کد خبر: ۴۴۰۵۸
 

بازرسان شبکه دامپزشکی در شهرستان های مریوان و سقز در مجموع سه هزار و 815 کیلوگرم جگر مرغ فاسد شده را کشف، ضبط و با هماهنگی مقام قضایی معدوم کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر سیروان نعیمی» رئیس شبکه دامپزشکی مریوان گفت: انبار گردانی صحیح مسئول فنی این سردخانه و حضور به موقع بازرسان بهداشت عمومی و شبکه دامپزشکی مانع ورود این محموله فاسد به بازار شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تاریخ مصرف این محموله منقضی شده بود با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل مریوان محموله به کشتارگان مریوان منتقل و در آنجا معدوم سازی شد.

رئیس شبکه دامپزشکی مریوان افزود: با اعلام رضایت صاحب این محموله برای معدوم سازی و همکاری لازم با ماموران دامپزشکی و بهداشت عمومی، پرونده این تخلف به تعزیرات حکومتی ارسال نشد.

نعیمی یادآور شد: با توجه به اینکه فراورده های دامی ارتباط مستقیم با سلامت افراد جامعه دارد، نظارت بر سلامت این فرآورده ها و صحت عرضه آن به بازار مصرف، از وظایف شبکه دامپزشکی است که با حساسیت ویژه ای این کار پیگیری و انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، رئیس شبکه دامپزشکی سقز نیز از کشف و ضبط 1100 کیلوگرم جگر منجمد مرغ فاقد کیفیت در این شهرستان خبر داد.

«دکتر باباییان» افزود: با هوشیاری مسئول فنی یکی از کارخانه های بسته بندی و قطعه بندی و بازدید کارشناسان این شبکه از توزیع بیش از یک تن و 100 کیلوگرم جگر مرغ بدون کیفیت که از لحاظ بسته بندی و شکل ظاهری فاقد کیفیت مطلوب بود، جلوگیری بعمل آمد.

همچنین رئیس اداره بهداشت عمومی دامپزشکی کردستان از کشف، ضبط و امحای 786 کیلو گرم فرآورده خام دام و طیور غیر قابل مصرف ظرف 2 روز گذشته توسط بازرسان بهداشت عمومی در سراسر این استان خبر داد.
صبحی تاکید کرد: از مقدار یاد شده تنها 500 کیلوگرم انواع فراورده خام دام و طیور غیر قابل مصرف در شهرستان قروه و 280 کیلوگرم نیز در مریوان کشف و ضبط شد.

شبکه دامپزشکی کردستان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در اماکن عرضه و نگهداری فرآورده های خام دام و طیور مراتب را از طریق سامانه پیامگیر 1512 و یا با تلفن 08736222605 اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت با متخلفین برخورد قانونی به عمل آید.

شهرستان مریوان با 170 هزار نفر جمعیت در فاصله 120 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

 

 

نظر شما
ادامه