کد خبر: ۴۴۲۷۳
تعداد نظرات: ۳ نظر



شهردار اردکان گفت: ‌بهترین راه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در سطح این شهر زنده گیری و عقیم‌سازی این حیوان است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «احمد کمالی» افزود:‌ شهرداری با کشتن مستقیم سگ‌های ولگرد مخالف است، و این کار را راه ‌حل منطقی برای کنترل جمعیت این حیوان نمی‌داند.

وی اضافه کرد: بهترین راه کنترل این حیوان زنده گیری است و روش دیگری در سایر شهرها و حتی دیگر کشورها ارائه نشد که بتوان جایگزین مناسبی برای این کار باشد.

وی ادامه داد: در صورت احساس خطر برای سلامتی همشهریان راهی جز کشتن سگ وجود ندارد.

شهردار اردکان اظهار داشت: دستگاه زنده گیری و محل نگهداری حیوان نیز در نظر گرفته ‌شد و ممکن است بعد از عقیم‌سازی و رها سازی آن عامل انتقال بیماری به افراد شود که سلامتی شهروندان را به خطر ‌اندازند.

شهردار اردکان با درخواست پیگیری رهاسازی سگ‌های ولگرد برخی شهرهای مجاور در اطراف شهرستان خواستار ورود دیگر دستگاه‌های مرتبط برای مدیریت سگ‌های ولگرد شد.

به گفته کمالی اگر کار به ‌صورت مشترک توسط مرکز بهداشت، شهرداری و دامپزشکی انجام شود می‌توان جمعیت این حیوان را کنترل کرد.

وجود تعدادی سگ‌های ولگرد در سطح شهر اردکان در مواردی مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.



انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
اگر خطرات محیط شهریمون رو بخواهیم دسته بندی کنیم فکر کنم خطر «سگ» تو رتبه آخر قرار بگیره. آدم حسابی گود برداری می کنید 20 متر، کنارش یه نوار خیر سرتون نمی کشید. سه نفر می افتن میمیرن بعد تازه می فهمید گودیش خیلی گوده یه تابلو می زنید «خطر! در صورت پرت شدن از ارتفاع مسئولیت با خودتان است». بعد حالا دلسوز ملت شدید سگ بکشید خطرات کم شه؟ زشته والا.
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
ما برای این حیوانات بی سرپرست خطر ساز هستیم نه آن ها برای ما!
امیدوارم هر چه زودتر جلوی کشتار حیوانات بی سرپرست و زبون بسته گرفته بشه و فرهنگ سازی بشه که ما وارث زمین نیستیم حیوانات هم مخلوق خداوند هستند و حق زندگی دارند.
در کشور ما حیوانات هم بدبختن...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
اگه سگ خوب بود اسلام نمیگفت نجسه حتی مو و پوستش پس تما مضرره و منبع الودگی مانند کیست هیداتیک
نظر شما
ادامه