کد خبر: ۴۴۱۱۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

قورباغه از جمله حیوانات دو زیستی است که تقریبا در تمام نقاط کشور ما دیده می شود. گوشت این دو زیست یکی از محبوب ترین غذاها در تعداد زیادی از کشورهای آسیایی، امریکایی و برخی از کشورهای اروپایی است. مصرف قورباغه به عنوان غذایی لذیذ به دلیل تمایل مردم به تنوع در غذا و محدود شدن منابع غذایی در حال همه گیر شدن است و حتی سر از منوی رستوران های گران قیمت درآروده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اقتصادآنلاین، با توجه به آینده بازار مصرف این موجود پر طرف دار به نظر می‌رسد جا ماندن سرمایه گذاران ایرانی که تمایل به کسب سود مناسب با صرف هزینه، زمان و زحمت کم هستند دیگر جایز نیست و لازم است این فرصت و پتاسیلی که در کشور وجود دارد به آن‌ها معرفی شود.

تولید تجاری قورباغه فعالیت جدیدی نیست و در کشور ما پیش از انقلاب نیز انجام می‌شد و ایران در جهان به عنوان یکی از کشورهای صادر کننده گوشت قورباغه به کشورهای دیگر مانند ترکیه، فرانسه، آلمان، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان و بسیاری دیگر شناخته می‌شد.

پس از انقلاب با مطرح شدن شرعی بودن تولید گوشت قورباغه، مدتی فعالیت‌های مربوط به پرورش این دو زیست متوقف شد تا اینکه چند سال پیش با مراجعه سرمایه گذاران و پا فشاری آن‌ها وزارت جهاد کشاورزی دست به کار شد تا اجازه و تائید پرورش قورباغه را از مراجع تقلید بگیرد. در این ارتباط هر یک از مراجع نظری دادند و در نهایت نتیجه این شده که؛ پرورش قورباغه در صورت عدم استفاده در داخل و تنها به منظور مصارف صادراتی مانعی ندارد.

قدم اول چیست؟

در قدم اول باید زمین مناسب را برای پرورش انتخاب کرد. بهتر مناطق برای خریداری یا اجاره زمین مناسب پرورش قورباغه، مناطق پر باران و مرطوب است. مساحت پیشنهادی زمین برای شروع تولید تجاری قورباغه حداقل یک هکتار است. البته پرورش این حیوان در سطوح کمتر نیز امکان پذیر است اما، برای آغاز یک فعالیت در ابعاد تجاری نیاز به فراهم نمودن شرایط خاص است. ایجاد حصار مناسب در اطراف زمین برای جلوگیری از فرار قورباغه‌ها یا ورود جانوار موذی مانند؛ مار، تاسیس استخر آب، اتاق نگهبانی و کارگری قدم‌های بعدی هستند.

از کجا مجوز فعالیت بگیرم؟

هیچ فعالیت اقتصادی بدون مجوز قانونی دوام نخواهد داشت به ویژه اینکه شما به دنبال تجاری سازی آن باشید. برای گرفتن مجوز پرورش قورباغه باید به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مراجعه کنید در این مرحله کمک از مشاوره کارشناسان جهاد کشاورزی را نیز نباید فراموش کنید.

قورباغه مولد را از کجا بخریم؟

بهترین قورباغه برای پرورش که وزن گیری خوبی نیز دارد قورباغه بزرگ امریکایی است. تمام بخش‌های بدن قورباغه بزرگ امریکایی قابل مصرف است اما، ران این حیوان به تنهایی یک وعده غذایی است و به دلیل درشتی بازار پسندی خوبی هم دارد. اما، این نژاد قورباغه دور از دسترس است پس باید به دنبال نژادی دم دست تر با صرف هزینه کمتر بود. کارشناسان نژاد قورباغه "رانا" را برای پرورش دهندگان کشور مناسب می‌دانند. این نژاد در استان‌های شمالی به ویژه در منطقه انزلی به وفور یافت می‌شود. این نژاد داخلی سازگاری خوبی با محیط دارد و به آنچه در اختیار آن برای تغذیه گذاشته می‌شود، قانع است.

مولد قورباغه رانا توانایی تخم ریزی به تعداد هزاران عدد را دارد و هیچگاه مزرعه شما را خالی از قورباغه نمی گذارد. برای تغذیه این نژاد قانع نیز می‌توانید از لامپ‌های مهتابی برای جذب حشرات به وفور، استفاده کنید.

تا اینجای کار هزینه پرورش قورباغه محدود به احداث تاسیسات می‌شود که با در نظر گرفتن سایرهزینه‌ها می‌توان گفت هزینه‌های جاری این فعالیت اندک است.

چه زمانی قورباغه‌ها آماده صادرات می‌شوند؟

مسلما تمام قورباغه‌های پرورشی مناسب صادرات نخواهند بود. قورباغه ای مناسب صادرات است که وزن آن حداقل 2 تا 3 کیلو گرم باشد. همه اعضای بدن قورباغه مشتری دارد اما قورباغه با ران پر حجم تر مشتریان بیشتری دارد.

قورباغه‌های که جثه مناسب دارند شناسایی، صید و پس از فریز شدن آماده صادرات می‌شوند. در حال حاضر مقصد صادراتی بیشتر قورباغه‌های ایرانی ترکیه است. این کشور به عنوان واسط عمل کرده و محصولات ما را به دست سایر مشتریان در کشورهای متقاضی می‌رساند.

واقع بین باشید!

بر خلاف آنچه به نظر می‌رسد شما در آغاز مسیری سخت هستید که برای حصول نتیجه مناسب نیاز به صرف زمان و کسب تجربه دارد. این فعالیت زمانی به سود واقعی می‌رسد که شما تمام فوت و فن کار را آموخته باشید که نیاز به زمانی 2 تا 3 ساله دارد. اما، زمانی که به مرحله سودهی برسد شما مالک یک فعالیت اقتصادی با صرف هزینه پایین و درآمد عالی هستید.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
حکیم مهر اگه راست میگی
خودت پرورش بده اگه سود داشت ما هم بریم پرورش بدیم
قبلا هم میگفتن بوقلمون و شتر مرغ سود خوبی داره ...
مهندس میرزایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
0
3
جهت مشاوره صفر تا 100 پرورش و تکثیر قورباغ با شماره 09354460616 تماس بگیرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
1
سلام به کجا و کی می خره براش ارسال کنم
نظر شما
ادامه