کد خبر: ۴۳۹۳۷



عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس، با بیان‌ اینکه مجلس روند فعالیت ماهیگیران چینی در ایران را بررسی می‌کند، تاکید کرد بروز هر نوع تخلفی توسط این ماهیگران قطعا پیگیری خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «جبار کوچکی نژاد» در مورد انتشار اخباری پیرامون تهدید گونه‌های مختلف آبزی در حال انقراض دریاهای کشور توسط ماهیگیران چینی، گفت: هم اکنون باید مشخص شود ماهیگیران چینی با چه وسایلی در دریاهای ایران ماهیگیری می‌کنند و قوانین تعیین شده در حوزه صید ماهی را رعایت می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مواردی که می‌توانند باعث قانون‌شکنی و بروز تخلف از سوی ماهیگیران چینی شوند، ادامه داد: در شمال کشور چند ماه فرصت برای ماهیگیران وجود دارد تا صید کنند و بعد از اردیبهشت ماه صید ممنوع می‌شود، اگر چینی‌ها این قوانین را رعایت نکنند، قطعا متخلف هستند و مجلس به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد.

چینی‌ها می‌توانند در اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس مشارکت کنند

وی تصریح کرد: هم‌اکنون چینی‌ها می‌توانند در زمینه پرورش ماهی در قفس که یکی از پروژه‌های کشور است با ایران مشارکت کنند که قطعا از آن استقبال خواهیم کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در بیان نحوه پرورش ماهی در قفس یادآور شد: در این روش قفس‌های بزرگی ساخته شده و ماهی‌های کوچک را در آن می‌ریزند، سپس قفس را وارد دریا می‌کنند تا این ماهی‌ها در این فضا رشد کنند که هم باعث کاهش هزینه‌های پرورش ماهی می‌شود و هم کیفیت ماهی های پرورشی را افزایش می‌دهد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما از طریق مجلس نحوه فعالیت ماهیگیران چینی در ایران را بررسی خواهیم کرد و چنانچه تخلفی صورت گرفته باشد، بدان ورود پیدا خواهیم کرد.



نظر شما
ادامه