کد خبر: ۴۴۱۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

محققان علوم غذایی دانشگاه کرنل آمریکا مدل پیش بینی جدیدی برای تشخیص باکتری های تشکیل دهنده اسپور و زمان ظهور آنها ارائه کرده اند. با این مدل برچسب های «تاریخ انقضا فروش» (sell-by ) و «بهترین تاریخ مصرف» (best-by ) بر روی کارتن های شیر معنا و مفهوم دقیقتری پیدا خواهند کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از انجمن صنايع خوراك دام، طيور و آبزيان ايران، «مارتین ویدمن» استاد ایمنی غذا و محقق اصلی این پروژه می گوید: درج تاریخ بر روی کارتن های شیر موضوع مهمی است، زیرا اغلب اوقات مصرف کنندگان اگر از تاریخ «انقضا فروش» گذشته باشد، شیر را مصرف نمی کنند. اغلب آگاهی دقیقی درباره این تاریخ ها وجود ندارد، زیرا آنها مبتنی بر مفروضات تجربی هستند. هدف اصلی این تحقیق، ارائه دانشی دقیق درباره مصرف، کاهش ضایعات غذایی و کاهش فساد مواد غذایی است.

در مسیر تولید شیر، از مزرعه تا کارخانه و یخچال های خانگی برخی از باکتری های تشکیل دهنده اسپور می توانند حتی در بهترین شرایط پاستوریزاسیون و در تمیزترین کارخانه های تولید لبنیات زنده بمانند. پس از آن باکتری ها می توانند جوانه زده و شیر را فاسد کنند.

این محقق در فکر آینده ای، شاید ٥ تا ٨ سال دیگر است که دیگر بر روی کارتن های شیر تاریخی درج نشده است، بلکه بارکدهای قابل اسکنی وجود دارد که تاریخچه تولید شیر و تاریخ دقیق مصرف آن را مشخص می کنند. جزئیات مربوط به این مدل در شماره ماه اوت مجله Journal of Dairy Science منتشر شده است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
راهکار تقلب این جور موارد را ایرانیان زودتر کشف کرده اند
نظر شما
ادامه