کد خبر: ۴۴۲۴۴



مدیرکل دامپزشکی استان قم و هیئت همراه با معاون سیاسی امنیتی استانداری قم دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، مدیرکل دامپزشکی استان به همراه معاون سلامت، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان، رئیس اداره بهداشت عمومی و مواد غذایی، رئیس اداره دارو درمان و مسئول روابط عمومی با حضور در دفتر معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار ابتدا «دکتر رفیعی» مدیرکل دامپزشکی استان گزارشی درخصوص مباحث و اقدامات در زمینه بهداشت و سلامت دام استان و همچنین فعالیت‌های این اداره کل در رابطه با بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی به تفصیل توضیحاتی ارائه کرد.

مدیرکل دامپزشکی با اشاره به عضویت دامپزشکی در کارگروه سلامت استان اظهار داشت: با توجه به تراکم بالای مرغداری‌ها و دامداری‌ها، تولید ۸ درصد تخم مرغ کشور، وجود ۱۰ درصد تعداد مرغداری‌های تخمگذار کشور، رتبه اول کشوری در پرورش پولت، وجود بزرگترین میدان دام کشور و حضور ۱۵ درصد کارخانجات فرآوری کشور در استان، حساسیت کار دامپزشکی در پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را دو چندان می‌کند.

دکتر رفیعی افزود: یکی از مشکلات دامپزشکی استان، کشتارگاه‌های دام و مسائل بهداشتی آنها می‌باشد،که با توجه به ساخت و آماده سازی ۹۵ درصدی کشتارگاه صنعتی دام جاهد، هنوز نسبت به راه اندازی آن اقدامی صورت نگرفته است.

شایان ذکر است، معاون سلامت، و روسای ادارات زیر مجموعه این اداره کل نیز توضیحاتی درمورد فعالیت‌های قسمت‌های خود ارائه کردند.

در ادامه معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ضمن خوش آمدگویی و تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: حجم کار شما بسیار بالاست بخصوص درمورد امنیت غذایی، بیماری‌های دام و طیور، باید جدی مدیریت شود وگرنه فاجعه رخ خواهد داد.

وی با اشاره به وجود میدان دام که آنرا بارانداز دام کشور می‌توان گفت، به حضور میلیونی زائرین به قم اشاره و افزود: مصوباتی که در شورای تامین و کارگروه سلامت استان درخصوص دامپزشکی به تصویب می‌رسد باید اجرایی شده و در این زمینه ما کمک کار شما خواهیم بود.



نظر شما
ادامه