کد خبر: ۴۴۲۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر


معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از کلید خوردن فرایند بارکد‌دار شدن شناسنامه‌های دامی در اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، «دکتر حسین یاوری» گفت: با توجه به سیاست‌های کلی نظام اداری و آیین ‌نامه توسعه خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی، اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی برای نخستین بار در کشور به منظور توانمندسازی اکیپ‌های واکسیناتور در گزارش دهی عملیات واکسیناسیون و تسهیل و تسریع در امر پایش و مراقبت بیماری‌های دامی، اقدام به طراحی نرم افزار و سامانه با هدف دریافت آنلاین گزارش‌های واکسیناسیون در سال گذشته نمود و برای این منظور، صدور کارت هوشمند واکسیناسیون دامی نیز در دستور کار قرار داده شد.

که از جمله مزایای سامانه و کارت هوشمند آمار و واکسیناسیون دام را امکان آمارگیری آنلاین از تعداد و نوع واکسن دریافت شده، شفاف شدن روند انجام خدمت، کاهش قیمت تمام شده در روند نظارت واکسیناسیون به واسطه حذف فرم های کاغذی ثبت اطلاعات دامدار، کاهش هزینه سفرهای متعدد بازرسان برای مانیتورینگ عملیات فنی و مخاطرات احتمالی آن می توان بر شمرد.

همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: در گام جدید در جهت دستیابی به اهداف دامپزشکی و پر کاربردتر شدن اپ سواد و به منظور اصلاح فرآیند، کاهش هزینه و زمان با روش جایگزین بارکد به جای کارت هوشمند که به دفترچه شناسنامه دام دامداران الحاق می‌شود به کار خود ادامه خواهد داد و هر شناسنامه دام دارای یک بارکد که در آن اطلاعاتی نظیر نام و نام خانوادگی دامدار و تعدادد دام و .... ثبت گردیده است و از طریق گوشی‌های دارای اپ سواد که در اختیار همکاران دامپزشکی استان می‌باشد هویت دام، دامداری و.. تایید و ثبت اطلاعات واکسیناسیون دام به صورت آنلاین از طریق اپ به همراه موقعیت جغرافیایی محل دریافت واکسن در سامانه برخط سواد انتقال خواهد یافت.

همچنین در این ارتقا و اصلاح نرم افزار تحت وب و اندروید اصلاحات بانکی و قابلیت‌های جدیدی نیز طراحی گردیده است .

دکتر حسین یاوری در انتها بیان کرد: به همین منظور امید است مراسم رونمایی از سامانه و اپ جدید به همراه شناسنامه بارکد دار دامی که با همت و تلاش اداره فن آوری اطلاعات این اداره کل انجام گرفته است در همایش گرامیداشت ۱۴ مهر ماه روز ملی دامپزشکی در این استان انجام پذیرد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
ای کاش واقعا زیر ساختاش فراهم بشه
نظر شما
ادامه