کد خبر: ۴۴۰۰۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
عضو گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم خبر داد:
«دکتر سید محمدمهدی کیایی» افزود: به حتم شکل‌گیری این شورا در یکپارچه‌سازی تصمیمات، هماهنگی‌ها و اقدامات حوزه دامپزشکی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد ...
 

حکیم مهر: عضو گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم از برنامه این نهاد برای ایجاد شورای مشورتی دامپزشکی خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر سید محمد مهدی کیایی» با اشاره به لزوم تقویت هماهنگی بین حوزه های دامپزشکی در کشور اظهار کرد: متاسفانه در کشورمان شاهد فقدان بلوغ مدیریتی هستیم و بسیاری از برنامه ریزی های حوزه دامپزشکی در یک راستا نبوده و یکدیگر را همپوشانی نمی کنند .

وی با تاکید بر وجود آفت در بخش های مدیریتی کشور، گفت: گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم در نظر دارد با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر بین موسسه رازی، سازمان دامپزشکی، دانشکده های دامپزشکی و سایر نهادهای تصمیم گیر این بخش ساختاری مشورتی به وجود آورد تا با در نظر گرفتن اهداف مشترک، برنامه های مشترکی نیز برای دامپزشکی کشور تدوین شود .

دکتر کیایی که در نشست هم اندیشی با رئیس و معاونان موسسه رازی سخن می گفت، با بیان اینکه موسسه رازی از ارکان این شورا خواهد بود، تاکید کرد: به حتم شکل گیری این شورا در یکپارچه سازی تصمیمات، هماهنگی ها و اقدامات حوزه دامپزشکی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد .

عضو گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم در بخشی دیگر از سخنانش، موسسه رازی را همچون درختی پربار که همه انتظار دارند بدون آبیاری، به طور دائم میوه دهد توصیف کرد و گفت: با این روش نگهداری نباید انتظار میوه دهی مستمر از این موسسه بزرگ و با ارزش کشورمان داشته باشیم .

وی تصریح کرد: نمونه هایی در کشور داریم که به رغم برخورداری از توجه دولتمردان و صرف هزینه های فراوان، تنها قادر به تولید دو یا سه فرآورده بیولوژیک هستند در حالیکه در جایی مانند موسسه رازی فرآورده های پزشکی و دامپزشکی متعددی بی سر و صدا تولید و در کشور عرضه می شود .

این استاد برجسته دانشگاه گفت: معتقدم اگر ساختارهای مدیریتی کشور اصلاح و جایگاه موسسه رازی بازتعریف شود، قدر این سرمایه با ارزش کشورمان آنچنان که شایسته است، برای تصمیم گیران روشن خواهد شد .

عضو گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم بار دیگر با تاکید بر ضعف مدیریت در کشور یادآور شد: مادامی که اراده و عزمی برای تغییر روند موجود و اصلاح ساختارها نباشد، وضع همین است؛ این در حالیست که برای پاسخگویی به نیازهای جامعه باید بخش های مختلف حوزه دامپزشکی با یکدیگر در همکاری و هماهنگی باشند .

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
مراحل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
با توجه به بالاترین درصد دامپزشکان شاغل در بخش خصوصی امیدوارم که این شورا که امر مبارکی است صرفا به حضور دامپزشکان سازمان و نظام دامپزشکی و دانشکده ها و موسسه رازی اختصاص نداشته باشد و حتما از بدنه بخش خصوصی به تناسب دعوت گردد در غیر این صورت شورای ابتری خواهد بود که بخش عمده ای از دامپزشکان از حضور در ان محروم بوده و مشکلات و معضلات کماکان برقرار خواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
دل تون خوشه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
حکیم مهر چرا استاد. های دامپزشکی اکثرشون چیزی یاد نمیدن حتی با وجود اینکه هیت علمی هستن .
تو دامپزشکی کار هست ولی متاسفانه بیسوادیم
دکتر حسین زاده
|
Finland
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
شبیه به شورای پیشنهادی در متن، به نوعی در نظام دامپزشکی مدتها است که وجود دارد ولی نتایج آنها تا بحال ملموس نبوده و طبعا" چنین شورای مشورتی نیز ، به دلیل ساختار غیر رسمی اش ، به سختی بتواند منشاء اثری ملموس باشد و بتدریج مانند بقیه شوراها ، اعضایش پراکنده خواهند شد .
درست آن است که سیستم ، برای منافع خودش ، در درازمدت هم که شده ، قانع شود که امور تخصصی را غیر سیاسی کرده و اداره آنها را به شوراهای تخصصی آن سازمانها محول کند و در مقابل پاسخگویی و مسئولیت پذیری از آنها بخواهد .
این شوراهای تخصصی که متشکل از متخصصین تراز اول آن رشته و صاحبنظران مربوطه است که الزاما" استخدام دولت نیز نیستند ، فقط در شرایط ویژه داخلی خود تغییر میکنند و تحت تاثیر شرایط سیاسی و تغییر دولتها نخواهند بود و امور تخصصی اساسی ، مانند کشاورزی و دامپروری و دامپزشکی و یا پزشکی و یا آب و امثالهم را ،تحت سیاستهای پایه ای کشور و برای تامین منافع عمومی ، بصورت پایدار و مستمر اداره کرده و مانع تاثیر پذیری آنها از لحاظ تغییرات سیاسی و انتخابات عمومی خواهند شد . البته این پیشنهادی ایده آلیستی است .
اما در حال حاضر عملی ترین راه ، در صورتی که اراده ای و صداقتی برای اصلاح امور دامپروری و دامپزشکی باشد ، همانا تجمیع نهادهای متنوع این حوضه در زیر سایه یک سازمان واحد و با مدیریتی شورایی - ریاستی ، به شکلی کاملا" رسمی است . ریاست ، با نظر شورای عالی انتخاب و او مصوبات شورای تخصصی را با نظارت شورا به اجرا می گذارد .
ترکیب این شورا بدون شک باید از همه دست اندر کاران مربوطه ، نماینده ای داشته باشد تا تصمیمات آن بطور طبیعی و بدون اعمال زور و تحکم ، مورد قبول اکثریت مطلق ذینفعان قرار گیرد و قابل اجرا باشد .
در هر حال بعید است شورای مشورتی و یا حتی شورای عالی ، وقتی غیر رسمی باشند و مصوبات آنها لازم الاجرا نباشد ، بتوانند کاری از پیش ببرند . البته ممکن است چنین شوراهایی در صورت داشتن اراده عمل گرایانه و منطقی ، در همان اولین جلسات ، به این نتیجه برسند که بدون ادغام و تجمیع نهادهای گوناگون موجود ، هرگز امکان پیشرفت و اصلاحی در امور دامپروری و دامپزشکی بوجود نخواهد آمد !!
نظر شما
ادامه