کد خبر: ۴۳۹۸۸



مدیر کل دامپزشکی استان سمنان گفت: با تلاش و همت سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان و پیگیری اداره کل دامپزشکی چند محموله داروی دامی غیر مجاز در سمنان کشف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر محمد سعیدی» مدیر کل دامپزشکی استان سمنان گفت: با تلاش و همت سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان سمنان و پیگیری اداره کل دامپزشکی استان چند محموله داروی دامی غیر مجاز اعم از تاریخ گذشته، انبارهای غیر مجاز دارو، خارج از شبکه و غیره کشف و با هماهنگی مرجع محترم قضایی و همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی استان و نیروی انتظامی کلیه محموله‌ها ضبط و توقیف شد.

وی با اشاره به اهمیت و نقش دارو، واکسن‌های دامی، سموم و مواد بیولوژیک در بهداشت و سلامت دام و اقتصاد صنعت دامپروری و همچنین بهداشت عمومی و سلامت جامعه تاکید کرد: داروهای دامپزشکی از تولید، پخش، عرضه و مصرف برابر پروتکلهای سازمان دامپزشکی دارای گردش کار تعریف شده دقیق بوده و کلیه دست اندرکاران مکلف به رعایت آن می‌باشند افزود نگهداری و عرضه و... محموله‌های مذکور خارج از استانداردهای ابلاغی بوده و به عنوان تخلف با آن برخورد خواهد شد.

سعیدی با اشاره به اقدام غیر قانونی متخلفین پرونده مبنی بر نگهداری حجم زیاد داروی تاریخ گذشته و تغییر رتبه بعضی اقلام افزود: دستگاه جت پرینت و مقداری لیبل‌های چاپ شده جعلی نیز در یکی از محل‌ها کشف و ضبط گردید.

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: با توجه به حجم بالای داروهای توقیف شده و ضرورت بررسی دقیق کارشناسی در جهت تمییز داروهای مجاز، تقلبی و احیانا قاچاق، کارشناسان اداره دامپزشکی در حال بررسی پرونده و مدارک و اسناد و همچنین داروهای مورد اشاره بوده که پس از جمعبندی پرونده به مراجع قضایی ذیربط) دادسرا یا تعزیرات حکومتی) ارسال خواهد شد و همچنین برابر قوانین و ضوابط دامپزشکی اقدام لازم به عمل خواهد آمد.

وی در خاتمه از کلیه دست اندر کاران حوزه دارویی و مصرف کنندگان و ذینفعان داروهای دامپزشکی خواست با توجه به حساسیت موضوع دقت کافی در تهیه انواع دارو، واکسن، سموم و مواد بیولوژیک بعمل آورند و به متخلفین نیز هشدار جدی داد که با هرگونه بی نظمی و اقدام خلاف مقررات برخورد خواهد شد.


نظر شما
ادامه