کد خبر: ۴۴۰۳۲
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
اداره کل دامپزشکی استان تهران امروز میزبان مراسم ویژه‌ای بود که در آن دکتر ولی‌الله واعظی به عنوان سرپرست اداره کل دامپزشکی استان معرفی و از زحمات دکتر سیداصغر برائی‌نژاد تقدیر شد ...
 
حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: اداره کل دامپزشکی استان تهران، امروز میزبان برگزاری یک مراسم ویژه بود که در آن دکتر ولی‌الله واعظی به عنوان سرپرست اداره کل دامپزشکی استان تهران معرفی و از زحمات دکتر سید اصغر برائی نژاد تقدیر شد؛ مراسمی که رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز نتوانست در آن احساسات خود را پنهان کند و بخشی از سخنان خود را به جنبه احساسی تودیع و معارفه اختصاص داد.
به گزارش حکیم مهر، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» فراموش نکرده بود که حدود ۲۰ سال پیش، نخستین حکم خودش در دامپزشکی سیستان و بلوچستان، با دستان دکتر برایی‌نژاد امضا شده بود، لذا تودیع مدیر کل دامپزشکی استان تهران را یک کار سخت عنوان و تصریح کرد:‌ «بنده به احساسات همه کارمندان این اداره کل احترام می‌گذارم اما به هرحال به مباحث مدیریتی و چارچوب و قراردادهای آن نیز باید احترام گذاشت. کمااینکه برای خود من هم بسیار سخت است که از محلی که در آن خدمت می‌کردم جدا شوم.»

مراسم تودیع دکتر برایی‌نژاد از نظر رئیس سازمان نوعی موفقیت نیز به حساب می‌آمد. چرا که به گفته رفیعی‌پور، در ۱۱ ماه گذشته که وی بر مسند سازمان دامپزشکی کشور تکیه زده، حداقل ۱۱ بار از دکتر برایی‌نژاد دعوت به قبول پست و مقام در سازمان کرده، اما ایشان نپذیرفته بودند، لذا حالا این فرصت مغتنمی بود تا برایی‌نژاد قدم به سازمان بگذارد.

رفیعی‌پور با یادآوری اینکه در مدت زمان ۲۴ ساله خدمت، هیچ گاه بیشتر از ۵ سال در یک جایگاه نبوده‌ام، گفت: «من در استان غریب سیستان و بلوچستان، طی ۱۵ سال خدمت ۴ مرتبه جابه جا شدم که البته در نهایت این موضوع برای من رضایت‌بخش بوده است.»

وی ادامه داد: «دکتر برایی‌نژاد در طول مدت خدمت خود، به لطف الهی و دعای مردم عزیز، بذر موفقیت را در ادارات کلی که در آن خدمت کرده‌اند، کاشته‌اند و خروجی آن ما و شما شده‌ایم.»

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان گفت: «در شرایطی که کشور با جنگ اقتصادی روبروست، امیدواریم که دکتر واعظی بتوانند برنامه‌های خود را به درستی پیاده کنند.»

در موقعیت شعب ابی‌طالب بودیم و دکتر برایی ما را نجات داد

 «حجت‌الاسلام بذری» نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان تهران، صحبت از تلاش‌ها و کوشش‌های دکتر برایی‌نژاد را وظیفه خود اعلام کرد و گفت: «باید مقایسه‌ای انجام دهیم که اداره کل دامپزشکی استان تهران ۴ سال پیش در چه وضعیتی قرار داشت و الان در چه وضعیتی است؛ کمااینکه آن زمان نوعی دلهره در میان همکاران موج می‌زد و مشکلاتی در اداره کل وجود داشت که حل آنها از توان مدیریت آنجا بر نمی‌آمد.»

وی مشکلات عدیده مالی و عدم تصویب اعتبارات اولیه برای اداره کل را از معضلات آن روزها عنوان و خاطرنشان کرد: «به هر حال کارمند به این نگاه می‌کند که پایان ماه چقدر عاید او می‌شود؛ این دلهره‌ها ادامه داشت تا اینکه گفتند قرار است دکتر برایی نژاد به اداره کل بیاید. در واقع ما در موقعیت شعب ابی طالب بودیم تا اینکه در دوره مدیریت دکتر برایی نژاد اعتبارات اولیه‌ای که حتی تصویب هم نمی‌شد به راحتی در استانداری و اداره کل برنامه‌ریزی مصوبه گرفته و اجرا ‌شد. همکاران دارای روحیه و آرامش شدند و با انگیزه به کار خود ادامه دادند. خستگی‌ناپذیری ایشان برای من درس عبرت است.»

بذری مدیر کل سابق دامپزشکی استان تهران را یکی از خبره‌های سازمان دامپزشکی برشمرد و گفت: «باید از وجود این نیروی انسانی در جایی شایسته‌تر استفاده شود.»

باید دید که یک مدیر چقدر به مردم خدمت کرده است

در ادامه، «دکتر سعید کرمی» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه برای ارزیابی عملکرد یک مدیر باید دید که او چقدر به مردم خدمت کرده است، گفت: «بزرگترین اتفاق خدمت به مردم است. ما در قبال بهداشت مردم مسئولیت مستقیم و غیرمستقیم داریم، لذا نوع برخورد و عملکرد ما باید طوری باشد که مردم از آن بهره ببرند و کمتر دچار مشکل شوند.»

وی ادامه داد: «یک مدیر وقتی با کمبود اعتبارات مواجه می‌شود، کار سختی در پیش رو خواهد داشت که امیدواریم دکتر واعظی بتواند مشکلات را مدیریت کند که قطعاً می‌تواند و ما هم در کنار ایشان هستیم و برای ایشان آرزوی توفیق داریم.»

مدیر باید شجاعت داشته باشد

در ادامه «دکتر سید اصغر برایی‌نژاد» مدیر کل سابق دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه بنده این تعاریف را در حد خود نمی‌دانم، گفت: «من یک عضو این خانواده هستم و همه کارها را همکاران انجام داده‌اند؛ بنده در قبال آنچه که انجام نشده، مسئولیت دارم.»

وی با یادآوری اینکه اوایل سال ۹۴ از من خواستند که به اداره کل بیایم و در این مسئولیت قرار بگیرم، ادامه داد: «هدف ما این بود که در کنار تولید کنندگان، همکاران و مدیران بخش خصوصی و دولتی کاری کنیم که خدمت‌گذاری به مردم انجام شود. فارغ ‌از دیدگاه‌های سیاسی، آنچه می‌ماند رضایت مردم است که این مردم می‌توانند همکاران، تولید کنندگان و مصرف کنندگان یا همکاران بخش خصوصی باشند.»

برایی‌نژاد پرسنل دامپزشکی استان تهران را شریف‌ترین همکاران خود برشمرد و تصریح کرد: «انسان لذت می‌برد از اینکه در این مجموعه حضور پیدا کند. من سعی کردم با کمک این عزیزان فارغ از اینکه مقامات چه فکری می‌کنند و چه دستور می‌دهند، آنچه که سازمان به من ابلاغ کرده را با شرایط جامعه تطبیق دهم و به تولید و مردم خدمت کنم. از نظر من مدیر باید شجاعت داشته باشد، به خصوص در شرایط فعلی که جامعه نیاز به خدمت سالم به مردم دارد. اگر توانستیم از کیان اداری خود دفاع کنیم، نام ما می‌ماند.»

وی با تاکید بر اینکه مدیرکل دامپزشکی استان تهران باید به همه حوزه‌ها اشراف داشته باشد و وقت بگذارد، خاطرنشان کرد: «این را همکاران به بنده آموزش دادند و از این جهت بسیار از آنها ممنون هستم. از دکتر رفیعی پور هم تشکر می‌کنم که من را تحمل کردند؛ در کنار ایشان خواهم بود و هرجا که صلاح بدانند، خدمت خواهم کرد.»

برایی‌نژاد در ادامه به کارهایی که نتوانسته در مدت مسئولیت خود انجام دهد نیز اشاره کرد و گفت: «تقویت وضعیت معیشتی همکاران نیاز به یک خرد جمعی در سطح ملی دارد. خواهش من این است که برای مجموعه دامپزشکی کشور وقت بیشتری بگذاریم و به آنها کمک کنیم. چرا که این وضعیت زندگی در شأن حوزه دامپزشکی نیست.»

این مراسم وداع با دکتر برایی‌نژاد نیست

در پایان، «دکتر ولی‌الله واعظی» سرپرست اداره کل دامپزشکی استان تهران، دکتر برایی‌نژاد را یکی از مدیران خوش ذوق و با تجربه کشور برشمرد و گفت: «این مراسم وداع با ایشان نیست، کمااینکه ما به مدت ۶ ماه است که از ایشان می‌خواهیم به سازمان مرکزی بیایند.»

وی ادامه داد: «اگر بزرگواری، نجابت، صداقت و سلامت نفس دکتر برایی‌نژاد نبود، بنده این سمت را قبول نمی‌کردم.»

واعظی ضمن یادآوری اینکه در دهه‌های گذشته تصور می‌شد که کار دامپزشکی صرفاً در روستاست، تصریح کرد: «امروز تنها دستگاهی که حضور عاطفی و معنوی در خانه‌های مردم دارد، دامپزشکی است.

 
 
 
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
1
چقدر تعارف تیکه پاره کردن.در این مراسمات از نماینده کارکنان هم اگر بخواهید حرف بزنن؛ خیلی بهتره.
ناشناس
|
Singapore
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
تكه كلام شعب ابي طالب بسيار زيبا و نغز بود اگر فقط و فقط يك نفر از تيم مطيريت سابق سازمان اين جمله را بشنود و از خجالت آب نشود در واقع بايد گفت ......................
كساني كه براي تسليم كردن يك مدير كل زندگي دويست و هشتاد خانوار را گروگان گرفتند بدون شك لايق نام انسان نيستند اين را نوشتم تا بعدها شرح مفصل آن گفته شود
همکار
|
Germany
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
واقعا دکتر برائی نژاد انسان وارسته ای هستند. ..........................
برای ایشان آرزوی توفیق دارم
جاسم
|
Germany
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
ان شالله تغیرات در ادارات کل استان های جنوبی کشور .جناب آقای دکتر رفیعی پور همه منتظر هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
دکتر برائی نژاد عزیز خدا قوت خسته نباشی
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
1
0
با تقدیر و تشکر از جناب دکتر برایی نژاد .....
درود بر دکتر انتظاری....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
1
منتظر تغییرات مثبت از سوی دکتر واعظی هستیم. ............ دیگه فرسوده شده.براساس دوستی دشمنی ها واحساسات دلبخواهی دارن کار میکنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
1
جالبه!
با آرزوی توفیق برای هر دو عزیز تکریم و معارفه شده و عزیزی که فشار آورد تا تغییر انجام شود و عزیزی که تغییر پذیر بود!
اما حالا از شعب ابی طالب وارد تنگه ابوقریب میشیم؟!
میگن فیلم قشنگ و ارزشی و در عین حال پرفروشی بوده!
دکتر کلهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
1
با تشکر از خدمات شایسته اقای دکتر برائی نژاد
به اقای دکتر واعظی عزیز که انسان فهیم وشایسته ای است تبریک عرض م کنم امیدوارم همانند مردمان دیار غرب کشور با همدلی با همکاران در این زمانه که مشکلات مالی و ... زیادی است بتواند کارهای در خور تقدیر برای استان و کشور به مرحله ظهور برساند
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور

باعرض سلام وخسته نباشی لطفا فکری هم به حال استان ........ بکنید چرا بعد چندین ماه از مدیریت شما هنوز به استان ماتشریف نمی آوری تا بدانی مدیریت غیر بومی دو مدیر کل پشت سر هم چه روزگار ی را ازدامدار وکارمندان را سیاه کرده بعداز دو سال نیم هنوز اسم همکاران رانمی داند همکاران فنی در پست های حساس اداری وهمکاران فنی را در پست های ای اداری منصوب کرده این جا شده طایفه بازی یک نفر که دوست قدیمش شده همکاره
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
با سلام و عرض خدا قوت خدمت استاد و مدیر توانمند کشور ؛جناب آقای دکتر برایی نژاد عزیز و آرزوی موفقیت و سربلندی برای ایشان در تمامی مراحل بدرستی.بی شک هر مدیری دارای نقاط ضعف و قوت می باشد ولی الحق بنده به عنوان فردی که مدتی در خدمت ایشان انجام وظیفه نمودم، ایشان را مدیری توانا،قاطع،دلسوز و با روابط عمومی بسیار عالی دیدم.دکتر عزیز همیشه شاد و پیروز باشید.ارادتمند شما.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
جناب برائی نژاد عالی بودید در برخورد
باالعکس .............
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
1
ما منتظر دکتر انتظاری بودیم...
ناشناس
|
Singapore
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
ناشناس ٢٣:٣٥ حرف درست و بجايي زده به نظرم نياز هست تا يك نفر از بازرسي سازمان يا بازرسي وزارت خانه بررسي كنه كه به چه دليلي در زمان مديريت قبلي سازمان زندگي دويست و هشتاد نفر خانوار خانواده دامپزشكي به دست برخي مسئولين قبلي سازمان به گروگان گرفته شده بود و با سد كردن تخصيص بودجه و تسري به سمت اداره كل تهران زندگي اين خانواده ها را دستخوش تلاطم و پريشاني نمودند يك بار براي هميشه اين موضوع بررسي شود و عاملان آن به سزاي اعمالشان برسند تا درس عبرتي شود براي هر بي بته و كينه جويي كه در آينده حتي از ذهنش اين غلط ها خطور نكند زندكي كارمندان دولت به اندازه كافي مشكل دار هست كه مجالي براي كينه توزي ندارد
دکتر همکار
|
United States of America
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
1
تبریکات فراوان به آقای دکتر واعظی عزیز به امید جا به جایی و تغییرات سازنده با توجه به درایتی که از شما سراغ داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
1
1
تبریک به دکتر با تجربه و مردمی دکتر واعظی ما منتظر تغیرات خوب در اداره کل هستیم اداره کل نیاز دارد تا روح جدیدی به آن با تغیرات سازنده تزریغ شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
1
0
داداش،همه منتظر تغییرات مدیریتی،هستیم در استان ............. اوضاع فعلی باید خوب شود وانشااله حال دامپزشکی،در استان تهران که مدل ویترینی برای کل استانها خوب شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
1
0
به امید خدا تغیرات در ادارات کل استان های ...... کشور .جناب آقای دکتر رفیعی پور همه منتظر هستند چشم انتظار خیلی طولانی شده
فلک زدگانیم ای باد...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
سلام ریاست محترم سازمان بداد برس ................ پس کی میخواهید دامپزشکی دولتی رو از لوس وجود پیرمردها پاک کنید.مسلمه که وقتی حداقل هفتاد درصد کارمندان دولتی جوون هستن مدیران صدساله چشم دیدن اینهمه نیروی جوون رو ندارن.مدیرانی که احتمالا باید با تابوت از اتاقشون بیرون برن.در سیستمی که روسای شهرستانها و کارشناسها میانگین سنیشون سی و چهار پنج ساله یه مدیر ......... ساله نمیتونه ارتباطی باهاشون بگیره.جز حسادت وحسادت چه میکنه.هیچ.بگذارید ما جوونا هم مدتی مدیریت کنیم نهایتش ماهم پنج سال مثل چهل سال شما گند میزنیم که عمرا بزنیم.کارارو ما میکنیم.الان اگه باشه با اینهمه حجم کار و مسئولیت خداوکیلی اگه یکی از این عزیزان ببخشید .......... قدیمی پا تو اداره میذاشتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
1
1
ثابت شده معمولا افرادی که دایم از عوض شدن مدیر کلهای استانها می زنند افراد بیکار و به درد نخور هستند هستند که در هر پستی گمارده شدند جز آبروریزی برای اداره چیزی نداشته و مجبور به کنار گذاشته شدن شدند و از روی بیکاری به این در و اون در میزنند که مدیرکل شوند . وگرنه اگر مثل ما کارکن و مسئولیت پذیر بودید وقت این کارا را نداشتید.
نظر شما
ادامه