کد خبر: ۴۴۰۰

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: بیش از 65 میلیون دلار فرآورده‌های دامی و پروتئینی در نیمه نخست امسال از استان گیلان به خارج از کشور صادر شد.

دکتر علی بشری معافی گفت: در راستای صادرات انواع کالاهای غیرنفتی، در نیمه نخست امسال یک هزار و 118 تن ماهی خوراکی تازه، 29 تن خرچنگ و 141 هزار بچه ماهی از این استان به خارج از کشور صادر شد.

دکتر علی بشری معافی افزود: علاوه بر آن در این مدت بیش از 101 هزار قطعه جوجه یک روزه مادر، 35 هزار هنگ روده، 66 تن پودر ماهی و پنج تن ضایعات ابریشم به خارج از کشور صادر شد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه صادرات حدود 27 تن سوسیس و کالباس و 176 هزار لیتر دوغ نیز توسط تولیدکنندگان این محصول از استان گیلان انجام شد.

وی ارزش این میزان محصولات صادر شده را 65 میلیارد و 128 میلیون و 953 هزار ریال اعلام کرد که در قالب 325 محموله صادراتی به کشورهای عراق، آلمان، فرانسه، ایتالیا، امارات متحده عربی، کانادا، عراق، آذربایجان، گرجستان و چین ارسال شد.

بشری با اشاره به صادرات 127 میلیارد دلاری صادرات انواع محصولات و فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی گیلان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: باتوجه به تفویض اختیار از سوی دامپزشکی کشور، صدور مجوز بهداشتی- قرنطینه‌ای صادرات و واردات توسط این اداره کل انجام شده و صادرکنندگان دام زنده و فرآورده‌های خام دامی برای عرضه محصول خود به بازارهای جهانی، نیازی به مراجعه به وزارتخانه مربوطه و ادارات خاص ندارند.

 

نظر شما
ادامه