کد خبر: ۴۴۱۲۰
 

دوران حکمرانی ملکه ویکتوریا در انگلستان را باید عصر شکوفایی همه جانبه این کشور قلمداد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شهروند، در این دوران مردی در بریتانیا ظهور و بروز کرد به نام «ویلیام باکلند». این جناب باکلند زمانی وزیر، دوره‌ای زمین‌شناس و در مقطعی معلم بود. او در سال ١٨٤٥ ریاست دانشگاه وستمینستر را بر عهده گرفت. هنگامی که باکلند رئیس این دانشگاه شد، نمایشگاهی از حیوانات وحشی را در این مکان برپا کرد. این حیوانات شامل انواع مارها، عقاب‌ها و میمون‌ها می‌شدند.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، باکلند یک استاد دانشگاه بسیار عجیب و غریب بود. مشهور است روزی یکی از دانشجویانش را مورد خطاب قرار داد که: «چه چیزی بر جهان حکومت می‌کند؟!» و هنگامی که دانشجو اظهار بی‌اطلاعی از پاسخ این سؤال کرد، او جواب می‌دهد: «معده! معده بر جهان حکومت می‌کند! بزرگ‌ترها کوچک‌ترها را می‌خورند و کوچکترها نیز کوچکترها را!»

باکلند اشتها و سلیقه غذایی مخصوصی داشت و تقریباً تعداد قابل توجهی از گونه‌های جانوری انگلستان را خورد! یکی از غذاهای مورد علاقه او، موش کبابی بود! باکلند همچنین جوجه تیغی، خوک دریایی، پلنگ، شترمرغ و حتی توله سگ‌ها را می‌خورد!

او در خاطراتش آورده است که بدترین موجوداتی که تا به حال خورده، موش کور و مگس بوده‌اند. او این حیوانات را بسیار بدمزه و بد بو می‌دانست. باکلند در واقع عضو انجمن «خو گرفتگی با حیوانات» بود. هدف این انجمن کشف و بررسی موجوداتی بود که می‌توانستند با شرایط آب و هوایی انگلستان خود را تطبیق دهند، اما ظاهراً باکلند شرط دیگری نیز در ذهن خود داشت؛ این که حیوانات فوق باید خوشمزه هم باشند!

 
 
نظر شما
ادامه