کد خبر: ۴۳۸۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تصمیمات جدید ستاد پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان:
سومین جلسه ستاد اجرایی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در محل سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد ...



حکیم مهر: در سومین جلسه ستاد اجرایی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، تصمیم‌های مهمی جهت صیانت از سرمایه‌های صنعت طیور کشور اتخاذ شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا اکبرشاهی» مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور و دبیر ستاد اجرایی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، امروز در خصوص نتایج سومین جلسه ستاد اجرایی پیشگیری و کنترل این بیماری و بررسی اقدام‌های انجام شده اعضای ستاد اعلام کرد: در این جلسه ضمن اینکه مقرر شد سازمان دامپزشکی نسبت به ارسال فراخوان جهت واگذاری فرایند معدوم‌سازی به شرکت‌ها و ارگان‌های توانمند مانند ارتش که نظام‌مند است، اقدام کند؛ مقرر شد نقطه نظرات و پیشنهادات دستگاه‌های عضو ستاد در رابطه با دستورالعمل اجرایی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به ستاد بحران در وزارت کشور ارسال گردد؛ کما اینکه مقرر شد تا پیگیری‌های لازم جهت برگزاری جلسه ستاد ملی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با حضور معاون اول رییس جمهوری صورت پذیرد.

وی در ادامه به اشاره به اقدامات دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور نظیر برنامه‌های واکسیناسیون، مراقبت فعال، پایش، ممیزی ایمنی زیستی اشاره کرد و در ارتباط با سایر مباحث مطرح شده در این جلسه افزود: در این جلسه، مهندس امینی مدیر کل طیور معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اعلام تشکیل کارگروه مقابله با آنفلوآنزا در معاونت امور دام وزارتخانه جهت پیگیری هفتگی مشکلات، از نتیجه پیش‌نویس دستورالعمل ساماندهی طیور بومی و رنگی و ابلاغ به استان‌ها جهت اعلام نظر خبر داد. این در حالی است که در جلسه ستاد اعلام شد که معاونت امور دام پیش نویس مقابله با واحدهای غیر مجاز را آماده کرده و سند آمایش صنعت مرغداری نیز در حال نهایی شدن است.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور در خصوص اقدامات سایر اعضای ستاد نیز به اقدام اتحادیه میهن اشاره کرد و گفت: در کنار برخی همکاری‌های این اتحادیه در زمینه واکسیناسیون، تدوین دستورالعمل ساماندهی کود مرغی با همکاری سازمان دامپزشکی و سایر متولیان امر از جمله اقدامات این تشکل صنعت مرغداری کشور بوده است.

وی همچنین خبر داد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ستاد اجرایی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تا مهر ماه سال جاری، دو مانور عملیاتی در ۱۲ استان پر خطر انجام می‌شود.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
0
0
به عبارتی چرا ما متقبل هزینه معدوم سازی بشویم .پیمانکار می گیریم خوب شد ما پیمانکار خوب انتخاب کردیم بد شد هم تقصیر ما نبود به ما چه.
در نهایت با روندی که دوستان پیش گرفتند تا 1408 احتمالا یه تشکل دامپزشکی خواهیم داشت برای زیبایی کار!!!
واکسیناسیون را در نظر بگیرید : واکسن یا وارداتی یا رازی می سازد، ارزیابی هم که نداریم، بخش خصوصی اکثر واکسنها را تزریق می کند اداره مثلا نظارت می کند.
در کشتارگاهها: کشتارگاه مسئول فنی دارد ، ما هم که با کشتارگاهها هماهنگ هستیم نظارتی بر صادرات هم که نداریم با ادعای حمایت از صادرات و ارزاوری!
در حوزه مسئول فنی ها هم که سپردیم دست خودشان : کارفرما با مسئول فنی کنار بیاید و ما نظاره گر.
در حوزه واردات هم که نورچشمان را می فرستیم برزیل . اگر هم جنس خرابی وارد شد مثل تخم مرغها یه جور ماست مالی می کنیم مثلا کسی نمی داند چه کردند
خلاصه یه دامپزشکی خواهیم داشت برای ژست و پرستیژ بین المللی تا لا اقل محصولاتی مثل خاویارمان تحریم نشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
0
0
بلاخره برای جور شدن جنس و قشنگی باید یه چیزی باسم سازمان دامپزشکی وجود داشته باشه حالا چقدر کار ایی داره اینم مثل خیلی از ادرات دیگه که......
نظر شما
ادامه