضور نماینده دادستان در این شهرستان معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر سجاد قاسمی» افزود: این محموبه غیر قابل مصرف از سردخانه یک واحد قطعه بندی و بسته بندی مرغ در دلیجان کشف و به دستور مقام قضایی از چرخه مصرف خارج شد .

وی اظهارداشت: خمیر مرغ محصول جانبی واحدهای قطعه بندی مرغ است که در کارخانه های فرآوری سوسیس و کالباس مورد استفاده قرار می گیرد .

سرپرست شبکه دامپزشکی دلیجان گفت: خمیر مرغ همان گوشت مرغ است که با روش مکانیکی و به وسیله دستگاه بادر به صورت مایع استحصال می شود .

قاسمی افزود: کارشناسان دامپزشکی در همه مراحل تولید، نگهداری و عرضه این محصول نظارت دارند و این محموله غیر بهداشتی را بازرسان و کارشناسان از سردخانه یک واحد تولیدی کشف و توقیف کردند .

سرپرست شبکه دامپزشکی دلیجان ادامه داد: کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده های خام دامی در همه مراحل تولید، فرآوری و حمل و نقل و عرضه در دستور کار قرار دارد .

وی با اشاره به اهمیت حوزه دامپزشکی در سلامت جامعه بیان کرد: بخشی قابل توجهی از امنیت غذایی جامعه با تامین فرآورده های دامی و لبنی سالم و بهداشتی تحقق می یابد .

قاسمی تصریح کرد: این نهاد به‌ طور مستمر بر روی مراکز عرضه و توزیع فراورده های خام دامی و طیور ارزیابی کرده و ماهانه بر مراحل قطعه، بسته بندی مرغ، کشتارگاه های طیور و دام نظارت دارد .

دلیجان از توابع استان مرکزی دارای 2 مجموعه سردخانه، 30 قصابی، 30 عامل مرغ فروشی، 2 کشتارگاه دام و 2 کشتارگاه طیور، سه مرکز عرضه تخم مرغ و 2 مرکز قطعه بندی و بسته بندی مرغ است .

 
 
نظر شما
ادامه