کد خبر: ۴۴۰۱۸



رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: یکی از رسالت‌های سازمان دامپزشکی توجه به بهداشت خوراک دام برای تحقق سیاست امنیت بهداشتی از مزرعه تا سفره است که در همین راستا یک کارخانه تولید خوراک دام غیر مجاز، با دستور مقام محترم قضایی درشهرستان قزوین پلمپ شد که ضمن عدم رعایت حریم لازم از بافت روستا و مراکز پرورش دام ،بدون اخذ پروانه بهداشتی دامپزشکی مبادرت به فعالیت کرده بود و پس از بررسی‌های کارشناسی و تذکرات لازم با همکاری مقامات قضائی و طی مراحل قانونی پلمپ شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، «دکتر عیسی یزدی» افزود هرگونه فعالیت برای تهیه و توزیع خوراک دام، طیور و آبزیان منوط به اخذ پروانه بهداشتی از اداره کل دامپزشکی استان است و بر این اساس و در راستای اجرای ماده 19 آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی صاحبان و متصدیان واحدهای موضوع ماده 2 آئین نامه مذکور را به اخذ پروانه و معرفی مسئول فنی بهداشتی مکلف می‌نماید.

همچنین در صورت محرز شدن تهدید علیه بهداشت عمومی حسب ماده 688 قانون مجازات اسلامی ،مجازات‌های سنگینی برای متصدی واحدهای متخلف درنظر گرفته شده است.

خاطرنشان می‌گردد واحدهای فعال و دارای مجوز نیز بطور ادواری مورد بازرسی و نمونه‌برداری‌های لازم قرار گرفته و از این طریق بر عملکردشان نظارت می‌شود.


 
نظر شما
ادامه