کد خبر: ۴۴۲۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر



مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر با اشاره به زنده گیری بیش از هزار و ۳۰۰ قلاده سگ گفت: هیچ برنامه‌ای برای معدوم سازی این حیوانات بی‌آزار نداریم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «حسن شجاعی» اظهار داشت: به دنبال درخواست‌های مردمی و دستورالعمل ابلاغی از طرف شهرداری بندر بوشهر که دارای مصوبه شورای شهر بوده، کار زنده گیری سگ‌های ولگرد از یک سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: یکی از رویکردهای شورای پنجم، ارتقای فرهنگ زیست محیطی است که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده توسط شورای شهر و شهرداری بندر بوشهر، موضوع ایجاد سایت نگهداری سگ‌های ولگرد در برنامه کاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر تصریح کرد: با توجه به این که تجهیزات مخصوص بیهوشی برای گرفتن این حیوانات کم آزار در دست نداشتیم، کار زنده گیری آنها را پیگیری کردیم.

شجاعی ادامه داد: در این راستا و طی یک سال گذشته موفق به زنده‌گیری بیش از هزار و ۳۰۰ قلاده سگ شدیم که در سایت نگهداری این حیوانات در خارج از محدوده شهری بوشهر از آنها نگهداری شده است.

وی بیان کرد: از جمله اهداف این سایت کنترل بیماری‌های ناقل بین حیوان و انسان از طریق شناسایی کانون تجمع سگ‌ها و کنترل جمعیت آنها از طریق عقیم‌سازی کردن و جلوگیری از زاد و ولد بوده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر عنوان کرد: در طول زمان نگهداری از این حیوانات کم‌آزار، کار مراقبت‌های بهداشتی آنها از جمله واکسیناسیون، کنه‌زدایی و عقیم‌سازی با نظارت سازمان دامپزشکی انجام شده است.

شجاعی با اشاره به پخش کلیپی از رهاسازی سگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی و انتصاب آن به شهر بوشهر با موضوع معدوم سازی گفت: این فیلم مربوط به شهر بوشهر است اما کار رهاسازی سگ های ولگرد را پس از مراقبت‌های بهداشتی، واکسناسیون و عقیم سازی در محدوده‌ای خارج از شهر بوشهر و در دامان طبیعت انجام داده‌ایم تا فضای کافی برای ادامه اجرای این طرح در دست داشته باشیم.

وی خطاب به مردم بوشهر و فعالان و علاقمندان محیط زیست گفت: بر خلاف آن چه در کلیپ عنوان شده، هیچ برنامه‌ای برای معدوم سازی این حیوانات بی آزار نداریم و صرفا و پس از مراقبت‌های بهداشتی، اقدام به رها سازی آنها کرده‌ایم و هرگونه خبری در خصوص معدوم‌سازی کذب است و آن را رد می‌کنیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر یادآور شد: در طی اجرای طرح زنده‌گیری و جمع آوری سگ‌های ولگرد از محلات شهر بوشهر، شاهد رضایت مناسبی از طرف مردم هستیم و سعی ما این است که این طرح را با همین شرایط ادامه دهیم.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
از سگ باید دوری کرد واقعا موجوده اذیت کنی هستش
نظر شما
ادامه