کد خبر: ۴۳۹۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر



مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از معضلات مهم در استان کشتار غیرمجاز دام است که از ظرفیت های اداری، قانونی و رسانه ای برای حل مشکل کشتار غیر مجاز دام استفاده می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر عبدالله بهمنش» در رابطه با جزئیات خبر افزود: تاکنون صدها پرونده و حتی احکامی تا حبس دو سال برای متخلفین صادر شده است.

دکتر بهمنش فرهنگ سازی در راستای کاهش کشتار غیر مجاز دام را ضروری دانست و بیان داشت: یکی از موارد قابل توجه در این معضل موضوع بیکاری و عدم همکاری مطلوب دستگاه ها در این بخش محسوب می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به عدم وجود مرغداری‌های غیرمجاز در استان، گفت: خوشبختانه مرغداری غیر مجاز در استان وجود ندارد و این استان یکی از محدود استان‌هایی است که مشکلی در این زمینه نداشته است.

دکتر بهمنش خواستار توجه بیشتر به حوزه دامپزشکی به عنوان یکی از مهمترین دستگاه ها در حوزه تامین و کنترل سلامت شد و بیان داشت: عدم شناخت کافی از نقش مهم دامپزشکی به عنوان یک مشکل در مسیر رشد و اعتلای دامپزشکی محسوب می‌شود.

وی افزود: نقش دامپزشکی در حوزه تولید و اشتغال بخش دام و طیور محسوس بوده و تولید و اشتغال پایدار در حوزه دام، طیور و آبزیان زمانی پایا و مستمر خواهد بود که بهداشت به عنوان محور اصلی این فرایند مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به ظرفیت های افزایش اشتغال در حوزه دامپزشکی استان، گفت: تعدیل برخی دستورالعمل ها با در نظر گرفتن محرومیت استان، ارائه تسهیلات کم بهره و تشویقی، ایجاد بیش از پیش مراکز صنعتی دامپروری و ایجاد صنایع وابسته به این حوزه نقش مناسب و بسزایی در افزایش اشتغال این بخش دارد.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
1
جالبه !!!!! این استان محروم چجور اینقدر حرف گوش کن مردمش شدند!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
مگه مرغداری هم مونده که بخواد مجاز باشه یا غیر مجاز ؟!
نظر شما
ادامه