کد خبر: ۴۴۰۶۱
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
 

جمعی از دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با ارسال نامه ای به اداره بازرسی کل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، به نحوه ی برگزاری آزمون جامع پیش درمانگاهی این دانشگاه اعتراض کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رسانه دانشجویان دامپزشکی ایران، متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

از: دانشجویان مقطع دکتری عمومی دامپزشکی دانشگاه آزاد

به: اداره بازرسی کل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

موضوع: اعتراض دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد به نحوه ی برگزاری آزمون جامع پیش درمانگاهی

سلام و درود،

مورخ 97/06/15 آزمون پيش درمانگاهی رشته دامپزشکی در کل کشور برگزار گردید.

پیام ها و تماس های زیادی همراه با مستندات از مخاطبان رسانه دانشچویان دامپزشکی ایران دریافت شده، حاکی از آن است که این آزمون از نظر نحوه اجرا دچار مشکلاتی بوده که دود آن تنها به چشم دانشجویان می رود.

طی چند روز اخیر گروه هایی در تلگرام و واتساپ تشکیل شده مبنی بر اینکه جواب های آزمون در همان موقع برگزاری آزمون در گروه ها قرار خواهد گرفت و جالب این که همینطور هم شد؛ جواب ها در هنگام برگزاری آزمون در کانال و گروه ها قرار گرفته شد.

دانشجویان در جلسه ی آزمون از برگه سوالات عکس گرفته و برای لیدرهای خود ارسال و سپس پاسخ ها دوباره داخل گروه فرستاده شده و دانشجویان داخل جلسه آزمون پاسخ ها را از گوشی به برگه پاسخنامه منتقل می کردند.

این در حالی هست که در بسیاری از حوزه های امتحانی ورود تلفن همراه آزاد و به راحتی تقلب صورت می گرفت و این باعث بالا رفتن نمره قبولی در آزمون می شود و از آنجایی که این آزمون نمره خاصی برای قبولی ندارد و هر سال نمره را بر اساس میانگین نمره ۵ نفر اول در کشور قرار می دهند، باعث مردودی بسیاری از دانشجویانی که حقشان بوده که قبول شوند می شود.

از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تقاضا داریم به سرعت به این مورد رسیدگی کند و تمهیداتی که به نفع (نه به ضرر) دانشجو باشد بیاندیشد.

در غیر این صورت توسط دانشجویان به طور قاطع از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد.

مستندات پیوست می گردد.

لینک امضا دادخواست

سپاس فراوان

رسانه دانشجویان دامپزشکی ایران

 

رونوشت: بازرسی کل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد

 
 
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانشجو
|
Finland
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
ایکاش اسم ریاست واحدهایی که تقلب در اونها انجام شده گفته بشه. این افراد اونقدر قدرت مدیریت ندارند که یک آزمون رسمی که توسط سازمان مرکزی و به صورت کشوری برگزار میشه رو درست مدیریت کنند و عین خیالشون هم نیست. (چندین بار هست این اتفاق رخ داده)
ریاست های دانشکده های دامپزشکی خاطی رو معرفی کنید. برای حفظ آبروشون هم که شده سعی میکنند دفعات آتی مسئولیت هاشون رو با دقت زیرنظر داشته باشند.
دامپزشک
|
Hong Kong
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
هر دم از این باغ بری می رسد ...
چشممان روشن ...
آزمون پیش درمانگاهی پزشکی چه طور؟
انتقال آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت چه طوره؟!
وطنم ای شکوه پا برجا ...
خخخخخخخ
نیایش
|
United States of America
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
تقلب که تو همه ی آزمونا میشه پزشکی و دامپزشکی هم نداره کاش یکم به وضع دانشکده ها برسن
هیات علمی دانشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
1
0
سلام بر شما دوست دانشجوی عزیز
در مدت ۱۷ سالی که عضو هیات علمی دانشگاه و دانشکده ی دامپزشکی بوده ام متاسفانه از این قبیل اخبار زیاد شنیده ام و بسیار باعث تاسف بنده است حتی تا جایی که دانشجویان بنده، من را به عنوان دشمن سرسخت تقلب در جلسه ی امتحان می شناسند و خودکار سبز من همیشه آماده ی خط کشیدن بر روی برگه ی دانشجویان متقلب است. جدای از ضعف های اجرایی که وجود دارد، با عرض معذرت باید عرض کنم که شما دانشجویان گرامی هم نسبت به مطالعه ی دروس کوتاهی می کنید و حجم زیادی از درس ها را برای شب امتحان انباشه می کنید که قطعا کار درستی نیست، مخصوصا برای امتحان پری اینترنی. قطعا زمان کوتاه است و حجم مطالب زیاد. برای موفقیت در این آزمون باید وقت گذاشت و مطالعه کرد. بازرسی دانشگاه و حراست و حفاظت آزمون ها قطعا رسیدگی خواهند کرد و حق به حق دار خواهد رسید. انشاالله. مطالعه کنید، مطالعه.
پاسخ ها
mikael
| Canada |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
با سلام خدمت شما استاد محترم
یک سوال داشتم از خدمت شما و اساتیدی که چون شما نسبت به تقلب دانشجویان اینقدر حساس بوده و هستید که کاملا جای تقدیر دارد.
فقط یک سوال از حضور شما اساتید محترم، اینکه در صورتی که تقلب از جانب مدیریت گروه دامپزشکی کل که مسئول طرح سوالات و گرفتن آزمون سوالات صورت بگیرد چه؟ شما در این صورت هم اینقدر خود را موظف به کشیدن خودکار سبز روی امضا و مهر مسئولان آزمون و گرفتن حق دانشجویان خواهید دونست؟!
منکه فکر نمی‌کنم
چون در آزمون اسفند ماه ۱۴۰۰ بخاطر بودن اولین آزمون نظام جدید با نظام قدیم و عوض شدن رفرنس امتحانی و سرفصل دروس ۸ سوال خارج از رفرنس و و سرفصل دروس بودند و ۴ سوال جواب اشتباه یا دو گزینه ای داشتند
از این ۱۲ سوال تنها دو سوال مورد قبولشون شد که یکی رو حذف کردند و اون‌یکی رو که دو گزینه صحیح داشت رو اعلام کردند که نمره به اونهایی تعلق میگیره که یکی از اون دو گزینه رو زده باشند، اولا نمره این دو سوال به همه داده نشد، چون خب همه تو برگه سوالات علامت زده بودند و با تطبیق کلید نمره شون رو میدونستند، دوما اگه یک دانشجو تو امتحان دو گزینه از یک سوال رو علامت بزنه سهوی یا عمدی، کلا از آزمون مردود میشه و حالا جریمه های دیگر، حالا چطور وقتی یک سوال دو جوابه میشه حتی حذف هم نمیشه سوال و میگن اونایی که یکی از دو گزینه رو زده باشن نمره میگیرن، این یکی از تقلب های اون آزمون از طرف مسئولان بود، دوم اینکه هیچکدوم از سوال‌هایی که خارج از رفرنس و سرفصل بودند قبول نشد بدون گفتن علت حذف نشدن سوالات،در حالی تراز پزشکی ها از ۱۰۳ آوردن رو ۸۰ برای ما یک نمره هم تراز رو کم نکردن، آخه سر بنده از دفتر نماینده تبریز به خانم طباطبایی زنگ زدیم گفتیم چرا پزشکی ها ۳۳ نمره ترازشون رو آوردید پایین برای دامپزشکی ها هیچ ترازی نمیارید، ایشون گفتن ما مجری هستیم دست ما چیزی نیست، مدیرگروه پزشکی ها هی مکتوب میکردند تا تراز رو کم کنید ما هم می‌گفتیم چشم، ایشون بگن تراز رو ۱۰ کن ما باید ۱۰ کنیم، ولی مدیرگروه دامپزشکی مقاومت می‌کنند و اعلام کردن هیچ نمره ای داده نخواهد شد، ما نامه میزنیم که رفرنس ها رو بفرست نمیفرسته، نامه میزنیم که طراح سوال رو بفرست که نمیفرسته، ما چجوری نمره بدیم الان، منکه علم به علوم دامپزشکی ندارم، بله سوالات مورد دارند ولی گفتند همینه که هست.
این شد نحوه برگذاری امتحان پره انترنی با اینهمه حق خوری، ۴ ماه مارو دوره خودمون چرخوندن، برای اینجور امتحان که کاملا ناعادلانه برگذار میشه حرف زدن در مورد سختگیری تقلب بچه ها یک جوکی بیشتر نیست، چون هیچیک از شما اساتید برای گرفتن حق دانشجویان هیچکاری نکردید
دامپزشک
|
United States of America
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
دقیقا همین سیستم تقلب را در ازمون دکتری تخصص 96 مشاهده کردم. داوطلب با خیال راحت سر جلسه از سوالات جراحی عکس گرفته و در گروه های تلگرام ارسال کرد....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
2
این امتحان اگر دست خوده دانشکده هر واحد باشه این مشکلات پیش نمیاد
سطح سواد هر دانشجو متناسب با استاد اون واحد هست
ناشناس
|
France
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
1
امتحان دانشگاه های سراسری اسان تر تا امتحان دانشگاه ازهد معلومه که تقلب میشه
رضاییپور
|
Finland
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
انگار به شما مدرک طبابت بدند و مریض مراجعه کنه و بگید که متاسفانه استاد ما این بیماری رو به ما یاد ندادند !!!!!
داریم درباره علوم درمانی صحبت میکنیم. این چه حرفیه شما میزنید که هر دانشجو متناسب با استاد. مگه دبستانه!
دانشگاه محل دنبال سواد رفتنه چون آخرین فرصت شما برای سواد داشتن خواهد بود که بعد از دریافت مدرک آبروریزی نکنید
ناشناس
|
France
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
1
به نظر من امتحان دانشگاه ازاد غیر منطقی هست،وقتی زمان امتحان مشخص نباشه دیگه وای به حاله سطح سوالات...
دانشجو
|
France
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
1
امتحان پری انترنی دانشگاه ازاد غیر استاندارد...
همه میدونن دیگه
نظر شما
ادامه