کد خبر: ۴۳۹۴۳
گفت‌وگوی حکیم مهر با نایب رئیس انجمن آزمایشگاهیان دامپزشکی ایران:
«دکتر انعام شکری» افزود: همزمان با این رویداد، دوره آموزشی «نمونه‌برداری و میکروبیولوژی آب» نیز در کنار تشکیل مجمع عمومی برای اعضا برگزار می‌گردد ...
 

حکیم مهر: چهارمین دوره انتخابات هیات مدیره انجمن صنفی آزمایشگاهیان دامپزشکی ایران در سطح ملی در تاریخ 14 شهریور 1397 با حضور اعضای انجمن و نمایندگانی از وزارت کشور، سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی در محل جامعه دامپزشکان ایران برگزار می گردد. همزمان با این رویداد، دوره آموزشی «نمونه برداری و میکروبیولوژی آب» نیز در کنار تشکیل مجمع عمومی برای اعضا برگزار می گردد.

به همین مناسبت، خبرنگار حکیم مهر گفتگویی را با «دکتر انعام شکری» نایب رییس انجمن آزمایشگاهیان دامپزشکی ایران انجام داده است که در ادامه ملاحظه می فرمایید.

حکیم مهر: آقای دکتر، انجمن صنفی آزمایشگاهیان دامپزشکی ایران در چه سالی تاسیس شد؟

هسته مرکزی این انجمن در سال 1378 با هدف ارائه خدمات صنفی و علمی، با تشکیل کمیته آزمایشگاهیان بخش خصوصي به کوشش عده ای از پیش کسوتان این بخش تشکیل شد و در سال 1388 با اخذ پروانه از وزارت کشور انجمن صنفی آزمایشگاهیان دامپزشکی استان تهران تشکیل شد. این انجمن با کمک و همیاری سازمان نظام دامپزشکی، در سال 1394به سطح ملی ارتقا یافته و سراسر کشور را تحت پوشش قرار داد.

حکیم مهر: فعالیت های انجمن صنفی آزمایشگاهیان دامپزشکی ایران در چه زمینه هایی بوده است؟

این انجمن ضمن هماهنگی و همکاری و تعامل با سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی، همواره پیگیر امور صنفی اعضای خود بوده است؛ از جمله تدوین و ابلاغ شیوه نامه واگذاری امور به بخش خصوصی که با پیگیری چندین ساله سرانجام در سال 1395 به تأیید سازمان دامپزشکی رسیده و ابلاغ شد و بر اساس آن مفتخریم که اعلام کنیم از آن موقع تا کنون 42 آزمایشگاه از سراسر کشور به عنوان آزمایشگاه همکار مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی انتخاب و تایید شده اند و نام آنها به‌طور رسمی در وب سایت سازمان دامپزشکی اعلام شده است.

از دیگر امور پیگیری شده، واگذاری برخی از آزمون های رسمی به آزمایشگاه های بخش خصوصی در استان تهران می باشد؛ همچنین طرح پایش سطوح در واحدهای بسته بندی مواد پروتئینی خام دامی و کشتارگاه های استان تهران که به عنوان طرح پایلوت انجام شده و هم اکنون سازمان دامپزشکی در صدد گسترش آن به همه استان‌های کشور است و نمونه ای از تعامل این انجمن و همکاری خوب اداره کل دامپزشکی استان تهران محسوب شده و می‌تواند به عنوان نمونه موفقی در استان‌های دیگر نیز به کار گرفته شود.

حکیم مهر: انجمن چه خدمات دیگری را به اعضای خود ارائه نموده است؟

از دیگر خدمات انجمن به اعضا می توان از برگزاری دوره های آموزشی متعدد مورد نیاز دارای امتیاز بازآموزی، عقد تفاهم‌نامه با شرکت های کالیبراسیون و تامین کنندگان آزمایشگاه ها جهت ارائه خدمات بهتر و نیز اخذ تخفیف های مناسب برای اعضا نام برد.

انجام هماهنگی های لازم‌ جهت برگزاری آزمون های مقایسه ای میان آزمایشگاه ها، برگزاری آزمون PT توسط مرکز ملی آزمون مهارت سازمان ملی استاندارد و همچنین پیگیری جهت تسهیل و تخصیص وام‌های بنگاه های زودبازده اقتصادی برای اعضا، از دیگر خدمات این انجمن است.

بعد از برگزاری موفق اولین همایش آزمایشگاه‌های دامپزشکی کشور در سال گذشته، این انجمن با همکاری سازمان دامپزشکی کشور و مرکز ملی تشخیص و مطالعات‌ کاربردی سازمان، در صدد برگزاری دومین همایش شبکه ملی آزمایشگاه های دامپزشکی با محوریت آزمایشگاه های همکار در هفته دامپزشکی سال جاری است.

از نکات مثبت قابل ذکر این انجمن اتحاد ستودنی اعضای آن می باشد که در تمام مواقع اعضا در حفظ آن کوشیدند و موفقیت‌های انجمن از نتایج آن می باشد.

حکیم مهر: و سخن آخر...

در پایان از تمامی اعضا و دیگر آزمايشگاه های دامپزشکی کشور دعوت می‌شود که در مجمع عمومی و چهارمین دوره انتخابات هیات مدیره انجمن صنفی آزمایشگاهیان دامپزشکی ایران که در تاریخ 14 شهریورماه با حضور اعضای انجمن و نمایندگانی از وزارت کشور، سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی در محل جامعه دامپزشکان ایران برگزار می گردد، به صورت گسترده حضور یابند تا گام بلندی در راستای تحقق اهداف  و اتحاد و انسجام صنفی و ایجاد و افزایش زمینه های کاری برای آزمایشگاههای دامپزشکی بخش خصوصی برداشته شود.
همچنین از خبرگزاری خوشنام و وزین حکیم مهر و مسئولان محترم آن کمال تشکر و قدردانی را دارم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
 
نظر شما
ادامه