کد خبر: ۴۳۹۹۱



مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت: تا اعلام نظر نهایی سازمان دامپزشکی کشور شکار و صید در استان مازندران ممنوع است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «ابراهیمی» مدیر کل محیط زیست مازندران با بیان اینکه تعدادی از پیش قراولان پرندگان مهاجر وارد مازندران شدند، گفت: از آغاز امسال تاکنون پروانه شکار و صید صادر نشده است و منتظر اعلام نظر سازمان دامپزشکی کشور هستیم.

وی به شیوع بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته در بسیاری از نقاط کشور از جمله مازندران اشاره کرد و افزود: اگر چنانچه بحث فوق حاد پرندگان مطرح نباشد، احتمالا پروانه شکار صادر خواهد شد.

ابراهیمی گفت: هر گونه شکار و صید در مازندران تا صدور پروانه برای شکارچیان ممنوع است و محیط زیست استان با شکارچیان متخلف برخورد قانونی خواهد کرد.

مدیرکل محیط زیست مازندران به شکار در تالاب فریدونکنار و محمودآباد اشاره کرد و افزود: برابر نظر مراجع قضایی صید به روش دوما در این مناطق پذیرفته شده است و سایر روش‌ها غیرقانونی است و متخلفان برخورد می‌شود.

وی گفت: صدور پروانه صیادی به روش دوما نیز منوط به نظر دامپزشکی کشور و مازندران است.

ابراهیمی به وجود بیش از ۸۰۰ تالاب و آببندان در مازندران اشاره کرد و افزود: حدود یک میلیون پرنده مهاجر سالانه به استان مهاجرت می‌کنند که فلامینگو‌ها، قو‌های فریاد کش، خوتکا‌ها و اردک از جمله این پرندگان هستند.



نظر شما
ادامه