کد خبر: ۴۴۰۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر



مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش قاچاق دام در استان گفت: دام‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر نادر پرور» با اشاره به افزایش قاچاق دام اظهار داشت: خروج دام به صورت قاچاق با توجه به نوسانات نرخ ارز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط ارزی که در کشور حاکم است این امر طبیعی است که حتی در سال‌های ۹۱ و ۹۲ وضعیت بدتری را شاهد بودیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دام‌های مولد توسط عده‌ای فرصت طلب از مرزهای جنوبی و غربی کشور خارج می‌شود که در این راستا تدابیر لازم در جلسات مبارزه با قاچاق دام و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اتخاذ شده است.

دکتر پرور خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها بتوانیم مانع از فعالیت این افراد فرصت‌طلب شویم و تمهیداتی در این زمینه پیش بینی شده است که برخورد با قاچاقچیان در این حوزه به شکل بازدارنده باشد.

وی گفت: هرنوع تردد دام باید توسط نیروهای نظامی و انتظامی که در گلوگاه‌های ورودی استان و شهرها و مرز مستقر هستند رصد شود و بدون به همراه داشتن گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی که مخصوص حمل دام است، اجازه تردد به خودروها را ندهند که این امر گامی موثر در برخورد با افرادی است که قصد قاچاق دام دارند.

دکتر پرور ادامه داد: افرادی که این گواهی را نداشته باشند و خواستار عبور از گلوگاه‌ها شوند باید به دستگاه‌های تعزیراتی و قضایی معرفی شوند.

وی همچنین به برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی در صدا و سیما اشاره کرد و تصریح کرد: باید پیامدهای قاچاق و مشکلاتی که برای صنعت دامپروری به همراه دارد عنوان شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: دام قاچاق می‌تواند حامل تهدیدات بیوتروریسم و آلوده به بیماری‌های قابل انتقال به انسان باشد.

دام‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند

دکتر پرور عنوان کرد: باید برای حفظ سرمایه‌های دامی کشور و استان باید تدابیر لازم را احصا کنیم.

وی با اشاره به شناسنامه‌دارشدن دام‌ها گفت: در سال‌های گذشته نیز خواستار اجرایی شدن طرح شناسایی و هویت دار کردن دام‌ها در استان به ویژه در نواحی مرزی بودیم تا جابجایی دام‌ها قابل رصد باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: امیدواریم با همکاری امور عشایری، نیروی انتظامی و نظامی، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جهاد کشاورزی، دامداران و اتحادیه‌های دامپروری طرح شناسنامه دار کردن دام‌ها را اجرا کنند.

وی با اشاره به لزوم وجود هماهنگی تدابیر لازم بین دستگاه‌های ذی نفوذ به ویژه در فصل کوچ دام‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه در نیمه دوم سال، در اواخر مهر و اوایل آبان ماه کوچ دام‌ها به مناطق قشلاقی را شاهد هستیم باید هماهنگی‌ها انجام شود چرا که این امر به منظور رفاه حال عشایر و نیز پیگیری مصوبات جلسات برگزار شده برای جلوگیری از قاچاق دام در لوای کوچ عشایر است.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
اخه این کشور دام میخواد چکار؟ بزارین ببرن. اینجوری دامدار بیچاره حداقل یه پولی گیرش میاد.باید به حال این مملکت گریه کرد.
نظر شما
ادامه