کد خبر: ۴۴۱۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی:
«دکتر سیاوش نیازی شهرکی» افزود: آزمایشگاه مجهزی در سطح ملی به طور اختصاصی در زمینه باقیمانده دارو و سموم در فرآورده‌های خام دامی فعالیت می‌کند و در استان‌ها نیز چند آزمایشگاه فعال شده است ...



حکیم مهر: مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: یکی از الزامات سازمان دامپزشکی کشور، حفظ سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی با کاهش عوامل شیمیایی شامل باقیمانده‌های دارویی، سموم و فلزات سنگین در این محصولات است که از برنامه‌های کلان سازمان محسوب می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «دکتر سیاوش نیازی شهرکی» با بیان این مطلب افزود: آزمایشگاه مجهزی در سطح ملی به طور اختصاصی در زمینه باقیمانده دارو و سموم در فرآورده‌های خام دامی فعالیت می‌کند و در استان‌ها نیز چند آزمایشگاه فعال شده است.

دکتر نیازی شهرکی فعالیت این آزمایشگاه‌ها را شناسایی عوامل شیمیایی مطرح و اظهار کرد: واحدهایی که به عنوان پایلوت، مرغ سبز تولید می‌کنند، نمونه‌هایشان را به این آزمایشگاه‌ها می‌فرستند.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی سازمان دامپزشکی تصریح کرد: پایش ملی باقیمانده‌ها بر اساس دستورالعمل اتحادیه اروپا در دستور کار سازمان قرار دارد.

وی افزود: موظف هستیم دستورالعمل را به کشورهایی که محصولاتمان را صادر می‌کنیم، ارائه دهیم.

دکتر نیازی شهرکی با اشاره به اینکه پایش ملی باقیمانده‌ها در محصول میگو به طور کامل اجرا می‌شود، اظهار کرد: واحدهای تولیدکننده میگو ECدارند و مجاز به صادرات محصولات شان به اتحادیه اروپا هستند.

وی ادامه داد: همچنین در شیرخام، تخم مرغ، گوشت قرمز و عسل این برنامه سالیانه اجرا و اصلاحات لازم در پی نتایج به دست آمده از این طرح، در کشور ابلاغ می‌شود.

وی توسعه محصولات ارگانیک را در پیشگیری از بروز بیماری‌ها و مقابله با مخاطرات شیمیایی موثر دانست و تصریح کرد: سازمان دامپزشکی از برنامه‌هایی که استفاده از دارو را در واحدهای پرورشی به حداقل می‌رساند و بیماری‌ها را کاهش می‌دهد، استقبال می‌کند.

دکتر نیازی شهرکی برگزاری کارگاه‌هایی با موضوع محصولات ارگانیک را در فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم با این محصولات و انتخاب غذای سالم اثرگذار دانست و افزود: این کارگاه‌ها به دستگاه‌های اجرایی در راستای هماهنگی بیشتر و تدوین دستورالعمل‌های مرتبط با موضوع کمک می‌کند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
ما تو کل دنیا مگه چند برند ارگانیک داریم. مگه میشه کلیه مواد اولیه در خصوص سموم و ... کنترل کرد و محصول ارگانیک تولید کرد( تجهیزات آزمایشگاهیش موجود نیست). مصولات ارگانیک موجود در بازار طبق چه ضوابطی تولید شده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
شیری که وضعیت نابسامانی دارد و عسلی که 90 درصد تقلبی و تحت نظارت علوم پزشکی هست را چطوری میشه نظارت کرد؟ ارگانیکش که جکه....
نظر شما
ادامه