کد خبر: ۴۴۲۶۳
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
توضیحات «دکتر سید علی غفوری» درخصوص دو خبر منتشر شده در حکیم مهر:
وی گفت: پرورش طیور در شرایط باز نه‌تنها عامل كاهنده ریسک بروز همه‌گیری آنفلوانزا نیست، بلكه به عنوان یك ریسک بسیار مهم در بروز و شیوع آنفلوانزای پرندگان مطرح می‌باشد ...
 

حکیم مهر: «دکتر سید علی غفوری» متخصص بهداشت و بیماری های پرندگان و کارشناس دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور سازمان دامپزشکی کشور، در واکنش به دو خبر منتشر شده در حکیم مهر طی یادداشتی که به این پایگاه خبری تحلیلی ارسال نموده اند، نوشت:

مدیر محترم سایت تخصصی حكیم مهر

با سلام و ادب،

با توجه به انتشار مطلبی با عنوان «احتمال شیوع آنفلوانزای پرندگان در مزارع باز کمتر است» در آن سایت و با توجه به اهمیت موضوع، بر خود لازم می دانم جهت شفافیت موضوع نكاتی را به عنوان یك متخصص بهداشت و بیماری های طیور خدمت شما و مخاطبین عرض نمایم:

1- تقاضای اول بنده این است كه اگرچه آن سایت بر اساس قوانین رسانه ای در تایید یا رد نظرات افراد دخالتی نمی نماید، لیكن شایسته است مدیریت محترم سایت تخصصی و حرفه ای حكیم مهر در انتخاب موضوعات و فراخور تخصص افراد با مطالب ارائه شده توسط ایشان نظارت و دقت بیشتری فرمایند، زیرا مدتی پیش مطلبی را در زمینه «واكسیناسیون انفلوانزای فوق حاد» از سوی یك همكار متخصص قارچ شناسی فعال در بخش مواد غذایی! آزمایشگاه یكی از ادارات دامپزشكی به عنوان متخصص مركز تشخیص سازمان دامپزشكی منعكس فرمودید (اینجا) و در مورد موضوع اخیر نیز شاهد انعكاس مطلبی بسیار حساس در زمینه آنفلوانزا از سوی عزیزی با تحصیلات علوم دامی بودیم (اینجا) و اگر به همین منوال پیش برود، شاید در آینده شاهد انعكاس مطلبی در زمینه بیماریهای طیور از سوی یك مهندس الكترونیك! در آن سایت باشیم.

البته مطالعه و اظهار نظر شخصی در هر زمینه ای توسط هر بزرگواری امكان پذیر است، ولی انعكاس هر موضوع تخصصی توسط افراد غیر متخصص در آن زمینه توسط سایت وزین حكیم مهر جای تامل و بازنگری مجدد دارد.

2- از دوستان و عزیزان متخصص در زمینه های مختلف خواهش دارم كه در اظهار نظر و انعكاس مطالب تخصصی اصول حرفه ای را در نظر گیرند.

3- در زمینه مطلب ارائه شده، دو نكته قابل تامل و یادآوری است:

اول این كه با توجه به نقش پرندگان مخزن اعم از مهاجر و آزادپرواز، «پرورش طیور در شرایط باز» نه تنها عامل كاهنده ریسك بروز همه گیری آنفلوانزا نیست، بلكه به عنوان یك ریسك بسیار مهم در بروز و شیوع آنفلوانزای پرندگان مطرح می باشد. مطالب متعدد در این زمینه از سوی متخصصین امر در ایران و جهان موید این مطلب می باشد. حتی در این خصوص كارشناسان اپیدمیولوژی آنفلوانزای پرندگان در اروپا و امریكا بر این باورند كه یكی از علل مهم همه گیری های گسترده آنفلوانزا در اروپا از سال 2015 تا كنون رواج پرورش طیور در محیط باز در كشورهای اروپایی بدلیل حمایت از موضوع animal welfare  می باشد كه در حال حاضر این مسئله كشور های غربی را در مورد موضوع free range بر سر دوراهی و تردید قرار داده است.

دوم این كه بر اساس مطالعات و تجربیات متعدد در داخل و خارج كشور مهمترین عامل انتقال ویروس آنفلوانزا «فومیت» می باشد كه شامل تمامی اشیا بیجان و جانداری است كه می توانند ویروس را از طریق مكانیكی به پرندگان حساس در واحدهای پرورش طیور منتقل نمایند و «هوا» در ردیف های بعدی و حتی آخر به عنوان عامل انتقال محسوب می گردد و بر همین اساس نقش رعایت اصول امنیت زیستی در زمینه پیشگیری و كنترل انفلوانزا بیش از پیش جلوه گر می شود.

در پایان استدعا دارد با توجه به اهمیت موضوع و جلوگیری از بدآموزی و سوء تفاهم در این مورد مهم توسط مخاطبین محترم، مطالب فوق الاشاره نه به عنوان كامنت، بلكه به عنوان جوابیه در صفحه اصلی آن سایت محترم منتشر گردد. در صورت نیاز به توضیحات بیشتر در خدمت خواهم بود.

با تشكر

سید علی غفوری

متخصص بهداشت و بیماریهای پرندگان
 
 
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
دامپزشکی کردستان
|
France
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
با تشکر از آقای دکتر غفوری . بنده از دیدن دو خبر ذکر شده متعجب شدم حکیم مهر باید برای خبرهای علمی از داوران کمک بگیرد
دكتر مهدي تقوي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
جناب آقاي دكتر غفوري عزيز
جهت اطلاع جنابعالي بايستي عرض نمايم. بنده قبل از اينكه مدرك تخصص را اخذ نمايم به عنوان DVMدر بخش خصوصي فعاليت نموده ام و مطمئنا تجربه كاري ام در زمينه پرورش و ويزيت فارم هاي طيور از جنابعالي كمتر نيست.
شما با اين رفتار متكبرانه نميتوانيد حق اظهارنظر را از بخش اعظم جامعه دامپزشكي يعني همكاران دكتري عمومي سلب نماييد.
از بابت استخدامي نيز شما كه همكار ما در سازمان هستيد به راحتي ميتوانيد دريابيد كه بنده كارمند مركز تشخيص هستم يا اداره كل.
جنابعالي تنها ميتوانيد به عنوان متخصص بفرماييد مقاله اينجانب كه با رفرانس هاي معتبر نگارش شده. دچار مشكل علمي است يا نه.
انشاالله شما كه در جايگاه حساسي هستيد و الگوي جامعه دامپزشكي. احترام متقابل را ياد بگيريد.
پاسخ ها
دكترعلي غفوري
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
جناب اقاي دكتر تقوي
با سلام و ادب
بنده بنا بر روحيات شخصي ، ضمن تاكيد وپايبندي بر اصول علمي و فني و حرفه اي، قصد دلگيري هيچ عزيزي را نداشته و ندارم .در هر صورت از ادب و احترام شما ممنونم.ولي اگر لطف كرديد و يك بار ديگر متن را با عينك حرفه اي و فني مطالعه فرموديد و باز هم اثري از تكبر، اسائه ادب و بي احترامي در متن يافتيد بنده متواضعانه از شما پوزش مي خواهم.بنده كوچك همه اعضا محترم خانواده عزيز دامپزشكي هستم. اميدوارم در زندگي و زمينه كاري و تخصصي خود موفق باشيد.
محمد حسین فلاح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
با سلام خدمت همکاران محترم آقایان دکتر غفوری و دکتر تقوی و دکتر احسانی
در مورد مطلب منتشر شده در خصوص احتمال بروز آنفلوانزای فوق حاد درفضای باز، ضمن احترام به آقای دکتر احسانی، با نگاهی به موارد رخداده در کشور و تجربه سایر کشورها و به خصوص دستورالعملهای سازمانهای جهانی بهداشت دام و سازمان خواربار ملل متحد در توصیه محصور کردن طیور بومی جهت کاهش تماس بین طیور بومی و وحشی، میتوان خلاف مطلب منتشر شده آقای دکتر تقوی را استنباط نمود.
در مورد مطلب آقای دکتر تقوی در مورد واکسیناسیون آنفلوانزای فوق حاد هم، ترجمه یک متن یا مقاله و انتشار آن بدون دخل و تصرف کاری پسندیده و نیاز هم به تخصص ندارد. اما زمانی که میخواهیم از تجمیع چند مطلب به نتیجه گیری برسیم و استنباط داشته باشیم قطعا نه تنها به تخصص در زمینه مربوطه نیاز است، بلکه دانش کافی و تجربه جهت استنباط نیز ضروری است.
با مروری بر متاانالیزها و مقالات مرتبط منتشر شده توسط کشورهای چین، مصر، اندونزی و سازمان بهداشت جهانی دام میتوان دریافت که متخصصین این کشورها و متخصصین OIE قاطعانه در خصوص اثربخش بودن واکسیناسیون آنفلوانزای فوق حاد به عنوان یک روش کنترلی نتیجه گیری نکرده اند بلکه آنرا به عنوان یک راه کاهش تلفات و حفظ امنیت غذایی در کشورهایی که با روشهای رایج (معدوم سازی و اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای ) قادر به کنترل بیماری نیستند، توصیه کرده اند.
محمد حسین فلاح استادیار اپیدمیولوژی موسسه رازی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
با سلام و احترام
در ابتداي امر و به دور از هرگونه جانب داري، وظيفه مي دانم از دقت نظر و حساسيت آقاي دكتر غفوري و دلسوزي ايشان تشكر نمايم. مشخص است كه بيماري آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان براي دوستان و همكاران ارجمند در تمامي رده ها و با تحصيلات و تجربيات مرتبط و حتي غير مرتبط!!! موضوعي مهم و قابل توجه مي باشد. البته نبايد فراموش نمود كه در اين بين افرادي با اهداف غيرعلمي و ظاهرا به منظور متمايز نمودن خويش از ديگران و به جهت مطرح شدن تلاشي در بيان برخي نظرات مي نمايند. گوشزد نمودن اين موضوع كه آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان مشكلي جهاني است كه حتي افراد بسيار آگاه در اين زمينه در سطح بين المللي نيز به راحتي به خود اجازه اظهار نظر نمي دهند را به آقاي دكتر تقوي و استاديار دانشگاه تربيت مدرس يادآور مي شوم كه نظرات شما عزيزان به راحتي مي تواند جوي غير علمي ايجاد نمايد. لزوم فعاليت كردن به عنوان كلينيسين بخش خصوصي و يا دانش آموخته حوزه علوم دامي نمي تواند مجوز اظهار نظر در سطح وسيع و رسانه اي در زمينه آنفلوانزاي فوق حاد باشد. اين گونه رفتارهاي غيرحرفه اي بيشتر شبيه آزمون نمودن و ارزيابي خويش براي اظهار نظر در مورد مسائل مهم است به منظور كسب جايگاه و مطرح شدن، كه البته شايسته نمي باشد. بهتر است اين امور به بزرگواراني كه به شكل حرفه اي در اين زمينه فعاليت كرده ويا فعاليت دارند واگذار گردد كه آقاي دكتر غفوري و همكاران محترمشان در اين حوزه در سازمان دامپزشكي از ساير دوستان صلاحيت بيشتري داشته و دارند. به يكديگر احترام بگزاريم.
سپاس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
تناقض عجیبی توی این نوشته وجود داره :
"محمد حسین فلاح استادیار اپیدمیولوژی موسسه رازی"

موسسه رازی کارش ساخت واکسن و مواد بیولوژیکه نه مطالعات اپیدمیولوژک پیشنهاد میکنم بجای این مطالب برید دنبال اجرای تبصره دو قانون مصوب موسسه رازی ..............
محمد حسین فلاح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
با سلام
نظر شما محترم است. به قانون موسسه رازی ارجاع دادید کمی انرا مطالعه کنید!! وظیفه موسسه رازی طبق قاونون مصوب، تولید واکسن و فراورده های بیولوژیک و تحقیقات دامپزشکی است. از طرف دیگر، در تمامی دنیا تولید واکسن و سایر فراورده ها نیازمند مطالعات اپیدمیولوژک و PMS میباشد.
علمداري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
سيد بزرگوار وقتي شرايط كشور طبق نظر بزرگان در تمامي زمينه ها اعم از اقتصادي و كشاورزي و بهداشت و...در شرايط بحراني است حاصل قرار گرفتن افراد در پستهاي اجرايي غير مرتبط با تخصص و فاقد صلاحيت علمي و حرفه اي است .حال يك اظهار نظر خشك و خالي كه به جايي بر نمي خورد .
ناشناس
|
Croatia
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
دکتر فلاح و دکتر غفوری کارشناسان حرفه ای آنفلوانزا هستن
مسعود خاک زادیه (متخصص بیماری پرندگان)
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
با عرض سلام و احترام
کاملا با نظرات پربار جناب آقای دکتر علی غفوری موافقم. ارائه گزارش توسط افراد غیر مسئول سبب سردرگمی در موضوع و عدم یافتن مسیر صحیح برای حل موضوع می شود. حجم بالای نظرات غیر کارشناسی آنقدر زیاد گردیده است که سخن افراد صاحب نظر بین این حجم نظرات پنهان می ماند. ارائه نظرات حق هر کسی است و هیچ مانعی ندارد اما رسانه ای شدن آن شاید در این مقوله نه تنها کمکی نخواهد نمود بلکه باعث انحراف نیز خواهد گردید. ما در بحث آنفلوآنزا در کشور کمبود افراد خبره و آگاه نداریم لیکن اکثرا کنار گذاشته شده اند. اشخاص دانشمندی چون دکتر میاحی، دکتر زمانی مقدم، دکتر بزرگمهر، دکتر نیلی و اساتیدی این چنین که عمر خود را در این راه گذاشته و حرفی برای گفتن دارند اکنون باید نظر دهند که چه باید کرد.
محقق حوزه ویروس شناسی دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
جناب دکتر غفوری پاسخ علمی شما به مطالبی که اشاره کردید چیست؟ کی ما ایرانیان یاد میگیریم عوض حمله به شخص، به محتوا و ایده مطرح شده بپردازیم؟ انتظار ما از شما به عنوان متخصص بیماریهای پرندگان یک پاسخ علمی مستدل به رفرنس و تکست های معتبر طیور هست.

شما بفرمایید حاصل عملکرد شما به عنوان مقام مسئول طیور کشور از نظر علمی و عملی تاکنون چه بوده؟ مگر جز تلفات میلیونی و از بین رفتن نیمی از جمعیت طیور صنعتی کشور و به خطر افتادن امنیت غذایی کشور چیزی بوده؟ چرا کارشناسان طیور کشور با یافته های جدید علمی مخالفت میکنن و کلا در هر گونه تغییر و به روز رسانی مقاومت میکنن.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
جناب آقای دکتر فلاح
کاملا با نحوه فعالیت شما در موسسه رازی آشنایی داریم و این مساله به خود شما و مسئولین آن موسسه مربوط است
ولی دو تا سه نکته باریک تر از مو اینجا هست گاهی اوقات برخی افراد هستند که برای ایجاد جایگاه برای خودشان حاضر به ویران کردن جایگاه دستگاهی که از آن اعتبار می گیرند هستند خود شما بهتر از همه استحضار دارید که برخی فعالیت های خارج از سازمان دامپزشکی کشور چه صدمه اعتباری به سازمان دامپزشکی کشور می زند شما سابق بر این هم مطالعات اپیدمیولوژیک انجام داده اید و نتایجش شد همان که در سازمان اتفاق افتاد اینجا نمی نویسم چون موضوعی نیست که هنوز جنبه عمومی پیدا کرده باشد ولی همین قدر بدانید که متولی مبارزه بی بیماریهای دام و طیور در کشور سازمان دامپزشکی کشور می باشد نه موسسه رازی فراموش نکرده اید که در اوج تب برفکی موسسه شانه از زیر بار تولید واکسن خالی کرد
کاش بجای اینکه به وظایف سایر دستگاهها بپردازید تلاش کنید تا موسسه رازی را در زمینه تولید توانمند سازید و اجازه بدهید سازمان دامپزشکی به کار خودش بپردازد مقاله ای هم که در کنگره ارائه دادید هیچ خاستگاهی در موسسه رازی نداشته و ندارد و شما در اصل اطلاعات موجود در سازمان دامپزشکی کشور که حاصل تلاش کارمندان آن بوده است به نفع خود مصادره نموده اید این رویه نادرست نهایتا دودش به چشم خودتان خواهد رفت

امروزه رسم بر این شده است که برای بی ارزش کردن سازمانهای بزرگ از اسبهای تراوا استفاده می کنند
چشمهای تاریخ نظاره گر رفتارهای کنونی ماست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
دکتر فلاح به نکته خوبی اشاره کردند مطالعات اپیدمیولوژیک و PMS
کاش موسسه وقت میگذاشت و مطالع ای اپیدمیولوژیک در مورد واکسنهای خودش انجام میداد فکر میکنم اونوقت به Recall نود درصدی نائل می شدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
جناب آقای دکتر خاکزادیه، استاد جدیدالورود دانشگاه آزاد شهرکرد
نظر شما متین، اما از صحبتتان شدیدا بوی ......... استشمام میشود.
دامپرور
|
Germany
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
از همکاران صاحب نظر و اساتید بخش طیور سازمان دامپزشکی کشور و موسسه رازی خواهشمندیم که حاصل نتایج مطالعات علمی ، حرفه ای و اپیدمیولوژی خود را جهت آگاه ساختن همکاران صنعت ورشکسته طیور انتشار دهند.جای بسی تعجب دارد که چرا این صنعت با داشتن این همه فوق متخصص پر مدعا همیشه با مشکلات لاینحل مواجه می شود
مسول فنی فارم
|
United States of America
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
با سلام و عرض خسته نباشید
مسلما نه تنها بحران آنفلونزا در این مملکت حل نخواهد شد بلکه حرفه دامپزشکی هم به جایی نخواهد رسید.
اینکه امثال دکتر تقوی به عنوان دامپزشک و با سابقه فارم و.... در ارتباط با آنفلونزا مطلبی علمی( شاید نه چندان کامل) ارایه کردند از چند جنبه می شد نگریست
۱. اگر عزیزان حوزه طیور ما اینقدر صاحب نظر هستند پس چرا تا به اکنون اسمی و مطلبی از آن ها نیست
۲. اگر مطلب دکتر تقوی نیاز به پاسخ دارد بلید پاسخ علمی باشد نه اینکه افراد زیر سوال ببریم
۳. نگاه کردن همین مطالب و بحث ها باعث می شود من نوعی به عنوان نیروی فعال در فارم برای حرف های افراد متخصص جسارتا ارزشی قایل نباشم و بدانم متخصصین ما بیشتر دنبال منم منم هستند!
۴. متخصصین طیور و حوزه های مرتبط عزیز حال که خودتان کاری نمی کنید و به دیگران هم اجازه اظهار نظر نمی دهید ولی وضع طیور و انفلونزا در ابن مملکت فاجعه باشد؛ طبیعی هست که در فارم ها راهتان نمی دهند و حتی جواب تماس تان برای بازدید همراه با دانشجوها نیز داده نمی شود. چون همانطور که بین کلینسین ها معروفه شما در دوره تخصص به جای علم آموزی و تواضع، غرور و نگاه از بالا را یاد گرفتید
یادمان باشد دو چیز زیاد سرو صدا می کند
پول های اندک و علم های اندک
دكتر صالحي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
با سلام خدمت همه همكاران محترم
با توجه به مطلب منتشر شده توسط آن سايت محترم به نقل از جناب آقاي دكتر غفوري بزرگوار و كامنت هاي مربوطه ، به عنوان يك همكار لازم است چند نكته را خدمت همكاران عرض نمايم:
اولا ازآقاي دكتر غفوري بزرگواربخاطر حساسيت وتوجه بجاشون صميمانه تشكر مي نمايم.شايد خود ايشان از جملاتي كه در مورد بكار مي برم زياد خوششان نيايد ولي واقعيت ها را بايد گفت. اغلب كساني كه در صنعت طيور و در زمينه بيماريهاي طيور دست بر آتش دارند آقاي دكتر غفوري را بخوبي مي شناسند. شخصيتي متواضع كه دانش بروز و تجربيات عملي در زمينه طيور را با هم دارند. ايشان علاوه بر تخصص طيور و كار در آزمايشگاه مولكولي داراي سوابق طولاني به عنوان كارشناس غير پشت ميز نشين طيور و نيز مشاور مزارع مرغ مادربوده و خود داراي مزرعه مرغ مادر هستند . اگر چه جاي ايشان به حق در دانشگاه خالي است ولي دوره هاي آموزشي كه به عنوان مدرس در آن حضور داشته اند و بنده نيز افتخار شركت در يكي از اين دوره ها را داشته ام به جرات از معدود دوره هاي واقعا كاربردي براي مخاطبين در صنعت بوده است.بياييد قدر سرمايه هاي انساني مجموعه دامپزشكي را بدانيم و بي منطق از كلمات ناصواب در مورد آنها استفاده نكنيم.
نكته دوم اين كه ذكر نقطه نظرات با عناوين مجهول الهويه مثل "ناشناس و دامپزشك و محقق و......" در يك سايت تخصصي و فني و در مورد يك مطلب فني توسط همكاران،امري غيركاشناسي و غير منطقي است . سايت حكيم مهر يك سايت عمومي با مطالب عمومي نيست كه افراد با هويت هاي نامعلوم و با جملات گاها خارج از دايره ادب و حرمت حرفه اي در آن اظهار نظر نمايند. لذا از مدير محترم اين سايت تخصصي خواهش مي كنم براي ارتقا سطح فني اين سايت از انتشار اظهار نظر هاي مجهول الهويه خودداري فرمايند. بديهي است كه اگركسي مطلبي را درست مي داند بايد شجاعانه با اعلام هويت خود آن را مطرح كند. خوشبختانه فضاي دامپزشكي و موضوعات فني و علمي هم يك فضاي امنيتي ندارد كه افراد واهمه اي داشته باشند.از اقاي دكتر غفوري و عزيزان ديگر هم خواهش دارم تا موقعي كه اين معضل اظهار نظر ناشناس حل نشود مطلبي منعكس ننمايند زيرا غير از بي احترامي و كم لطفي چيز ديگري را به دنبال نخواهد داشت.
مطلب سوم در مورد موضوعاتي است كه همكاري با عنوان "محقق ويروس شناسي" مطرح كرده بودند كه ايكاش ايشان با اين عنوان و منسب مهم ،هويت خودشان را اعلام مي كردند. همكار عزيز چه حمله اي به افراد صورت گرفته است؟ اگر شما واقعا محقق ويروس شناس باشيد ومطلب منتشر شده را با دقت خوانده باشيد فكر نمي كنم انتقاد از اظهار نظر در مورد يك مطلب كاملا تخصصي از سوي يك فرد داراي تخصص ديگر و نيز موضوع اثر مثبت پرورش طيور در محيط بازدر كاهش درگيري با انفلوانزا نياز به رفرنس داشته باشد. همكار محترم شما كه با ويروس انفلوانزا اشنا هستيد و از تلفات در كشور انتقاد مي كنيد حتما مي دانيد كه اين ويروس در 3 سال گذشته چه بر سر امريكا وكشورهاي اتحاديه اروپا وكشورهاي توسعه يافته اسيايي آورده است؟ آنفلوانزا معضلي نيست كه فقط در سازمان دامپزشكي حل شود. اگر تا الان كاري هم شده حاصل تلاش عزيزاني درآن سازمان دامپزشكي و دامپزشكي استان ها بوده كه در اين وانفساي مملكت در امر مبارزه با انفلوانزا از آب كره گرفته اند هر چند اين كره به ذائقه من و شما زياد خوش نيايد.
ومطلب آخر در مورد همكار مسئول فني است كه بايد به ايشان عرض كنم بنده در حد اظهار نظر در مورد همكاران دانشگاهي نيستم ولي آقاي دكتر غفوري يك متخصص بيماريهاي طيور به معناي واقعي كلمه است و جملاتي كه بكار برديد حداقل شايسته ايشان نيست . بنده نمي دانم در كجاي مطلب ارائه شده برداشت" منم منم" يا چيزي شبيه به آن شده است . در مورد سرو صداي زياد خرده علم و خرده پول هم دقيقا اشاره اي است كه خود دكتر غفوري به شكل در مطلبشان كرده اند. اكنون شرايط دنيا طوري شده كه با اين همه دانش واطلاعات و تخصص بهتر است هركس در زمينه تخصصي خود اظهار نظر كند تا با پول خرد مقايسه نشود.
به اميد روزي كه همه ما با بزرگواري ، احترام و ظرفيت فني و حرفه اي بالا در راه ارتقاي سطح جامعه دامپزشكي كشور قدم برداريم.
مسئول فنی فارم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
جناب دکتر صالحی
حضرتعالی لطف فرموده و خودتان را معرفی فرمایید
چون حداقل بنده سه چهار نفر دکتر صالحی در نظرم خطور کرد،
با تعریف های زیادی که حضرتعالی از ایشان داشتید باید حداقل دو سه مورد اقدام علمی و عملی از این بزرگوار در زمینه مهمترین چالش طیور ایران وجود داشته باشد
کل مطلب ایشان حول این مطلب است که سایرین یعنی دکترهای دامپزشک عمومی، افراد حاضر در فارم ها و.... حق اظهار نظر ندارند بلکه باید منتظر بزرگواران چون ایشان باشیم که تا به اکنون خبری هم از این بزرگوار نبوده.
بنده باز تاکید می کنم طیور ایران از منم منم ها آسیب دیده و می بیند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
0
0
چقدر پیام ها رسمی در رسمی شده
نظر شما
ادامه