کد خبر: ۴۴۱۲۹



رئیس شبکه دامپزشکی اهر گفت: آنفولانزای فوق حاد پرندگان به مرزهای آذربایجان‌شرقی رسیده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر مهدی احمدی‌منش» رئیس شبکه دامپزشکی اهر نیز در در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان اهر با اشاره به اینکه پایگاه سیار جهت کنترل خروج دام زنده در راستای جلوگیری از قاچاق دام در محور اهر – تبریز دایر شده است، اظهار داشت: ابتدا تصمیم بر این نبود تا انتقال دام زنده به شهرستان‌های هم‌جوار کنترل شود اما پس از اینکه کنترل‌ها انجام شد قاچاق دام زنده نیز توسط برخی افراد سودجو به‌طور واضح مشخص شد.

وی افزود: در راستای تشدید نظارت بر کنترل ورود و خروج دام زنده در شهرستان اهر، با همکاری پلیس‌راه یک محموله قاچاق دام زنده کشف و ضبط شد.

رئیس شبکه دامپزشکی اهر خواستار افزایش تعداد پایگاه ایست بازرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان اهر شد و گفت: ما به چوب‌داران و خرید و فروش کنندگان دام زنده تذکر داده‌ایم هرگونه خروج دام از شهرستان مستلزم اخذ مجوز از دامپزشکی اهر است.

احمدی منش با تأکید بر اینکه آنفولانزای فوق حاد پرندگان به مرزهای استان آذربایجان‌شرقی رسیده است، تصریح کرد: اکنون در شرایطی هستیم که آنفلوانزای فوق حاد پرندگان طیور را تهدید می‌کند و باید برای جلوگیری از آسیب‌های این بیماری نیرو صرف کنیم.

وی از آغاز طرح واکسیناسیون دام در برابر بیماری تب برفکی از هفته آینده در شهرستان اهر خبر داد و گفت: دامپزشکی اهر ۱۴ نفر نیروی انسانی دارد و با توجه به گستردگی فعالیت‌ها علی‌رغم تلاش شبانه‌روزی باز هم از نظر نیروی انسانی مشکلاتی داریم.



نظر شما
ادامه