کد خبر: ۴۴۱۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران ضمن حضور در غرفه حکیم مهر:
«دکتر ناصر نبی‌پور» افزود: صحبت کردن راجع به اینکه امسال بحران آنفلوانزا نخواهیم داشت، یا بی‌خبری است یا بی‌علمی ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی:‌ رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران ضمن حضور در غرفه پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر در هفدهمین نمایشگاه دام، طیور و آبزیان، با یادآوری اینکه صنعت مرغ تخم‌گذار ایران سال گذشته با بحران شدید آنفلوانزا مواجه شد، گفت: «این بحران قطعاً در سال جاری نیز گریبان صنعت را خواهد گرفت، چرا که هیچ برنامه‌ای برای مقابله با آن نداریم. »

«دکتر ناصر نبی‌پور» با اشاره به اینکه متولیان سازمان دامپزشکی زحمات زیادی برای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان متحمل می‌شوند، افزود: «اما آنها هم تابع شرایط کشور هستند و چون پول ندارند، نمی‌توانند کاری انجام دهند. در واقع  صحبت کردن راجع‌به اینکه امسال بحران آنفلوانزا نخواهیم داشت، یا بی‌خبری است یا بی علمی.»

وی با تاکید بر اینکه هنوز فصل درگیری بیماری شروع نشده است، تصریح کرد: «متولیان سازمان مدام آمار مقایسه‌ای می‌دهند که مثلا در سال جاری نسبت به سال گذشته ۹۵ درصد درگیری کمتری داشته‌ایم. این آمار طبیعی است چون در تهران، کرج و قزوین مرغی باقی نمانده که درگیر بیماری شود. اگر این استان‌ها مانند سال گذشته دارای مرغ بودند، آن موقع می‌شد قضاوت کرد.»

نبی‌پور ضمن انتقاد از اینکه آخرین محموله واکسن ۵۶ روز در گمرک بوده است، خاطرنشان کرد: «سازمان برای ترخیص این محموله پول نداشت. وقتی پول برای پرداخت این محموله را نداریم، می‌خواهیم راجع به چه چیزی صحبت کنیم؟ کمااینکه آخرین مرحله واکسن نیز با فشار وزیر ترخیص شد.»

وی با بیان اینکه تا امروز ۲۰ میلیون دوز واکسن ترخیص شده است، ادامه داد: «این تعداد واکسن حداکثر می‌توانسته ۹ میلیون مرغ را واکسینه کند، در صورتی که ما حداقل ۶۰ میلیون مرغ در کشور داریم؛ مابقی را چه کنیم؟!»

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در خصوص صادرات تخم مرغ، با یادآوری اینکه در سال ۹۴ قریب به ۹۴ هزار تن تخم مرغ صادر کردیم، گفت: «ما توان صادرات ۲۰۰ هزار تن تخم مرغ را داریم. اما این سیاست که تخم مرغ تولید و صادر کنیم،‌ ساده‌لوحی است. وقتی تخم مرغ تولید می‌کنیم، برای آن ظرفیت ایجاد می‌کنیم وقتی ظرفیت ایجاد کردیم مجبور می‌شویم تولید را ادامه دهیم. تخم مرغ در همه جای دنیا یک کالای صادراتی نیست و صادرات آن بسیار مشکل است. لذا درست نیست که ظرفیت مرغداری را به امید صادرات افزایش دهیم.»

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
1
در صورت مصرف واکسن بحران نخواهیم داشت اما با تغییرات ویروس در گله های واکسینه بدون علامت قطعا صنعت طیور طی ده سال اینده منهدم خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
1
بزرگترین طرفداران استفاده از واکسن انفلوانزا ، واردکنندگان ....... هستند
حتی صاحبان صنعت طیور هم موافق واکسیناسیون نیستند
نظر شما
ادامه