کد خبر: ۴۴۰۱۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر خالد خداویردی» افزود: در سال جاری ۶۰۰ دانشجوی دکترای دامپزشکی، ۲۵۰ دانشجو در مقطع کاردانی و ۱۵۰ دانشجو در مقطع دکترای تخصصی مشغول به تحصیل شده‌اند ...
 

حکیم مهر: مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تعداد دانشجویان این رشته با گستره کاری در حوزه دامپزشکی همخوانی نداشته و بیشتر از نیاز این بخش است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر خالد خداویردی» عصر سه شنبه در حاشیه دوازدهمین کنگره دانشجویان دامپزشکی ایران در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال های اخیر فاصله میان مراکز آموزشی و اجرایی در حوزه دامپزشکی افزایش یافته است .

وی با اشاره به تغییرات در صنعت دام و طیور گفت: سازمان دامپزشکی کشور با واگذاری فعالیت های تصدی گری به بخش های خصوصی، حوزه فعالیت فارغ التحصیلان این رشته را گسترش داده است .

خداوردی با اشاره به ضرورت ارتباط تنگاتنگ بخش اجرایی و دانشگاهی در کنترل بیماری های مشترک انسان و دام، تاکید کرد: رشد و توسعه کشور نیازمند پیشرفت بخش های مختلف به صورت علمی و انطباق و ارتباط بین آموزش و یافته های نیروی انسانی با عرصه اجرایی کشور است و علم دامپزشکی نیز جدا از این قاعده نیست .

وی تصریح کرد: کاربردی کردن پایان نامه های دانشجویی و برگزاری سمینارها در تقویت این ارتباط موثر است .

خداویردی در زمینه مهارت آموزی دانشجویان دامپزشکی کشور نیز گفت: دانشجویان در گذشته در مقایسه با زمان حاضر بیشتر واحدهای درسی را به صورت عملی در مراکز صنعتی می گذراندند که این امر موجب ارتقاء مهارت تخصصی و عملی آن ها بود .

وی با بیان این که در سال جاری 600 دانشجوی دکترای دامپزشکی، 250 دانشجو در مقطع کاردانی و 150 دانشجو در مقطع دکترای تخصصی مشغول به تحصیل شده اند، اظهار داشت: 11 دانشکده دامپزشکی دولتی، 16 دانشکده دامپزشکی آزاد، 18 آموزشکده و دانشگاه های علمی و کاربردی و هشت آموزشکده برای مقاطع کاردانی دانشجو پذیرش می کنند .

مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان گستردگی حیطه علم دامپزشکی، تاکید کرد: در بخش مبارزه با بیماری های دامی، تامین بهداشت و امنیت مواد غذایی با ارایه خدمات دامپزشکی جایگاه مطلوبی را برای سازمان دامپزشکی کشور بدست آوردیم .

خداویردی با اشاره به کنترل بیماری های مشترک دام و انسان که بهداشت جامعه را مورد مخاطره قرار می دهد، خاطر نشان کرد: با واکسیناسیون طیور برای مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مناطق مختلف کشور مبارزه کرده ایم و به جز مشاهده موارد محدود، از بحران های سال های گذشته خبری نیست .

وی به تولید و واردات واکسن از کشور هندوستان و ترکیه اشاره و اضافه کرد: واکسیناسیون دام و طیور برای مقابله با شیوع بیماری تب برفکی در نقاط مختلف کشور آغاز شده است .

مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به وضعیت و محدودیت ارزی، تامین داروهای دامپزشکی با پیگیری وزارت جهاد کشاورزی از اولویت های برنامه این سازمان بوده است .

وی مواد اولیه تولید داروهای دامپزشکی کشور را وارداتی ذکر و تاکید کرد: با تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه داروهای دامپزشکی کشور خوشبختانه در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد .

خداویردی با اشاره به بروز آسیب های اجتماعی از مهاجرت روستاییان ابراز داشت: ارایه خدمات دامپزشکی در مناطق محروم روستایی و عشایری منجر به اشتغالزایی و تثبیت شغل در این مناطق شده و از حاشیه نشینی در شهرها جلوگیری شده است .

مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به محوریت برنامه کنفرانس «شتر، سلامت و اشتغال» گفت: با توجه به مقاومت شتر با آب و هوای خشک در استان های مختلف کشور از جمله سمنان، ظرفیت بالقوه ای موجود است که با ایجاد تحول و تغییرات در بخش پرورش می توان از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد .

به گزارش ایرنا، دوازدهمین کنگره دانشجویان دامپزشکی ایران سیزدهم و چهاردهم شهریور 97 با حضور خالد خداوردی مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور و جمعی از مسوولان استانی در تالار دانش دانشگاه سمنان در حال برگزاری است .

استان 702 هزار نفری سمنان 120 هزار دانشجو دارد و دانشگاه مرکز این استان از نظر علمی و پژوهشی رتبه سیزدهم کشور را داراست .

حدود 12 هزار دانشجو شامل پنج هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، هفت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کاردانی در دانشگاه سمنان تحصیل می‌کنند .

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
New Zealand
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
1
به ازای هر گوسفند یک دامپزشک هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
بیشتر بودن تعداد دانشکده های دامپزشکی آزاد از دولتی حتما فقط از سر خیر خواهی مسئولینه!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
مسوولین مثلا شغل درست کردن
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
خسته نباشی دلاور
سرتو تو برف نکن همه می دونن
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
وقتی مشکلات به عینه وجود دارند ولی مجلس و دولت و مسئولین فقط نگاه می کنن و برای موقعی که تحت فشار قرار بگیرن توجیه آماده کردن،یه ایرادی بزرگی تو سیستم مدیریت اون کشور وجود داره.یه بچه هم اونو می دونه،وقتی نمی تونی برای فارغ التحصیل رشته ای کاری ایجاد کنی،چرا این رشته رو محدود نمی کنید.شما وظیفه دارید برای دانشگاهی کار ایجاد کنید این کفایت رو ندارید پس لااقل جلوی تولید علاف های زیادتر رو بگیرید.خیلی ساده است ولی برای کسی که خودشو به خواب نزده باشه.
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
حالا اینقدر دامپزشک بیاد بیرون از این دانشگاها که به ازای هر وام یک دامپزشک باشه .
اخه کی این کشورداریتون درست میشه. یه دوره مسئولین رو بفرستین اروپا یاد بگیرن.هزینش کمتره تا اینجوری مملکت به فنا بره .
نظر شما
ادامه