کد خبر: ۴۳۹۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

اولین درمانگاه اختصاصی آبزیان، توسط بخش خصوصی با حضور مدیرکل دامپزشکی استان افتتاح شد

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان در آئین افتتاحیه این درمانگاه اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری از قطب های آبزی پروی و پرورش ماهیان سرآبی در کشور می باشد که با دارا بودن 530 مزرعه پرورش ماهی سالیانه 24 هزار تن ماهی تولید می کنند.

«دکتر حسینعلی سلطانی» گفت: این درمانگاه می تواند به کسانی که در پرورش آبزیان فعالیت دارند مشاوره و کارهای تشخیصی و درمانی ارائه دهد.

دکتر سلطانی وجود این درمانگاه اختصاصی آبزیان را برای استان ضروری دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت و پتانسیل درمانگاه های بخش خصوصی بهتر و بیشتر می توان بیماری های منطقه را شناسایی و اقدامات پیشگیرانه، کنترلی و درمانی را انجام داد.

وی بیان کرد: با توجه به این که تمامی مزارع پرورش ماهی استان زیرنظر مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی می باشند این درمانگاه کمک بزرگی در رفع مشکلات آبزی پروری استان باشد.

دکتر سلطانی بیان داشت: استان چهارمحال و بختیاری یکی از با کیفیت ترین تولید کنندگان ماهی در کشور است که بارصد و پایش بیماری ها در طول دوره پرورش می توان از شیوع بیماری ها جلوگیری و مصرف آنتی بیوتیک را به حداقل رساند.

وی گفت: این درمانگاه با همکاری آزمایشگاه تخصصی آبزیان که مجهز به امکانات پیشرفته است شروع به فعالیت نموده و برای این آزمایشگاه حدود 200 میلیون هزینه شده که 30 میلیون تومان آن از کمک های دولتی می باشد.

شایان ذکر است امور درمانی مربوط به آبزیان در استان قبلا توسط درمانگاه های عمومی دامپزشکی انجام می شد که همچنان در کنار این درمانگاه اختصاصی فعالیت می نماید.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
France
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۸
0
0
به زودی شاهد بازگشایی درمانگاه تخصصی مرغ.درمانگاه تخصصی گاو .درمانگاه تخصصی گربه.درمانگاه تخصصی سگ و.‌‌‌‌‌‌... خواهیم بود
با سیل عجیب فارغ التحصیل دامپزشکی در چهارمحال چه میکنید
نظر شما
ادامه