کد خبر: ۴۴۲۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر


مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: کم اهمیتی و کمبود مراقبت بهداشتی در دامپروری ها مایه شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اصفهان شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «دکتر شهرام موحدی» از شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: بی توجهی و کمبود مراقبت بهداشتی در دامپروری‌ها توسط متولیان و سرمایه‌گذاران طیور منجر به گسترش و شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اصفهان شده است.

وی افزود: هشت کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سه ماهه گذشته در استان اصفهان شناسایی شده که هفت کانون در شهرستان نجف آباد و یک کانون در شهرستان تیران و کرون و در نزدیکی کانون‌های آلوده نجف آباد بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ادامه داد: ترددهای زیاد نیروی انسانی از محیط بیرون و مرغداری‌های اطراف به محل‌های نگهداری طیور، مایه گسترش این بیماری شده و در صورت بی‌توجهی به قرنطینه و کشتار مرغداری‌های همجوار کانون آلوده به بیماری، خسارت بیشتری به سرمایه‌گذاران این بخش وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه آبرسانی از طریق تانکر، تردد کارگران مرغداری‌ها به سایر مراکز نگهداری طیور و همچنین کاهش مراقبت‌های بهداشتی از عوامل اصلی انتقال بیماری به شمار می‌رود، تصریح کرد: برای پیشگیری از انتقال بیماری باید رفت و آمدها کنترل و آبرسانی از طریق شبکه‌های انتقال آب و توجه به سلامت آب شرب صورت گیرد.

موحدی با بیان اینکه شیوع این بیماری در فصل زمستان بیش از فصل تابستان است، خاطرنشان کرد: با توجه به خسارت‌هایی که بیماری آنفلوانزا در سال گذشته به دامپروری‌ها وارد کرده نیاز به مراقت بیشتری دارد.

وی به نظارت‌های دامپزشکی در خصوص تولید فرآورده‌های خام دامی نیز اشاره کرد و گفت: شیوع بیماری در دام و طیور تهدید جدی علیه سلامت عمومی و اقتصاد جامعه است و از این جهت باید نظارت‌های بهداشتی افزایش و مسئولان محلی نیز در این خصوص با دغدغه جدی با دامپزشکی همکاری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان اضافه کرد: احداث اتاق پیش‌سرد در کشتارگاه‌ها، جلوگیری از کشتار دام و طیور در مراکز غیربهداشتی، انجام واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی در مراکز پرورش و نگهداری دام و طیور از مسائل مورد پیگیری دامپزشکی برای ارتقای سلامت تولیدات فراورده‌های خام دامی است و با متخلفان این عرصه‌ها برخورد قانونی می‌شود.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
0
1
آفای دکتر ماکنعلی در ماه جاری خبر کاهش 95 درصدی داده بودند که بسیاری به آن معترض شدند.

حالا این خبر بالا که 8 کانون در 3 ماه تیر مرداد و شهریور هست.

پس یعنی ما سال گذشته 160 کانون در تابستان داشتیم و حالا با کاهش 95 درصدی به 8 کانون رسیده ؟؟؟؟؟؟

سال قبل هم که وجود کانون را در تابستان تکذیب شده بود.

دم خزوس یا قسم حضرت عباس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
به این میگن تدبیر سازمان.
شما هم امیدوار باش
نظر شما
ادامه